همه ما به ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی نیاز داریم. اما برای برخی افراد، با توجه به DNAشان قادر به جذب یا استفاده از مواد مغذی خاص نیستند. خبر خوب این است که با تغییر رژیم غذایی، می‌توانید سطح جذب و استفاده از این مواد را افزایش دهند و از کمبود و بیماری ها محافظت نمایند. سازمان بهداشت جهانی ریزمغذی ها را به عنوان “جادوی سحرآمیز” معرفی می کند که بدن را قادر می سازد تا فرایندهای شیمیایی ضروری برای رشد و توسعه مناسب را انجام دهد.

ویتامین D

ویتامین D دارای نقش مهمی در سلامت استخوان و قدرت عضلات سریع دارد. مصرف مقدار مناسب آن می‌تواند از بیماری جلوگیری کند، عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد و احتمال آسیب را کاهش دهد.

امگا-۳

امگا ۳ گروهی از اسیدهای چرب است که طیف وسیعی از مزایا را دارند، از جمله حفاظت در برابر بیماری های قلبی و کاهش سطح کلسترول خون. آنها همچنین ممکن است اثراتی مثبت بر سرطان، افسردگی و اختلال بیش فعالی کمبود توجه داشته باشند.

ویتامین های B

اگر چه آنها اغلب به عنوان B-complex شناخته می شوند، در واقع یک گروه از هشت ویتامین واحد هستند که هر کدام نقش مهمی در سلامت بدن ما ایفا می کنند. آنها کمک می‌کنند مواد غذایی که می خورید، به سوخت تبدیل شوند و سطح انرژی را حفظ می کنند.

  • تیامین (B1): با سایر ویتامین های گروه B گروه کار می کند تا به تجزیه و انتشار انرژی از غذا کمک کند و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد.
  • ریبوفلاوین (B2): به آزاد شدن انرژی کمک می کند و شرایط پوست، چشم ها و سیستم عصبی را حفظ می کند.
  • نیاسین (B3): یکی دیگر از مواد مغذی محسوب می شود که انرژی را از غذاهایی که می خورید، آزاد می‌کند و همچنین باعث حفظ سلامت پوست و سیستم عصبی می شود.
  • پیریدوکسین (B6): بدن را قادر می سازد که از پروتئین و کربوهیدرات ها استفاده و مابقی را ذخیره کند. همچنین در تولید هموگلوبین گلبول های قرمز(که اکسیژن را به تمام قسمت های بدن حمل می کند) کمک می کند.
  • سیانوکبالامین (B12): در تولید گلبول های قرمز حیاتی است. همچنین به پردازش اسید فولیک کمک می کند و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد و انرژی را از مواد غذایی آزاد می کند.
  • اسید فولیک (B9): همراه با ویتامین B12 برای کمک به ساخت گلبول های قرمز خون مفید است. سطح کافی فولات باعث کاهش خطر برخی نقایص عصبی مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان می شود.
  • بیوتین (ویتامین B7): برای متابولیسم چربی مهم است. با این حال، تنها مقدار کمی از آن لازم است و به نظر می رسد باکتری های روده ما به اندازه کافی آن را تولید می کنند.
  • اسید پانتوتنیک: همراه با بسیاری از ویتامین های دیگر گروه B کمک می کند تا انرژی را از مواد غذایی که ما می خوریم آزاد کند.  

آنتی اکسیدان ها

سه ویتامین اصلی آنتی اکسیدانی بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین E هستند. آنها برای خنثی کردن برخی از اثرات مضر اکسیژن می توانند به بدن کمک کنند. اکسیژن برای بدن ضروری است، ولی همچنین می تواند با مواد شیمیایی بدن در یک فرایند به نام اکسیداسیون واکنش نشان دهد که ذراتی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می کند. رادیکال های آزاد می توانند به مواد شیمیایی بدن، DNA و برخی از ساختارهای سلولی آسیب برسانند. دانشمندان بر این باورند که این رادیکال ها آزاد ممکن است به روند پیری و همچنین بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی منجر شوند. آنتی اکسیدان ها برای محافظت از سلول ها و محدود کردن آسیب ها با تثبیت و ترمیم این رادیکال های آزاد عمل می کنند. بنابراین ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن می توانند به حفظ بدنی جوانتر و سالمتر در برابر عوامل تهدید کننده، کمک کنند. با این حال، بهترین راه افزایش آنتی اکسیدان ها، مصرف سبزیجات و میوه های رنگی است و در ابتدا بهتر است از مکمل های غذایی استفاده نشود.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما