تعیین بهترین زمان برای ورزش کردن، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. شرایط فیزیولوژیک، ساعت بدن، برنامه کاری و …
جالب‌ترین نکته در مورد زمان انجام تمرینات که در پژوهش‌های متعددی ثابت شده‌است این است که اگر طبق برنامه منظم همیشه در یک ساعت مشخص ورزش کنید، اولاً احتمال حفظ این نظم و ادامه دادن ورزش بسیار بیشتر است و دوماً، بدن شما از لحاظ عملکرد بهتر، چربی سوزی بیشتر و خستگی کمتر در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. پس حتماً تعهد به برنامه ورزشی را در اولویت اول قرار دهید.

مزیت‌ تمرین بعدازظهر
• دمای بدن در عملکرد ماهیچه‌ها نقش اساسی دارد. پس از بیدار شدن دمای بدن به تدریج بالا می‌رود و بنابراین اکثر افراد بعدازظهرها در تمرینات سنگین عملکرد بهتری دارند. در صورتی که دمای بدن در صبح زود خیلی پایین باشد، احتمال آسیب‌دیدگی افزایش می‌یابد.
• سطح هورمون‌ها نیز در بهینه‌سازی تمرین مهم است. تستسترون هورمونی است که برای رشد و تقویت عضلات هم در خانم‌ها و هم در آقایان ضروری است. سطح این هورمون بعدازظهر افزایش می‌یابد و نتیجه تمرین را بهتر می‌کند. به علاوه، کورتیزول که هورمون استرس و ذخیره چربی است در ابتدای صبح بیشتر و بعدازظهر کمتر است.

مزیت‌های تمرین صبح
• حفظ برنامه منظم در تمرینات صبح بسیار راحت‌تر است، چون خستگی و مشغله‌های روزانه نمی‌توانند در انجام تمرین اخلال ایجاد کنند!
• تمرین کردن در صبح باعث کاهش استرس در طول روز و خواب بهتر در شب می‌شود، در حالی که تمرینات دیروقت و نزدیک خواب ممکن است اختلالات خواب ایجاد کنند.
• تمرین در صبح باعث افزایش اراده، کاهش اشتها و مثبت‌نگری به زندگی می‌شود.

کلام آخر
مهم‌ترین نکته این است که یک برنامه قابل انجام، متناسب با عادت‌های خواب و زندگی خودتان تنظیم کنید. وقتی تصمیم گرفتید، موانع سر راه را برطرف کنید به برنامه ورزشی‌تان بچسبید! برای مثال اگر می‌خواهید صبح زود تمرین کنید و بدن‌تان سرد است، وقت بیشتری برای گرم کردن و حرکات کششی و آماده‌سازی اختصاص دهید. پیدا کردن یک دوست برای ورزش یا به نوعی مقید کردن خود به حفظ برنامه، کلید سلامتی و تناسب‌اندام است.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

پکیج جامع تغذیه، سلامتی و تناسب اندام

myGene Fitness & Diet Pro

می‌خواهم تغذیه اصولی داشته باشم
و مانند قهرمان ها تمرین کنم

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان
تخفیف ۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

تغذیه و سلامتی

myGene Diet & Health

می‌خواهم تغذیه و سلامتی‌ام را
به بهترین شکل تبدیل کنم 

۸۹۹,۰۰۰تومان
تخفیف ۸۵۵,۰۰۰تومان
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما