آزمایش پوست مای‌ ژن چه کمکی به شما می‌کند؟

تست-ژنتیکی-پوست-مای-ژن

اشتراک گذاری این مطلب:

 

پوست ما روایتگر زندگی ماست. از رنگ آن که از اجدادمان به ارث برده ایم، تا بافت و درخشش آن! زیبایی و سلامت پوست بر احساسی که نسبت به خودمان داریم بسیار تاثیر گذار است. رمزگشایی از ژن ها پلی به سوی داشتن پوستی زیبا و سالم است!

مای ژن به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر تغذیه و ورزش، عواملی که زیبایی و شادابی پوست شما را تهدید می‌کند بشناسید و برای جوانسازی و حفظ زیبایی خود اقدام کنید. هم چنین می توانید بر اساس نتیجه تست ژنتیکی پوست خود با متخصصین مای ژن مشاوره داشته باشید و پیشنهاد ما در مورد استفاده از مکمل ها و محصولات زیبایی را بر اساس ژنتیک تان از ما دریافت کنید.

شما با دیگران متفاوت هستید، یک نسخه برای همه مناسب نیست، حتی کرم ها و محصولات زیبایی!

به نظر شما مصرف قند ها بیشتر در پیری پوست شما موثر است یا شکست کلاژن؟

چروک-کلاژن-زیبایی-و-تست-ژنتیکی-پوست-مای-ژن.jpg

 

 

پیری پوست و شکست کلاژن، وضعیت بدن شما چگونه است؟

یکی از نشانه های پیری پوست، چروک ها هستند که بعد از ۳۰ سالگی نمایان می شوند. این چروک ها می توانند خطوط کمرنگی باشند و یا حتی به صورت شیار های عمیق تر به خصوص در سنین بالاتر خود را نشان دهند. چروک ممکن است بر اساس عوامل مختلفی از جمله سیگار، الکل، گذشت عمر و حتی زمینه ژنتیکی ایجاد شوند.

کلاژن یکی از پروتئین های ساختاری پوست است و اگر بیش از مقداری که تولید می شود شکسته شود، موجب پیری زودرس می شود. کاهش انعطاف پذیری پوست، چروک های سطحی یا عمیق و گودی زیر چشم از علایم شکست کلاژن است.

آیا شکست کلاژن برای همه به یک میزان رخ می دهد؟


عوامل محیطی یکی از دلایل شکست کلاژن است. اما در کنار عوامل محیطی، ژنتیک نیز بر این مورد تاثیرگذار است. بنابراین شکست کلاژن برای همه ی افراد به یک میزان رخ نمی دهند. اگر بر اساس تست ژنتیکی پوست مای ژن، مشخص شود که احتمال پیری و چروکی پوست بر اثر شکست کلاژن در پوست شما زیاد است، لازم است برای حفظ شادابی و جوانی پوستتان حتما با متخصص پوست مشورت کنید و به طور منظم مراقبت های پوستی خاصی را انجام دهید. این مراقبت های پوستی به طور شخصی شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آفتاب و پیری پوست


نور آفتاب حاوی اشعه فرابنفش است و یکی از عوامل محیطی است که به پوست آسیب می زند و باعث ایجاد چروک، زبری، خشکی پوست و کک و مک می شود که شیوع بالایی نیز در ایران دارد.

پس همه به یک میزان در خطر هستند؟

جواب این سوال نه است! هر فرد با توجه به سیستم رنگدانه های پوستی و فرآیند های بهبود خود، میزان آسیب پذیری ناشی از نور آفتاب متفاوتی دارد. در افراد با آسیب پذیری بالا نسبت به نور خورشید، مراقبت های اختصاصی و جدی باید اتخاذ شود. بعد از انجام تست های ژنتیکی مای ژن و مشخص شدن میزان آسیب پذیری بدن شما، توصیه های متخصصان مای ژن را دریافت خواهید کرد.

وضعیت-پوست-فرد-بر-اساس-ژنتیک-تست-ژنتیکی-مای-ژن.jpg

 

آیا پوست شما مستعد سلولیت است؟ چه باید کرد؟

تجمع چربی به صورت غیر یکنواخت زیر سطح پوست، سلولیت نام دارد. این تجمع غیر یکنواخت بیشتر در نواحی ران و باسن مشاهده می شود و بیشتر نیز زنان را درگیر می کند. این اتفاق خطر به حساب نمی آید اما زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا میدانستید بیش از ۸۵ درصد از زنان در سنین بالای ۲۰ با این اتفاق رو به رو می شوند؟ فاکتور های مختلفی از جمله اضافه وزن، قومیت، عدم تعادل هورمونی و ژنتیک می تواند موجب افزایش ریسک این عارضه شود.

فرضا ریسک بالایی برای ایجاد سلولیت برای ما وجود داشته باشد، آیا کاری هم می توان در راستای به حداقل رساندن یا تعویق آثار آن انجام داد؟

جواب این سوال بله است! ابتدا ریسک افراد در ایجاد سلولیت لازم است بررسی شود و سپس بر اساس آن، توصیه هایی برای به حداقل رساندن آن ارایه می گردد. این توصیه ها در زمینه های خوراکی، کرم های موضعی و مراقبت تخصصی وجود دارد و متخصصان مای ژن بر اساس ژنتیک تان به شما ارایه می دهند.

جای پنجه ی کلاغ بر روی پوست!

چروک-پنجه-کلاغی-تست-ژنتیکی-پوست-مای-ژن.jpg

گذشت زمان نشانه های مختلفی روی پوست به جا می گذارد که چروک کنار چشم تقریبا زودتر خودش را به ما نمایان می کند. چه کسی هست که دوست داشته باشد چروک های شبیه پنجه کلاغ در کنار چشمش باشد؟!
ایجاد این چروک ها دلایل متعددی از جمله خشکی پوست، رژیم غذایی نامناسب و کم فیبر و حتی ژنتیک دارد! در بعضی افراد ژن ها باعث افزایش احتمال ایجاد چروک بر روی پوست می شود و مراقبت های تخصصی را ضروری تر می کند!

در تست ژنتیکی پوست مای ژن به سوالات زیر نیز پاسخ می دهیم:

  • توانی آنتی اکسیدانی بدن شما چه طور است؟

    رادیکال ها، مولکول های خطرناکی هستند که بدن با تولید آنزیم هایی خاص سعی می کنند آن ها را از بین ببرد. اما به دلیل تفاوت های ژنتیکی، بدن بعضی افراد به درستی توانایی انجام این کار را ندارد و همین عامل موجب پیری زودرس پوست شناخته می شود.

  • توان برنزه شدن پوست شما چطور است؟

    برنزه کردن برای برخی افراد که به لحاظ ژنتیکی دارای تغییراتی در ژن های تولید ملاتونین و پاسخ به اشعه فرابنفش هستند، خطر بیشتری در مقایسه با افراد دیگر به همراه دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود! این افراد معمولا پوست روشن تر، موهای بورتر دارند. آیا شما می توانید پوست خود را برنزه کنید؟!

 

 

فاکتورهای-مورد-بررسی-در-تست-ژنتیکی-پوست-مای-ژن.jpg

 

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر به ما پیام دهید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه