آیا بعد از ابتلا به ویروس کرونا در برابر آن ایمن می شوید؟

اشتراک گذاری این مطلب:

 

ویروس جدید کرونا هر روز خبرهای تازه ای برای ما دارد. خبرهایی از چین و کره به گوش می رسد که برخی افراد بعد از بهبود یافتن از بیماری کرونا، دوباره به آن مبتلا شده و تست شان مثبت شده است.

حقیقت این است که اطلاعات دانشمندان در مورد ویروس Covid-19 هنوز کم بوده و به مطالعات طولانی مدت برای پاسخ دقیق به این سوتال نیاز است. اما چند نکته وجود دارد که با هم مرور می کنیم:

 

  • حدود 7 الی 10 روز بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بدن آنتی بادی (پادتن) علیه این ویروس تولید می کند.
  • آنتی بادی ها بسته به نوع عامل بیماری، بین چند ماه تا چند سال در خون دیده می شوند و بدن را از ابتلای مجدد به آن بیماری مصون می کنند.

هم خانواده های کرونا

  • در مورد ویروس های هم خانواده ی کرونا ویروس مانند سارس و مرس، مشاهده شده است که آنتی بادی ها بین یک سال تا 3 سال در خون فرد دیده شده و ایمنی ایجاد کرده اند.

 

  • پاسخ بدن افراد به بیماری کرونا متفاوت بوده و ممکن است به دلیل تفاوت های سیستم ایمنی، ایمن شدن در برابر ویروس کرونا بین افراد مختلف متفاوت باشد.
  • در مورد گزارش های رسیده از چین و کره، مثبت شدن مجدد تست ها احتمالاً به دلیل این است که مقادیر کمی ویروس بعد از بهبود نسبی در بدن برخی افراد باقی می ماند و با وجود اینکه علائم شدید ایجاد نمی کند، مدتی طول می کشد تا کاملاً از بدن حذف شود. ممکن است منفی شدن نتیجه تست و سپس دوباره مثب شدن آن به دلیل خطای نمونه گیری و آزمایش هم باشد.

 

  • در هر صورت هنوز نمی توان به این سوال پاسخ دقیقی داد. باید پس از بهبود یافتن از کرونا تا 14 روز باز هم قرنطینه در خانه را رعایت کنید و بعد از آن نیز مراقبت های بهداشتی لازم را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه