آیا فوتبالیست شدن در خون شماست؟!

اشتراک گذاری این مطلب:

[et_pb_section bb_built=”1″ _builder_version=”3.21.1″ custom_padding=”0px|0px|54px|0px” z_index_tablet=”500″][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

با نزدیک شدن فینال جام ملت‌های آسیا تب و تاب فوتبال همه‌جا هست. خیلی از ما موقع تماشای فوتبال به این فکر می‌کنیم که اگر ما به جای فلان بازیکن بودیم، بهتر بازی می‌کردیم! اما آیا واقعا میشه فهمید چه کسانی استعداد فوتبالیست حرفه‌ای شدن رو دارند؟

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

تابه‌حال مطالعات بسیاری درباره ژنتیک قهرمانی انجام شده که مشخص کرده وجود بعضی از فاکتورهای ژنتیکی در بین فوتبالیست‌ها لازمه. برای مثال تقریبا در همه بازیکنان سرعتی فوتبال، نوعی از ژن ACTN3 رو می‌بینیم که تارهای عضلانی سریع رو تولید می‌کنه. در حالی که در بین عموم جامعه فراوانی این نوع ژن بسیار کم هست.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

هم‌چنین توانایی هوازی اکثر بازیکنان به صورت ژنتیکی بالاست، که به اون‌ها کمک می‌کنه به‌خوبی از اکسیژن برای سوزاندن سوخت حین تمرین و بازی استفاده کنند. توان هوازی پایین باعث می‌شه بازیکن برای 90 دقیقه دویدن در زمین به مشکل بربخوره.
توانایی ریکاوری و سرعت بازیابی غضلات پس از تمرین هم برای فوتبالیست‌ها بسیار حائز اهمیت هست. به دلیل تمرینات طولانی، پشت سرهم و سنگین در فوتبال حرفه‌ای، بازکن‌هایی می‌تونند به این سطح برسند که به سرعت التهاب پس از ورزش را کاهش دهند و به ‍‌طور موثری توان عضلانی خود را بازیابند.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

مساله احتمال آسیب نیز در میان فوتبالیست‌ها بسیار مورد مطالعه قرار گرفته. بازیکنان حرفه‌ای عموما احتمال آسیب تاندون‌، غضروف و رباط‌هایشان پایین است. در بین بازکنانی که سابقه آسیب‌دیدگی شدید داشته‌اند ژن‌های مرتبط با افزایش احتمال آسیب مشاهده شده است.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

نکته آخر

اگر 15 سال پیش شما می‌خواستید اطلاعات بالا را در مورد خودتون یا فرزندتون به دست بیارید، حداقل باید 10 هزار دلار هزینه می‌کردید! اما امروزه با پیشرفت علم ژنتیک و گسترش تکنولوژی، می‌تونید به راحتی استعدادهای ورزشی رو مورد بررسی قرار بدید. فرقی نداره به ورزش قهرمانی فکر می‌کنید یا برای سلامتی خودتون ورزش می‌کنید، راهی وجود داره که این مسیر رو بهتر طی کنید و مقصد بهتری رو انتخاب کنید!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”8px|0px|43px|0px” _builder_version=”3.0.84″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.84″ animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_duration=”500ms” animation_intensity_slide=”10%”]

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://www.mygene.ir/m/shop/” button_text=”فروشگاه” button_alignment=”center” _builder_version=”3.16″ button_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover_enabled=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه