از کالری شماری خسته شده اید؟

مای ژن

اشتراک گذاری این مطلب:

 

از کالری شماری خسته شده اید؟

مدت مطالعه: 4 دقیقه!

 

وقتی سخن از کالری شماری به میان می‌آید، فکر می‌‌کنیم که باید مقدار هر غذایی که می‌خوریم را کاهش دهیم. اما آیا واقعا درست است؟

 

احتمالا شما نیز تا کنون درگیر این کار شده اید؟ آن را با دقت در مقیاس ذهنی اندازه گیری می‌کنید و هر روز وقت زیادی را صرف تجزیه و تحلیل این می‌کنید که چند کالری در هر وعده خوردم و چقدر دیگر می‌توانم بخورم. این کار واقعا استرس زا است! متخصصان می‌گویند که کالری‌های یکسان از خوراکی‌های متفاوت، با هم یکسان نیستند. پس بهتر است به دنبال راه‌های بهتری برای خوشتیپ شدن باشیم.

درنهایت باید اعتراف کنیم که همه ما در ریاضیات شمارش کالری غذاها دقیق نیستیم. تمرکز کامل بر محتوای کالری وعده‌های غذایی باعث می شود که غذا را با استرس میل کنیم و از غذا خوردن لذت نبریم.

بیشتر بخوانید:

۱۰ راه کم کردن ۵۰۰ کالری مصرفی روزانه

 

آیا به خاطر رژیم لاغری در حال خودکشی هستید؟

ما هر روز در بین مراجعان مای ژن، افرادی را می‌بینیم که مدت ها رژیم لاغری با کالری پایین داشته‌اند و با وجود فرسودگی و خستگی در این راه، به نتیجه دلخواه نرسیده اند. بعضا افرادی نیز وجود دارند که مدتی بعد از کاهش وزن، به وزن سابق یا حتی بیشتر از آن برگشته اند. اما آیا راهکار دیگری نیست؟

کاهش کالری دریافتی نباید بیش از اندازه باشد. همچنین نمی‌توانید همیشه اعتماد داشته باشید که محاسبات کالری تان را دقیق انجام داده‌اید.

 شما باید غذا ها را از منظر شخصی بررسی کنید و ببینید که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد. یا به چه غذاهایی پاسخ مناسب نمی دهد. بدن هر فرد به روشی منحصر به فرد کار می کند و این مسئله بسیار برای تنظیم رژیم غذایی اساسی است. انجام دادن آزمایش ژنتیک تغذیه راه شناخت این نیازها و حساسیت هاست.

بیشتر بخوانید:

نظر مای ژنی ها و داستان موفقیت شان را در این جا گوش دهید!

 

وسواسی به نام کالری!

نکته مهم دیگر در مورد شمارش کالری این است که وقتی وسواس خود را نسبت به مقدار غذا، زیاد می کنید، از چه چیزی غافل می شوید؟ اگر در رژیم غذایی کالری شماری هستید، مهم است که اطمینان حاصل کنید غذاهایی را که برای نیازهای بدن ضروری هستند، مصرف می کنید.

 برای حفظ سلامتی، رژیم غذایی باید ترکیبی از پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها باشد. کنار گذاشتن خوراکی های پر کالری، راه درستی نیست! چرا که می تواند بسیار مغذی باشند.

شمارش کالری اهمیت دارد. اما بهتر است به آنچه می خورید هم فکر کنید. به یاد داشته باشید که برای سلامتی، دریافت مقدار مناسب مواد مغذی ضروری دارای اهمیت است. یادتان باشد بدن همه ی افراد پاسخ یکسانی به مواد غذایی نشان نمی دهد. به عنوان مثال برخی افراد باید چربی های سالم بیشتری استفاده کنند، در حالی که افراد دیگر باید رژیم کم چربی داشته باشند.

مای ژن

 

 

آنچه می خورید را شخصی سازی کنید!

هر رژیم غذایی باید شخصی باشد و متناسب با نیاز بدن و حساسیت های شما تنظیم شود. ژنتیک نقش مهمی در این بین بازی می کند. رژیم غذایی نباید آزار دهنده باشد. رژیم غذایی مای ژن به گونه‌ای تنظیم می شود که ویژگی‌های ژنتیکی، نیازهای خاص بدن شما و نیز شرایط زندگی و علایق تان همه با هم در نظر گرفته شود و به جای رعایت یک رژیم لاغری کوتاه مدت، سبک غذایی لذت بخش خاص خود را برای همیشه داشته باشید.

 

مشاوره رایگان

مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب پکیج مناسب شما

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه