بهترین و سریع‌ترین رژیم لاغری + رژیم لاغری 7 روزه

مای ژن اشتباهات شام

اشتراک گذاری این مطلب:

 

یک رژیم لاغری سریع؟!

مدت مطالعه: 4 دقیقه!
در انتهای این مطلب، یک رژیم غذایی ۷ روزه را به صورت رایگان دریافت کنید.
 

اگر برای اولین بار قصد رژیم گرفتن دارید یا اینکه بارها رژیم های مختلف را امتحان کرده اید و با وجود تلاش فراوان، باز نزدیک عید نوروز یا یک مراسم، فکر چربی های شکم و اضافه وزن شما را اذیت می کند، حتماً باید با بهترین و سریع ترین رژیم لاغری که البته اصولی هم باشد آشنا شوید.

 

نویسنده: دکتر نرگس دماوندی

مهم ترین نکته ای که باید به شما بگوییم این است که هر نوع رژیمی که پیروی کنید، روی بعضی افراد موثرتر و برای بعضی افراد کم اثرتر است. پس مهم این است که رژیم لاغری مناسب خودتان را پیدا کنید.

کاهش وزن با کالری شماری

در گذشته تصور می شد که بهترین راه کاهش وزن کالری شماری است چرا که با مصرف کالری کم‌تر، بدن مجبور است چربی های قبلی را به انرژی تبدیل کند و بسوزاند.  اما مطالعات ثابت کرده اند که کیفیت و نوع غذاهایی که می خورید به اندازه کالری مهم است. مثلاً اگر فردی کالری کمی مصرف کند اما غذاهای دارای شکر، فرآوری شده و کم کیفیت استفاده کند، چربی شکمی و بیماری های قلبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

از کالری شماری خسته شده‌اید؟

غذاها را می توان در دو دسته قرار داد:

 

غذاهای با کیفیت: شامل غذاهای سالم که به فرم طبیعی خود نزدیک هستند، مانند میوه ها، سبزیجات، پروتئین های سالم (گوشت ماهی، مرغ، تخم مرغ، گوساله و گوسفند)، کربوهیدرات های پیچیده (مانند نان سبوس دار، حبوبات، کینوا، برنج قهوه ای)، آجیل‌ها، ماست، زیتون و روغن زیتون

غذاهای کم کیفیت: شامل خوراکی هایی که کالری بالایی دارند اما خواص مغذی ندارند و ضررهای فراوانی نیز برای سلامتی دارند. مانند غذاهای سوخاری، هر خوراکی دارای شکر (مثل شیرینی، بیسکوئیت، نوشابه و آبمیوه بسته بندی)، سیب زمین، برنج سفید، نان لواش، چیپس و پفک.

نکته مهم این است که در برنامه کاهش وزن شما، بیشتر خوراکی ها از نوع با کیفیت باشند.

برنامه غذایی هفتگی بدون برنج

حذف کردن برنج از غذاها یکی از کارهایی است که برای لاغری انجام می شود. اما آیا حذف برنج برای لاغری کار درستی است؟ باید بگوییم که حذف برنج سفید هیچ اشکالی ندارد، به شرط آنکه کربوهیدرات های سالم جایگزین آن شوند. برای مثال برنج قهوه ای یا کینوا. یعنی بجای برنج، مثلاً کینوای پخته یا حبوبات میل کنید که سیرکننده تر و پرخاصیت تر هم هست.

در واقع خود برنج سفید خاصیت مغذی خاصی ندارد که از بابت حذف آن نگران باشید. کافی است که ویتامین های ب، فیبر و انرژی لازم را از منابع سالم دیگر دریافت کنید تا دچار هیچ مشکلی از جمله ریزش مو نشوید.

رژیم غذایی ساده برای لاغری شکم

اگر می خواهید در کمترین زمان چربی شکمی خود را کاهش دهید و شکم صافی داشته باشید، یک نکته را فراموش نکنید: شما می توانید با رعایت برخی نکات، حتی بدون رژیم هم چربی بسوزانید و وزن خود را کم کنید. راهکارهای اصولی برای کاهش وزن و لاغری شکم بدون رژیم:

  مای ژن اضافه وزن BMI    

رژیم غذایی ساده برای لاغری شکم

اگر می خواهید در کمترین زمان چربی شکمی خود را کاهش دهید و شکم صافی داشته باشید، یک نکته را فراموش نکنید: شما می توانید با رعایت برخی نکات، حتی بدون رژیم هم چربی بسوزانید و وزن خود را کم کنید. راهکارهای اصولی برای کاهش وزن و لاغری شکم بدون رژیم:

1. آب فراوان بنوشید

به محض بیدار شدن، یک لیوان آب ولرم بنوشید. قبل از غذا هم یک لیوان آب بخورید. با نصب کردن یک اپلیکیشن روی گوشی خودتان مقدار مصرف آب را کنترل کنید. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

2. بشقاب تان را با سبزیجات پر کنید

حدود نیمی از بشقاب نهار و شامتان را با سالاد خام یا سبزیجات پخته پر کنید. این کار به شما کمک می کند یبوست نگیرید، زودتر سیر شوید و سوخت و ساز بدنتان بالا برود.

تست ژنتیکی تغذیه مای ژن التهاب افزایش وزن مای ژن لاغری رژیم غذایی

3. شکر و خوراکی دارای شکر نخورید

خوردن شکر فقط به خاطر کالری بد نیست، بلکه اشتهای شما را زیاد می کند و باعث می شود مدام بخواهید یک خوراکی دیگر بخورید. از طرف دیگر شکر تعادل هورمون ها را به هم می ریزد و باعث چاقی شکمی و پیری پوست تان می شود.

4. بیشتر در خانه آشپزی کنید

وقتی در خانه آشپزی می کنید، روغن سالمتر و مواد غذایی تازه تری استفاده می کنید. از طرفی رستوران ها برای خوشمزه تر شدن غذاها و رضایت مشتری، مقدار روغن و نمک غذاها را بسیار زیاد می کنند که در نهایت منجر به چاقی می شوند. اگر وقت کافی ندارید، روش meal prep یا اماده سازی وعده را امتحان کنید. یعنی در پایان هفته که تعطیل هستید، یک یا دو نوع غذای سالم را به اندازه چند روز بپزید و در ظروف شیشه ای با درب تترا لاک (واشر و قفل دار) برای هر وعده آماده کنید.

5. ذهن اگاه باشید و با آرامش غذا بخورید

موقع غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید و موبایل را کنار بگذارید. هر قاشقی را که به دهان می گذارید روی طعم، بو و بافت آن تمرکز کنید. غذا را خوب بجوید و از آن لذت ببرید. مطالعات ثابت کرده است که این ذهن آگاهی و آرامش موقع غذا خوردن، موجب می شود کمتر غذا بخورید، هضم بهتری داشته باشید و لاغرتر شوید.

 
 

رژیم لاغری 7 روزه رایگان

اگر دوست دارید برنامه لاغری رایگان اصولی داشته باشید، این رژیم لاغری رایگان 7 روزه که به صورت اصولی و با 1200 کالری در روز توسط متخصصین مای ژن تنظیم شده است بسیار کاربردی خواهد بود. در ضمن این رژیم مدیترانه ای است که ثابت شده علاوه بر کاهش وزن، موجب افزایش طول عمر و سلامت قلب و عروق می شود. این رژیم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته تنظیم شده اما شما می توانید بعد از پایان هفته، آن را تا یک ماه تکرار کنید.

روز اول (شنبه)

صبحانه (270 کالری):

یک سوم لیوان جو دوسر پرک با یک لیوان شیر پخته شود+ 1 عدد سیب

میان وعده صبح (35 کالری):

1 عدد نارنگی

نهار (325 کالری):

2 کف دست نان سنگک+ 1 عدد کتلت مرغ 100 گرمی+ سالاد

میان وعده عصر (105 کالری):

1 عدد موز+ 5 عدد پسته

شام (460 کالری):

نصف لیوان برنج قهوه ای پخته+ یک لیوان خوراک مرغ (سینه مرغ+فلفل دلمه ای و هویج)

روز دوم (یکشنبه)

صبحانه (270 کالری) :

دو کف دست نان سنگک+ 1 عدد تخم مرغ نیمرو+ 1 عدد گوجه فرنگی

میان وعده صبح (130 کالری):

1 عدد تخم مرغ آبپز+ 30 گرم پنیر

نهار (400 کالری):

لوبیاپلو با گوشت 8 قاشق غذاخوری+ سالاد

میان وعده عصر (35 کالری):

1 عدد نارنگی

شام (370 کالری):

سالاد نخود (یک لیوان نخود آبگوشتی پخته+ ۲ لیوان کاهو+ ۲ عدد پیازچه خرد شده)

روز سوم (دوشنبه)

صبحانه (270 کالری) :

دو کف دست نان جو+ یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

میان وعده صبح (70 کالری):

2 عدد نارنگی

نهار (350 کالری):

3 عدد فیله مرغ گریل+ 1 کف دست نان جو+ سالاد

میان وعده عصر (105 کالری):

1 عدد موز+ 5 عدد پسته

شام (400 کالری):

فیله ماهی 150 گرم پخته+ 5 قاشق غذاخوری برنج+ سالاد

روز چهارم (سه شنبه)

صبحانه (270 کالری) :

2 عدد تخم مرغ آبپز+ 1 کف دست نان سنگک+ 1 عدد گوجه

میان وعده صبح (35 کالری):

1 عدد نارنگی

نهار (350 کالری):

خوراک گوشت چرخکرده و سبزیجات 1 لیوان+ نان یک کف دست+ سالاد

میان وعده عصر (30 کالری):

نصف لیوان توت فرنگی

شام (520 کالری):

ساندویچ مرغ (60 گرم نان باگت+ 200 گرم مرغ+ کاهو+ خیارشور+ پیاز+ کاهو)

روز پنجم (چهار شنبه)

صبحانه (270 کالری) :

یک سوم جو دوسر پرک پخته شده با یک لیوان شیر+ 1 عدد سیب

میانوعده صبح (35 کالری):

1 عدد نارنگی

نهار (325 کالری):

2 کف دست نان سنگک+ نصف سیخ جوجه کباب+ سالاد

میان وعده عصر (105 کالری):

1 عدد موز + 5 عدد پسته

شام (460 کالری):

نصف لیوان برنج قهوه ای پخته+ 5 قاشق غذاخوری خورشت قورمه سبزی+ سالاد

روز ششم (پنج شنبه)

صبحانه (270 کالری) :

یک لیوان شیر+ یک کف دست نان جو+ 30 گرم پنیر+ 1 عدد گردو

میان وعده صبح (95 کالری):

1 عدد سیب+ 7 عدد بادام

نهار (400 کالری):

خوراک لوبیا چیتی یک لیوان+ 1 پیاله ماست پروبیوتیک

میان وعده عصر (77 کالری):

1 عدد تخم مرغ آبپز

شام (400 کالری):

نصف سیخ جوجه کباب+ کینوای پخته 6 قاشق غذاخوری+ سبزیجات پخته یک لیوان

روز هفتم (جمعه)

صبحانه (285 کالری) :

یک کف دست نان جو+ املت (حاوی 1 عدد تخم مرغ، گوجه فرنگی و قارچ با روغن کم)

میان وعده صبح (70 کالری):

10 گرم شکلات تلخ+ چای

نهار (350 کالری):

3 عدد فیله مرغ گریل+ 1 کف دست نان جو+ سالاد

میان وعده عصر (150 کالری):

1 فنجان توت فرنگی+ 5 عدد پسته+ 1 عدد موز

شام (370 کالری):

پاستای پخته نصف لیوان+ سس گوشت و سبزیجات نصف لیوان+ سالاد

  روزانه چه مقدار کالری می سوزانم محاسبه آنلاین کالری    

رژیم لاغری اصولی

یک رژیم لاغری اصولی باید علاوه بر کاهش وزن مناسب و سریع، سلامتی بدن شما در طولانی مدت را هم تضمین کند. به همین دلیل یک رژیم غذایی اصولی:

  1. سرعت کاهش وزن متعادلی دارد: اگر شنیدید که با رژیمی می توانید 5 کیلو کاهش وزن در هفته داشته باشید، بلافاصله شک کنید! این میزان کاهش وزن به معنای از دست دادن آب و عضلات و سلامتی شماست، نه چربی سوزی.
  2. هیچ گروه غذایی را حذف نمی کند: اگر در رژیمی شما مجبور باشید به طور کلی میوه نخورید، یا هیچ کربوهیدراتی مصرف نکنید، یا کل روز فقط یک نوع ماده غذایی بخورید، این رژیم اصلا اصولی نیست.
  3. مدام گرسنگی نمی کشید: رژیم هایی که باعث می شوند مدام گرسنه باشید نه تنها در طولانی مدت پایدار نخواهند بود و شما بعد از مدتی بازگشت وزن خواهید داشت، بلکه با گرسنه نگه داشتن شما باعث عضله سوزی و افتاده شدن پوست می شوند.
  4. دچار افتادگی و شلی پوست نمی شوید: یک رژیم غذایی خوب نباید سلامتی و زیبایی پوست و موهای شما را به خطر بیاندازد. برعکس باید موجب بهبود آن، پیشگیری از ریزش مو، پیشگیری از شلی و افتادگی پوست شود.
  5. مناسب خودتان تنظیم شده است: هرفرد با توجه به ژنتیک، سن و شرایط جسمی، نیازهای خاصی دارد. مثلاً نیازهای یک خانم 50 ساله که نزدیک یائسگی هم هست با یک دختر خانم 24 ساله که در سن باروری است کاملاً متفاوت است. پس رژیم غذایی باید مناسب خودتان تنظیم شود.

بهترین و کامل‌ترین رژیم لاغری

در بین انواع تبلیغات، اینکه بدانیم بهترین رژیم غذایی کدام است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ویژگی های رژیم غذایی لاغری مای ژن که بر اساس علمی ترین روش در جهان، یعنی رژیم غذایی بر اساس ژنتیک تنظیم می شود شامل:

1. اختصاصی و بر اساس ژنتیک: ابتدا نقشه ژنتیکی شما براساس DNA تان  بررسی می شود. اکنون در معترترین منابع علمی پذیرفته شده است که هر فرد با دیگری متفاوت است و به جای آزمون و خطا، باید ویژگی های خاص هر فرد را بررسی کرد. برای مثال داشتن نسخه AA از ژن FTO باعث می شود شما در رژیم غذایی با پروتئین زیاد بهتر وزن کم کنید، درحالی که اگر نسخه TT داشته باشید باید پروتئین رژیم کم باشد. حداقل 15 فاکتور بسیار مهم در آزمایش تغذیه و سلامتی مای ژن، قبل از تنظیم رژیم مشخص می شوند.

تست ژنتیکی مای ژن با بزاق DNA دی ان ای دلوین-مای-ژن-نظر-مراجعان.jpg

2. ارتباط مستقیم با متخصص تغذیه و ژنتیک: برعکس رژیم های آنلاین دیگر، رژیم شما توسط نرم افزار کلی داده نمی شود. بلکه برای تنظیم برنامه غذایی هر فرد، متخصص تغذیه مای ژن همه عوامل را بررسی می کند و یک رژیم غذایی اختصاصی تنظیم می کند که لاغری، سم زدایی کبد، انرژی و طول عمر را بهبود می دهد. بعد از دریافت رژیم، مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با متخصص تغذیه و متخصص ژنتیک مای ژن خواهید داشت.

3. تغییر سبک زندگی، نه رژیم موقتی: چون رژیم لاغری مای ژن بر اساس نیازها و حساسیت های بدن شما تنظیم می شود، با رعایت آن احساس خوبی خواهید داشت، پرانرژی تر خواهید بود و مشکلات مزمن مثل یبوست، سردرد و خستگی شما درمان خواهد شد. این ویژگی باعث می شود شما همیشه یک سبک زندگی خاص خودتان را داشته باشید و بدانید چه مقدار پروتئین، چربی، کربوهیدرات و هر ماده غذایی را مصرف کنید.

4. پشتیبانی تخصصی رایگان: بعد از دریافت رژیم غذایی، پشتیبانان مای ژن پیگیری رژیم، پاسخ دهی به سوالات شما و اطمینان از پیشرف روند کاهش وزن و سلامتی با رژیم بر اساس ژنتیک را به عهده دارند.

 

 

5. هزینه فقط یکبار در طول عمر: برای انجام آزمایش ژنتیک، فقط یک بار هزینه پرداخت می کنید چون در طول عمر ژن ها تغییری نمی کنند. با دریافت نتایج آزمایش، شما راهکارهای اختصاصی خود را خواهید داشت. مثلاً اینکه با رژیم غذایی بهتر وزن کم می کنید، یا با ورزش، یا با ترکیب ورزش و رژیم. این مساله کاملاً به ژن های شما بستگی دارد و با آزمایش خون وقابل تعیین نیست.

6. رژیم غذایی سلبریتی ها و ورزشکاران: رژیم لاغری مای ژن که بر اساس ژنتیک، شرایط جسمی، علایق غذایی و هدف شما نوشته می شود، همانند رژیمی است که مشهورترین افراد مانند ریو فردیناند انجام می دهند. این رژیم تضمین کننده پوست خوب، اندام خوب و سلامت شماست.

7. تنظیم نسخه مکمل اختصاصی: به جای خوردن ویتامین هایی که همه جا می بینید، مکمل های دقیق مورد نیاز بدنتان را مصرف کنید. ژن های شما در تعیین مقدار و نوع ویتامین و مکمل بسیار اهمیت دارند. برای مثال برخی افراد به دلیل جهش در ژن MTHFR،  باید حدود 2 برابر مقدار توصیه شده فولیک اسید و سایر ویتامین های ب مصرف کنند.

8. تعیین حساسیت های پنهان: بعضی افراد در آزمایش ژنتیک شان مشخص می شود که حساسیت به گلوتن یا عدم تحمل لاکتوز دارند. اگر کسی حساسیت به گلوتن داشته باشد، نان گندم و جو از رژیمش حذف شده و نان بدون گلوتن جایگزین می شود. همچنین اگر فردی عدم تحمل لاکتوز داشته باشد باید شیر بدون لاکتوز مصرف کند. رعایت این موارد موجب کاهش وزن بسیار راحت تر، درمان نفخ، درمان یبوست و پیشگیری از پوکی استخوان می شود.

 

 

پاسخ به سوالات شما

چند کیلو کاهش وزن در ماه مجاز است؟

باید بگوییم جواب این سوال بستگی به وزن اولیه شما دارد، مثلاً یک فرد 98 کیلویی وزن بیشتری از فرد 65 کیلویی کم می کند. اما به طور متوسط کاهش وزن 2 تا 4 کیلو در ماه مناسب است.

چگونه آزمایش ژنتیک برای لاغری انجام دهیم؟

برای داشتن اختصاصی ترین و دقیق ترین رژیم غذایی، کافی است درخواست انجام آزمایش تغذیه و سلامتی مای ژن را در این لینک ثبت کنید. بعد از آزمایش، رژیم اختصاصی شما رایگان توسط متخصص تنظیم می شود.

آزمایش تغذیه مای ژن چه کمکی به شما می‌کند؟

 

هزینه برنامه غذایی ژنتیکی برای لاغری چقدر است؟

در حالی که مبلغ آزمایش ژنتیک تغذیه به همراه رژیم در دنیا بیش از 200 دلار است، مای ژن با انتقال تکنولوژی از آلمان و در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، با هزینه بسیار عالی این خدمات را به شما ارائه می دهد. برای مشاهده هزینه ها می توانید فروشگاه مای ژن را ببینید.

آیا رژیم براساس طبع و مزاج من داده می شود؟

بله. متخصصین مای ژن مصلح ها را هم تجویز می کنند و مراعات طب سنتی را هم در رژیم غذایی شما خواهند داشت.

آقای امامی از آلمان مراجعان مای ژن.jpg

 
اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه