به جای کره از چه جایگزین‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

افزایش وزن مای ژن لاغری تغذیه

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب

جایگزین های سالم برای کره

کره یک ماده غذایی محبوب است که در بسیاری از دستور غذاهای پخت و پز و شیرینی پزی به عنوان چاشنی و عامل بادکننده استفاده می شود. اما استفاده زیاد از کره ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد: چربی موجود در کره بیشتر از نوع اشباع شده است، و کسانی که به طور ژنتیکی حساسیت به چربی اشباع بالایی دارند باید آن را محدود کنند. به علاوه انجمن قلب آمریکا، برای افرادی که می خواهند کلسترول خود را کاهش دهند، توصیه می کند که میزان مصرف چربی اشباع شده را به 5 تا 6 درصد از کالری روزانه خود کاهش دهند، که حدود 11 تا 13 گرم (g) در روز است. این به این معناست که 2 قاشق غذاخوری کره کافی است تا بیشتر افراد فراتر از میزان مجاز چربی اشباع مصرف کنند.

پخت و پز یک لذت واقعی است، و می‌تواند یک فعالیت مراقبت از خود در زمان های پر استرس باشد. متخصصان تغذیه می‌گویند اگر شما بیشتر آشپزی و شیرینی‌پزی می کنید، “بهتر است که مصرف چربی هایی مانند کره را محدود کنید”. واقعیت این است که کره خوشمزه است، و میتوان گاهی اوقات از آن در پخت و پز استفاده کرد، اما دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید کره را با یک ماده دیگر جایگزین کنید، از جمله:

  • کاهش کالری [در یک دستور غذا]
  • کاهش میزان چربی در رژیم غذایی
  • پیروی از یک رژیم غذایی خاص، مانند وگان
  • وقتی متوجه شوید که کره ای در یخچال نیست!

شما هنوز می توانید ادامه دهید، با یک تغییر کوچک! خوشبختانه، چندین ماده وجود دارد که می توانند به راحتی به جای کره در دستور غذاهای مورد علاقه شما قرار گیرند. شما هنوز می‌توانید از بافت و طعم لذت ببرید، اما چربی را کاهش و ارزش غذایی را افزایش دهید. این جایگزین های سالم به راحتی در مواد پخته شده شما ترکیب می شوند و حتی از کره خوشمزه ترند.

بیشتر بخوانید:

عدم تحمل لاکتوز ، دلیل پنهان نفخ شکم و سردرد

 

جایگزین های محبوب برای کره در آشپزی

جایگزین کره در آشپزی

 

بهترین جایگزین های برای کره بستگی به این دارد که چگونه قصد دارید از آن استفاده کنید. اگر شما به دنبال یک جایگزین برای کره در پخت و پز هستید، این با انتخاب مناسب زمانی که از یک جایگزین برای کره در صبحانه استفاده می کنید متفاوت است. شما ممکن است چندین جایگزین برای کره برای برآورده کردن همه نیازهای خود نیاز داشته باشید.

 روغن زیتون

به جای کره از روغن زیتون در برخی از اشپزی ها می توانید استفاده کنید. این جایگزینی ممکن است برای برخی از انواع مواد پخته شده، مانند کیک های سفت تر، مافین ها، نان ها، و مواردی که نیاز به کره آب شده دارند، خوب کار کند. اما در برخی از موارد، مانند کیک هایی که نیاز به کره در دمای اتاق دارند، روغن زیتون جایگزین مناسبی نیست. روغن زیتون همچنین می تواند در برخی از غذاهای پخت و پز، مانند پاستا، سالاد، سوپ و خورشت، به جای کره استفاده شود. روغن زیتون طعم و ارزش غذایی غذاها را افزایش می دهد و دارای چربی های سالم تری است. برای جایگزینی کره با روغن زیتون، اگر یک دستور غذا یک فنجان کره می خواهد، شما می توانید سه چهارم فنجان روغن زیتون را به جای آن استفاده کنید.

پوره موز

شما می توانید از پوره موز به جای کره در برخی از مواد پخته شده مانند کیک، کوکی، مافین و نان استفاده کنید. پوره موز می تواند رطوبت، کرمی بودن و طعم را اضافه کند. برای جایگزینی کره با پوره موز، شما می توانید از نصف تا سه چهارم فنجان پوره موز به جای یک فنجان کره در دستور غذا استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن گیاهی است که در دمای اتاق جامد است و می تواند به جای کره در پخت و پز و شیرینی پزی استفاده شود. روغن نارگیل دارای چربی های متوسط زنجیره ای (MCT) است که می توانند به افزایش متابولیسم، سوخت و ساز انرژی و احساس سیری کمک کنند. روغن نارگیل می تواند در مواد پخته شده مانند کیک، کوکی، مافین و نان به جای کره استفاده شود، اما ممکن است طعم نارگیل را به آنها اضافه کند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید 1 فنجان سرخالی روغن نارگیل را به جای 1 فنجان کره در مواد پخته شده استفاده کنید.

ماست همزده سفت

ماست یک فرآورده لبنی است که دارای پروتئین، کلسیم، پروبیوتیک ها و ویتامین های گروه B است. ماست می تواند به حفظ سلامت استخوان، گوارش و سیستم ایمنی کمک کند. ماست می تواند به جای کره در پخت کیک، کوکی، مافین و نان استفاده شود. ماست می تواند بافت مواد پخته شده را نرم و مرطوب کند و طعم ترشی را به آنها اضافه کند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید نصف فنجان ماست را به جای 1 فنجان کره در دستور غذا استفاده کنید.

آووکادو

اووکادو یک میوه است که دارای چربی های غیراشباع چندگانه، فیبر، پتاسیم، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است. اووکادو می تواند به کاهش فشار خون، کلسترول، التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. اووکادو می تواند به جای کره در کوکی، مافین و نان استفاده شود. اووکادو می تواند بافت مواد پخته شده را نرم و مرطوب کند و طعم کرمی و ملایمی را به آنها اضافه کند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید 1 فنجان پوره اووکادو را به جای 1 فنجان کره در مواد پخته شده استفاده کنید.

پوره سیب پخته شده

پوره سیب یک ماده غذایی ساده است که از پختن و پوره کردن سیب ها و غلیظ کردن تهیه می شود. پوره سیب دارای قند طبیعی، فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. پوره سیب می تواند به کنترل قند خون، سلامت گوارش و پوست کمک کند. پوره سیب می تواند به جای کره در مواد پخته شده مانند کیک، کوکی، مافین و نان استفاده شود. پوره سیب می تواند بافت مواد پخته شده را نرم و مرطوب کند و طعم شیرین و ملایمی را به آنها اضافه کند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید 1 فنجان پوره سیب را به جای 1 فنجان کره در مواد پخته شده استفاده کنید.

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه