ژنتیک می تواند تعیین کند که چه رژیم غذایی برای شما مناسب است؟

اشتراک گذاری این مطلب:

 

حتما تابحال با داستان های موفقیت در رژیم غذایی دوستان خودتان به وجد آمده اید. و تصمیم گرفته اید که آن رژیم را امتحان کنید. اما بعد از تحمل چند روزه گرسنگی و کنترل شدید خودتان متوجه شده اید که فقط آب بدن تان را از دست داده اید نه چیزی بیشتر.


دقیق تر ببینیم

 

نحوه متابولیزه کردن غذاهایی که می خوریم ، مهمتر از خود این غذاها ، نقش مهمی در مدیریت وزن ما دارند. بسیاری از اوقات مردم به این امید که بتوانند وزن خود را کنترل کنند ، رژیم را شروع می کنند ، اما در اکثر مواقع، شکست می خورند. دلیل چیست؟ اگرچه ، روشهای “سالم” زیادی برای غذا خوردن وجود دارد، یک نوع رژیم غذایی برای همه مناسب نیست.

این بدان دلیل است که همه افراد متفاوت هستند و ممکن است رژیمی بسیار عالی برای یک شخص بر بدن دیگری چنان اثری نداشته باشد. مردم منحصر به فرد هستند و رویکرد سنتی ” رژیمی مناسب همه ” شکست خورده است. این جایی است که آزمایش DNA به شما کمک می کند تا با حذف آزمون و خطا در امتحان رژیم های مختلف از بدن خود رمز گشایی کنید.

 

شخصی سازی رژیم غذایی با ژنتیک

 

تا همین اواخر ، برای اینکه دریابیم چه رژیم غذایی به بهترین وجه مؤثر است ، باید آن را از طریق سال ها آزمایش و خطا کشف میکردیم. اکنون با سهولت و سرعت دسترسی به اطلاعات ژنتیکی خود ، می توانیم چگونگی سوخت و ساز و پاسخ به چربی ها ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و ریز مغذی ها را بشناسیم تا یک راهنمای عالی برای رژیم شخصی خود را ایجاد کنیم.

 تحقیقات علمی

 

ترکیب ژنتیکی ما همان چیزی است که ما را متفاوت می کند. بنابراین ژن ها به شما نشان می دهند که چرا دو نفر می توانند غذاهای یکسانی بخورند و وزن و اثرات مختلفی را تجربه کنند. مطالعات علمی نشان داده است كه عمل به رژیم غذایی مبتنی بر ژنتیک می تواند مؤثرتر از سایر رژیمهای غذایی استاندارد باشد (1،2). یک مطالعه خاص ، قدرت رژیمهای غذایی متناسب با کاهش وزن را آزمایش کرد. این مطالعه به بیمارانی که سابقه عدم موفقیت در کاهش وزن داشتند، یک آزمایش ژنتیک تغذیه که 24 جهش در 19 ژن درگیر سوخت و ساز را بررسی می کرد را ارائه کرد.

 

نتایج تحقیقات

150 بیمار در گروه تست ژنتیک تغذیه بودند و 43 بیمار در همان کلینیک با الگوریتم های سن ، جنس ، تعداد دفعات مراجعه به کلینیک و BMI رژیم به آن ها داده شد و آزمایش ژنتیک تغذیه دریافت نکردند. بعد از 300 روز پیگیری افراد در گروه مواد مغذی 70 درصد بیشتر از گروه دیگر کاهش وزن را تجربه کرده بودند. در نتیجه این آزمایش ، انجام  رژیم های غذایی متناسب با ژنتیک منجر به رعایت بهتر ، کاهش BMI طولانی مدت و بهبود سطح قند خون می شود (1). در یک مطالعه دیگر 500 فرد در رژیم غذایی اختصاصی شده با ژنتیک ، به طور متوسط بیش از 2.5 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم های غذایی آنها با ژنتیک آنها مطابقت ندارد ، از دست دادند.

 

آزمایش ژنتیک چگونه کار می کند

 

بعد از دریافت نمونه شما، در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی 46 ژن موچود در بزاق دهان آنالیز شده و در فاکتور های مهمی برای تنظیم رژیم غذایی مانند بررسی پاسخ بدن به کربوهیدرات ها، چربی ها، نمک، کافئین، لاکتوز موجود در لبنیات و یک آیتم مهم به نام حساسیت به گلوتن که در چاقی و لاغری مفرط بسیار موثر است، ژنتیک شما بررسی می شود.

نتیجه در قالب یک گزارش پرینت شده کاملا مشروح برای شما ارسال می شود که راهنمای شما و پزشکتان برای تنظیم رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی خواهد بود. ضمنا شما می توانید از متخصص تغذیه مای ژن این رژیم را دریافت کنید و از پشتیبانی آنلاین رژیم خود بهره مند شوید.

 

همین امروز تست خودت رو سفارش بده!

 

 

مطالعه بیشتر

سرطان تخمدان زنان جوان
تست ژنتیکی سرطان سینه

سرطان تخمدان در زنان جوان

فهرست مطالب اگرچه ابتلا به سرطان تخمدان در زنان بین سنین ۵۵ تا ۶۳ سال شایع‌تر است، اما این بیماری در زنان جوان‌تر نیز ممکن