رژیم غذایی متعادل، تمام آنچه باید بدانید!

مدت مطالعه: 5 دقیقه!
در انتهای این مطلب، دستور تهیه وعده و میان وعده برای رژیم متعادل را دریافت کنید.

 

رژیم غذایی متعادل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می‌باشد. در رژیم غذایی متعادل پیشنهاد می‌شود مصرف اسید‌های چرب ترانس، گوشت‌ و غلات فرآوری شده را به حداقل برسانید. اگر در تست ژنتیکی تغذیه مای‌ ژن حساسیت بالایی به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نداشته باشید، این نوع رژیم غذایی به شما پیشنهاد می‌شود.

 

رژیم غذایی متعادل چیست؟

یک رژیم غذایی متعادل باید به مقدار کافی حاوی تمام گروه های غذایی اصلی باشد تا تمام نیازهای بدن شما را برآورده کند. داشتن یک رژیم خوب و متعادل برای سلامتی بدن و روان بسیار مهم و ضروری است. غذایی که ما میخوریم باید بتواند انرژی لازم برای درست عمل کردن ارگان های بدن را فراهم کند. مصرف مواد غذایی فرآوری شده نیز در آن بایستی محدود باشد.

رژیم متعادل بهتر است سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، روغن زیتون، دانه‌ها، آجیل‌ها و صیفیجات (به خصوص آن‌ها که برگ سبز بیشتری دارند) باشد. هم چنین توصیه می‌شود مصرف قند‌های افزوده (مانند بستنی، شیرینی و نوشابه)، غلات فرآوری شده (مانند نان سفید، برنج سفید و پاستا)، اسیدهای چرب ترانس (فست فود و مارگارین)  و گوشت فرآوری شده (سوسیس، کالباس و ناگت) را به حداقل برسانید.

 

میوه‌ها

میوه‌ها هم منبع خوبی برای تغذیه هستند و هم مواد غذایی خوشمزه‌ای برای میان وعده‌های شما می باشند. سعی کنید از میوه‌های فصلی و تازه استفاده کنید تا مواد مغذی بیشتری را استفاده کنید. البته میوه‌ها قند زیادی دارند که این قند طبیعی است. اگر دیابت دارید می بایست از میوه‌هایی کم قند استفاده کنید. میوه‌هایی همچون خربزه و آووکادو کمترین میزان کربوهیدرات را دارند.

 

سبزیجات

سبزیجات، منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند. سبزیجاتی که برگ تیره دارند حاوی بیشترین مواد غذایی هستند. خوردن انواع سبزیجات باعث می‌شود مواد مغذی زیادی را به بدن خود برسانید. سبزیحات برگ تیره شامل اسفناج، لوبیا سبز، کلم بروکلی، نخود سبز، زنجبیل و مارچوبه می‌باشد. افراد با یکدیگر متفاوت هستند و نیاز‌های تغذیه‌ای متفاوتی هم دارند. پیروی از یک رژیم غذایی که مطابق ساختار ژنتیکی شما است، یک رویکرد شخصی در تغذیه است و قطعا از روش‌های سنتی رژیم غذایی موثرتر است! مای ژن به شما کمک می‌کند تا مطابق با ژنتیک‌‌ خود از رژیم‌های غذایی پیروی کنید. طبق نتیجه تست مای ژن، شما حساسیت بالایی به مصرف کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها ندارید. بنابراین، بهترین رژیم غذایی برای شما، رژیم غذایی متعادل است. با پیروی از این رژیم غذایی و مصرف غذاهایی که واقعا مورد نیاز بدن شما است، روند مثبت و پایداری را در بهبود سلامتی‌تان تجربه خواهید کرد. علاوه بر رژیم غذایی که متخصصین مای ژن برای شما ارسال می‌کنند، می‌توانید از غذا‌ها و میان‌ وعده‌های دیگر نیز استفاده کنید. دو فایل زیر شامل اسامی و روش تهیه‌ی وعده و میان‌ وعده‌های مربوط به این رژیم غذایی است.

پیروی از یک رژیم غذایی که مطابق ساختار ژنتیکی شما است، یک رویکرد شخصی در تغذیه است و قطعا از روش‌های سنتی رژیم غذایی موثرتر است! بر اساس نتیجه تست ژنتیکی تغذیه مای ژن، بهترین رژیم غذایی برای شما، رژیم متعادل است. با پیروی از این رژیم غذایی و مصرف غذاهایی که واقعا مورد نیاز بدن شما است، روند مثبت و پایداری را در بهبود سلامتی‌تان تجربه خواهید کرد.

دستور تیه وعده غذاییدستور تهیه میان وعده مای ژن