عدم تحمل لاکتوز ، دلیل پنهان نفخ شکم و سردرد

اشتراک گذاری این مطلب:

 

اگر بعد از خوردن شیر یا لبنیات ، در طی 15 دقیقه تا 2 ساعت نفخ شکم ، دل درد و سردرد را تجربه کردید ، ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز باشید. ممکن است حتی چیزی حس نکنید  و حتی از آن آگاهی نداشته باشید.

یکی از آیتم های مورد بررسی در تست ژنتیکی تغذیه مای ژن، مشخص شدن توانایی تحمل لاکتوز در بدن شماست.

 

آیا بعد از هضم شیر یا محصولات لبنی علائم  مختلفی را متوجه شده اید؟ علائمی مانند اسهال ، نفخ شکم ، گرفتگی در بدترین حالت حتی حالت تهوع و استفراغ متفاوت باشد. اما علائم فقط به مشکلات روده محدود نمی شوند. عدم تحمل لاکتوز می تواند باعث اختلالات سیستمیک از قبیل سردرد ، سرگیجه ، اختلال در حافظه ، بی حالی ، دردهای عضلانی و مفاصل ، حساسیت ، آریتمی قلبی ، زخم دهان و گلو درد شود.

اما ممکن است با وجود اینکه بعد از خوردن شیر هیچ حس بدی ندارید، بازهم به عدم تحمل لاکتوز مبتلا باشید.

آیا عدم تحمل لاکتوز دارید؟

 

اختلالات ناشی از عدم تحمل لاکتوز در 20٪ تا 86٪ از بیماران گزارش شده است. شیوع عدم تحمل لاکتوز در بین اقوام مختلف متفاوت است. حدود 15٪ افراد در  ایالات متحده به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند. در جمعیت آسیایی مانند ایران، ژاپن و چین، این مشکل در حدود 80٪ از مردم را درگیر کرده است، در حالی که تقریباً همه افراد بومی آمریکای جنوبی عدم تحمل لاکتوز دارند.

تجزیه و تحلیل DNA و ژن LCT، پاسخ این سوال

 

چه عواملی باعث عدم تحمل لاکتوز می شوند؟

بیشتر افراد با توانایی هضم لاکتوز در نوزادی متولد می شوند. با بیشتر شدن سن، پس از 2 سالگی سطح آنزیم هضم کننده شیر (لاکتاز) بسیاری از افراد کاهش می یابد و کم کم لاکتوز را تحمل نمی کنند. این پدیده ای است که تا حد زیادی به پیشینه ژنتیکی فرد بستگی دارد. این ژن LCT مشخص می کند که بدن ما آنزیم لاکتاز را خواهیم داشت یا خیر.

 

کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید

برخی از افراد فقط علائم خفیف تحمل لاکتوز را دارند و علائم در همه افراد یکنواخت نیستند. اما آنچه مسلم است این است که افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، باید شیر معمولی را از رژیم غذایی خود تاحد امکان کم کنند. این مسئله یک مشکل است زیرا در بسیاری از موارد، مردم متوجه نمی شوند که عدم تحمل لاکتوز عامل بروز مشکلات مختلفی است که آنها تجربه می کنند.

 

فقط آزمایش ژنتیکی می تواند پاسخ  دقیقی ارائه دهد. آزمایش ژنتیک مای ژن سریع ، قابل اعتماد و بدون درد است که کمک می‌کند همه چیز در مورد ژنتیک خود را بغهمید و کیفیت زندگی خود را ارتقاء. دهید

 

همین امروز تست خودت رو سفارش بده!

 

مطالعه بیشتر

سرطان تخمدان زنان جوان
تست ژنتیکی سرطان سینه

سرطان تخمدان در زنان جوان

فهرست مطالب اگرچه ابتلا به سرطان تخمدان در زنان بین سنین ۵۵ تا ۶۳ سال شایع‌تر است، اما این بیماری در زنان جوان‌تر نیز ممکن