۱۰ دلیل برای اینکه از همین امروز ورزش بدمینتون را شروع کنید

اشتراک گذاری این مطلب:

[et_pb_section bb_built=”1″ _builder_version=”3.0.84″ custom_padding=”0px|0px|54px|0px”][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

دلتان می‌خواهد وزنتان را کم کنید و یک سبک‌ زندگی سالم داشته باشید، اما علاقه‌ چندانی به فعالیت‌هایی چون بدنسازی، یوگاو حتی رژیم گرفتن ندارید. ما خبر خوبی برای‌تان داریم. تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که یک ورزش مهیج و سرگرم‌کننده چقدر می‌تواند حال‌تان را خوب و سلامتی‌تان را تضمین کند؟ یعنی همزمان هم سبک زندگی سالمی داشته باشید و هم به وزن ایده‌آل برسید. این ورزش مهیج می‌تواند بدمینتون باشد. در این مقاله از مزایای ورزش بدمینتون خواهیم گفت پس با «چطور» همراه باشید.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

بدمینتون یک بازی ساده است که همه‌ی افراد در هر رده‌ی سنی می‌توانند از انجام آن لذت ببرند. برای انجام بدمینتون فقط کافی است دو راکت، یک یار، یک زمین بازی و توپ بدمینتون داشته باشید. خوب است بدانید همیشه به تور نیازی نیست. در پارک‌ها و سواحل هم حتما دیده‌اید که افرادی بدون تور به بازی بدمینتون مشغول هستند. این هم یکی از مزایای بدمینتون برای افراد آماتور است؛ بازی کردن بدون قواعد خاص. درادامه، چند مورد از مزایای بدمینتون برای سلامتی را باهم مرور می‌کنیم.

وزن‌تان کاهش می‌یابد

 

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/07/badminton-racket.jpg” _builder_version=”3.21.1″]

[/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

همه دوست دارند وزن متناسبی داشته باشند و اگر دچار اضافه‌وزن هستند، روزی بتوانند از شر چربی‌های اضافه‌ی دور شکم خود خلاص شوند تا به‌راحتی بتوانند لباس دلخواه‌شان را بپوشند. اما گاهی انگار رؤیای وزن ایده‌آل در برابر هوس خوردن خوراکی‌های مضر، شور، چرب و شیرین کنار می‌رود. گاهی هم ورزش کردن را به‌کلی کنار می‌گذاریم، اما در هرصورت می‌توان با ورزش بدمینتون به وزن ایده‌آل رسید. با یک ساعت از این ورزش می‌توانید حدود ۴۸۰ کالری بسوزانید. این مقدار کالری‌سوزی بالاترین مقدار در کل ورزش‌هاست. بنابراین اگر هر روز حدود یک ساعت بازی کنید، ظرف یک ماه به‌راحتی ۴ کیلو کم خواهید کرد. البته به شرطی که کالری بیشتری به بدن خودتان نرسانید و مثل سابق غذا بخورید.

وقتی این ورزش را انجام می دهید، تمام عضلات‌تان به‌طور فعال درگیر می‌شود و این کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید. اگر همین زمان را به دویدن اختصاص دهیم، حدود ۲۴۰ کالری می‌سوزانیم؛ یعنی نصف کالری سوزانده‌شده در بدمینتون.

عضلات‌ و بدن‌تان خوش‌فرم می‌شوند

هیچ‌کس دوست ندارد چربی‌های شکمش، که حاصل سال‌ها خوردن غذاهای چرب و بی‌تحرکی است نمایان باشد. گاهی برای به‌دست‌آوردن فرم ایده‌آل و بدنی خوش‌تراش فشار بیش‌ازحد به بدن‌مان وارد می‌کنیم، اما این کار به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد و خیلی از ما هم همان اوایل کار از انجام تمرینات سخت جا می‌زنیم. اما اگر روزانه نیم ساعت بدمینتون بازی کنیم، نه‌تنها از شر چربی‌های شکمی خلاص خواهیم شد، بلکه برای تقویت عضلات ساق، همسترینگ و عضلات چهارضلعی هم مفید خواهد بود.

بدمینتون قدرت بدنی شما را افزایش می‌دهد

شاید تعجب کنید اگر بدانید که بدمینتون تراکم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد و واقعا شما را نسبت به قبل قوی‌تر می‌کند. واقعیت این است که وقتی بدمینتون بازی می‌کنید، تمام بدن‌تان فعال می‌شود. بدمینتون به رشد سلول‌های سازنده‌ی استخوان کمک می‌کند. همچنین با انباشت ماتریکس (ماده‌ی بین استخوانی) باعث تقویت ظاهر فیزیکی شما می‌شود.

قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد

تصور این را بکنید که بتوانید بدون انجام هرگونه مراقبه یا مدیتیشنی به تمرکز بالادست یابید؛ فقط کافی‌ است بدمینتون بازی کنید. دلیل آن هم این است که وقتی بدمینتون بازی کنید تمام حواس و تمرکزتان بر روی توپ و برنده‌شدن خواهد بود. فقط به این فکر می‌کنید که راکت را به توپ بزنید. این به شما کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و چابک‌تر و هوشیارتر شوید. همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا زودتر از استرس فیزیکی رهایی یابد.

سوخت‌وساز بدن‌تان را بالا می‌برد

چه بدانیم چه ندانیم، مواد سمی زیادی وارد بدن‌مان می‌شود. به‌همین‌خاطر از چندین روش‌ برای دفع این مواد سمی استفاده می‌کنیم: از نوشیدن آب زیادتر گرفته تا نوشیدن آب‌میوه‌های تجویزشده‌ی بدمزه. اما با انجام بدمینتون می‌توانیم همه‌ی اینمواد سمی را از بدن‌مان دفع کنیم. درواقع، بدمینتون به‌طور طبیعی بدن ما را به تعریق وا می‌دارد و ازطریق تعریق، تمام مواد سمی از بدن دفع خواهد شد و احساس سبکی خواهیم کرد.

موجب بهینگیِ عملکرد قلب‌تان می‌شود

باوجود آلودگی هوا، فشارهای روحی، تغذیه‌ی نامناسب و سایر عوامل می‌توان گفت که این روزها مشکلات قلبی، اکثر افراد را تهدید می‌کند، اما می‌توان با بدمینتون کلسترول خون را کنترل کرد. البته این بدین معنی نیست که باید تمام داروهای تجویزی پزشک و استراحت را کنار بگذارید و فقط بدمینتون بازی کنید.

اگر روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را به بدمینتون بازی کردن اختصاص دهید، عضلات قلب‌تان قوی‌تر خواهد شد و علتش هم این است که بدمینتون سطح کلسترول خون‌تان را پایین نگه می‌دارد. درواقع افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند هم می‌توانند (البته زیر نظر پزشک) از این مزیت بدمینتون بهره‌مند شوند.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

چه کسی از شیرینی‌جات بدش می‌آید؟ اما خیلی از مواقع اکثر ما برای اینکه از دیابت دور بمانیم، مصرف شیرینی‌جات را بر خود قدغن می‌کنیم. خبر خوب این است که برای در امان‌ ماندن از دیابت لازم نیست دیگر لب به شیرینی نزنید. بلکه کافی‌ است بدمینتون بازی کنید. اگر روزی یک ساعت بدمینتون بازی کنید سطح قند خون‌ بدن‌تان کاهش می‌یابد. درضمن، کبد هم قند کمتری تولید خواهد کرد و درنهایت، در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر خواهد بود.

فشار خون بالا را کنترل می‌کند

افرادی که دوست دارند بدون مصرف دارو فشار خون خود را در حالت عادی نگه دارند، خوب است بدمینتون بازی کنند. توصیه می‌شود، فقط درصورتی بدمینتون بازی کنید که در وضعیت سلامتی خوبی قرار دارید و به بیماری حادی مبتلا نیستید.

وقتی بدمینتون بازی کنید، ضربان قلب شما در هر دقیقه چند ضربه کاهش می‌یابد و درنتیجه فشار خون‌تان هم پایین خواهد آمد؛ این برای افراد مبتلا به فشار خون بالا خیلی مفید است. به‌این‌ترتیب، افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند بدون مصرف داروی خاصی، به کنترل فشار خون خود اقدام کنند. حتی اگر هم مجبور به مصرف دارویی باشند، با انجام بازی بدمینتون به مقدار کمتری از آن نیاز خواهند داشت.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

بهبود سلامت روح و روان را به‌همراه دارد

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/07/healthbenefitsofbadminton.jpg” _builder_version=”3.21.1″]

[/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

این بازی نه‌تنها سلامت فیزیکی به‌همراه دارد، بلکه به بهبود سلامت روح و روان هم کمک می‌کند. فردی که به‌طور مداوم بدمینتون بازی می‌کند، احساس تناسب اندام و قدرت بیشتری خواهد داشت و خود را فردی فعال‌ می‌بیند؛ درنتیجه در همه حال تشویق خواهد شد.

گفتیم که بدمینتون تمام بدن را به فعالیت وا می‌دارد و بدن افراد را منعطف‌تر می‌سازد. افرادی که روزانه یک ساعت به بازی بدمینتون اختصاص می‌دهند، تمرکز بیشتری دارند و در شرایطی که فشار عصبی و ذهنی را تجربه می‌کنند، واکنش‌های قلبی-عروقی و عصبی-هورمونی فعال‌تری از خود نشان می‌دهند. همچنین خوب است بدانید که بدمینتون علائم افسردگی و اضطرابرا کاهش می‌دهد.

بدمینتون ترکیبی از ورزش‌های مختلف است

بدمینتون به‌خودی‌خود یک ورزش تمام‌عیار محسوب می‌شود. بدمینتون ترکیبی است از ورزش‌های دو و پرش و کاملا مبتنی‌بر حرکات سریع است. بدمینتون بدن ما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و سرعت ما را افزایش می‌دهد.

اگر خواهان تناسب اندام و قدرت بدنی هستید، حتما هر روز بدمینتون را تمرین کنید. بدمینتون نه‌تنها عضلات ساق، پاها، باسن، بازو‌ها، سرشانه‌ها، کمر و شکم ما را خوش‌فرم می‌کند، بلکه به تقویت آنها هم کمک می‌کند. همه‌ی اینها را با سادگی و در دسترس‌بودن لوازم آن در ذهن بیاورید تا دیگر بهانه‌ای برای تعلل نداشته باشید. این ورزش هیجان‌انگیز و تمام‌عیار را امتحان کنید پشیمان نخواهید شد.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”8px|0px|43px|0px” _builder_version=”3.0.84″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_duration=”500ms” animation_intensity_slide=”10%”]

با تست مای ژن اصولی ورزش کنید و غذابخورید!

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://www.mygene.ir/m/shop/” button_text=”فروشگاه” button_alignment=”center” _builder_version=”3.16″ button_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover_enabled=”off”]

[/et_pb_button][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”30px|0px|27px|0px” _builder_version=”3.0.84″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.84″ saved_tabs=”all”]

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

1,575,000 تومان

1,245,000 تومان

[/et_pb_text][et_pb_toggle title=”ویژگی‌ها” _builder_version=”3.0.84″ title_text_align=”center” body_text_align=”right” text_orientation=”right” saved_tabs=”all”]

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما

[/et_pb_toggle][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.84″ saved_tabs=”all”]

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

855,000 تومان

 . 

[/et_pb_text][et_pb_toggle title=”ویژگی‌ها” _builder_version=”3.0.84″ title_text_align=”center” body_text_align=”right” text_orientation=”right” saved_tabs=”all”]

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما

[/et_pb_toggle][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه