اشتراک گذاری این مطلب:

[et_pb_section bb_built=”1″ module_id=”start” _builder_version=”3.21.1″ background_color=”#ffffff” custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false” ab_subject=”on” ab_subject_id=”1″ z_index_tablet=”500″][et_pb_row custom_padding=”50px|50px|50px|50px” custom_margin=”||” _builder_version=”3.21.1″ background_color=”#edf8ff” border_radii=”|||10px|10px” box_shadow_style=”preset3″ z_index_tablet=”500″][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”16px” z_index_tablet=”500″]

شاخص گلایسمی!

مدت مطالعه: 2 دقیقه!
در انتهای این مطلب، جدول شاخص گلایسمیک مواد غذایی را رایگان دریافت کنید!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”100px|0px|27px|0px|false|false” _builder_version=”3.21.1″][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

برای داشتن برنامه غذایی سالم و اصولی و کنترل وزن باید با جدول شاخص گلیسمی مواد غذایی آشنا باشید و آن را در دسترس داشته باشید تا بتوانید با مراجعه به آن در مورد انتخاب مواد غذایی درست تصمیم بگیرید.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

شاخص گلیسمی عددی است بین 0 تا 100 که بصورت زیر دسته بندی می شوند: 1- شاخص گلیسمی پایین کمتر از 55 2- شاخص گلیسمی متوسط کمتر از 70 3- شاخص گلیسمی بالا بیشتر از 70 برای کنترل دیابت باید از مواد غذایی با شاخص پایین بیشتر استفاده کرد. زیرا احساس سیری بیشتری می دهند و سرعت جذب آهسته تری دارند و قند خون را ثابت نگه می دارند.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ saved_tabs=”all” z_index_tablet=”500″]

در جدول زیر شاخص مواد غذایی از یک منبع معتبر جمع آوری شده اند، رنگ سبز نشانگر شاخص قندی پایین، رنگ نارنجی نشانگر شاخص قندی متوسط و رنگ قرمز نشانگر شاخص قندی بالا می باشد.

 

شاخص گلایسمیک مای ژن

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

مطالعه بیشتر