5 مکمل ضروری برای افزایش میل جنسی خانم‌ها

علائم و نشانه های یائسگی
میل جنسی بسیار پایین که باعث احساس پوچی، سرخوردگی و جدا شدن از زنانگی در آنها شده است. شاید شما هم جزو یکی از این شخصیت ها باشید

فهرست مطالب

بسیاری از خانم ها درگیر کم بودن میل جنسی هستند که باعث بروز اختلافاتی در زندگی مشترک شان می شود. 

کاهش میل جنسی در چه زنانی ایجاد می شود؟

این مشکل در هر سنی و برای هر زنی ممکن است پیش بیاید برای مثال:

  • خانم جوان کارمند: خانمی در اواخر بیست سالگی که سخت در حال کار کردن است و هر چه استرسش بیشتر می شود، مشکلات قاعدگی اش هم بیشتر می شود.
  • مادر جدید: خانمی که به تازگی مادر شده و به شدت خسته است و احساس می کند بعد از به دنیا آمدن فرزندش هرگز به حالت قبلی خود بازنگشته است.
  • زنی با نگرانی های مزمن: خانمی در سی و چند سالگی که با وجود پریودهای منظم، علائم اولیه پیش از یائسگی مانند شل شدن بدن و نوسان خلق را تجربه می کند و احساس می کند خیلی زود در حال پیر شدن است.
  • کسی که طولانی مدت قرص های ضد بارداری استفاده کرده است: خانمی که بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری، عوارض جانبی جدی را تجربه می کند.

وجه اشتراک همه این خانم ها چیست؟

میل جنسی بسیار پایین که باعث احساس پوچی، سرخوردگی و جدا شدن از زنانگی در آنها شده است. شاید شما هم جزو یکی از این شخصیت ها باشید یا دوستی، عضوی از خانواده یا شریک عاطفی داشته باشید که با احساسات جنسی مشکل دارد. نکته اصلی این است که همه آنها ریشه در واقعیت دارند و کاهش میل جنسی یک خیال پردازی نیست، بلکه یک پدیده واقعی است که متاسفانه از عواقب رایج اختلالات هورمونی به شمار می رود.

کاهش میل جنسی در زنان

چرا زنان زیادی با کاهش میل جنسی دست و پنجه نرم می کنند؟

عوامل نادیده گرفته شده زیادی وجود دارند که می توانند باعث به هم ریختگی هورمونی و کاهش میل جنسی شوند، اما تعداد کمی از متخصصان پزشکی جرات صحبت کردن در مورد این موضوع را دارند. مهم است که توضیح دهیم وقتی از «کاهش میل جنسی» صحبت می کنیم، منظورمان چیست: ممکن است با کم شدن تمایل به برقراری رابطه جنسی یا کمبود واکنش پذیری جنسی (به عنوان مثال نداشتن لذت یا نداشتن ارگاسم) روبرو باشید. هر دو حالت مشکل ساز هستند و هر دو به عنوان کاهش میل جنسی شناخته می شوند.

چند دلیل علمی و ثابت شده برای کاهش میل جنسی:

  • استرس و اضطراب شدید: تاثیرات عمیق عوامل روانشناختی روی میل جنسی خود را دست کم نگیرید. استرس، اضطراب و افسردگی گرفته تا تصویر بدنی منفی از خود، عزت نفس پایین و سابقه سوء استفاده جنسی می تواند به طور قابل توجهی روی میل جنسی شما تاثیر بگذارد.
  • قرص های ضد بارداری: مطالعات نشان می دهد که زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده کرده اند، ممکن است حتی بعد از قطع مصرف هم با کاهش میل جنسی روبرو باشند. محققان کشف کردند که مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری می تواند باعث شود که در مقایسه با زنانی که هیچ وقت از این قرص ها استفاده نکرده اند، میل جنسی شان به طور دائمی کمتر شود.
  • بالای 35 سال بودن: دوره پیش از یائسگی تاثیر عمیقی روی کل سیستم غدد درون ریز شما دارد و می تواند میل جنسی شما را به هم بریزد. قبل از 35 سالگی، تمایل شما عمدتاً تحت تاثیر انگیزه بیولوژیکی برای تولیدمثل قرار دارد و میل جنسی شما هر ماه در دوران تخمک گذاری به اوج خود می رسد. بعد از 35 سالگی، با تغییر سطح هورمون ها، بدن دیگر به اندازه کافی تحت تاثیر آن غریزه طبیعی قرار نمی گیرد و به محرک های خارجی نیاز دارد.
  • مشکلات هورمونی مانند تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک (PCOS) : زنانی که به PCOS مبتلا هستند، معمولا به دلیل سطح پایین تستوسترون و سطح بالای SHBG  یا میل جنسی پایین را تجربه می کنند، یا برعکس میل جنسی بالا (همراه با آکنه و ریزش مو یا رشد موهای زائد) دارند. هر نوع عدم تعادل بین ویژگی های مردانه و زنانه می تواند باعث ایجاد شکاف بین احساسات و میل جنسی شما شود و حتی در صورت وجود تمایل، برقراری رابطه را به یک چالش تبدیل کند.

کاهش میل جنسی در زنان

5 مکمل برای تقویت میل جنسی

در حالی که در بهبود اختلالات هورمونی، رژیم غذایی همیشه بهترین یاور شماست، بیایید واقعیت را بپذیریم: اگر میل جنسی شما کاهش یافته است، احتمالا خسته، استرس‌زده و گرفتار مسائل متعدد هستید. اصلاح عادات غذایی در نهایت امری ضروری است، اما در شرایط بحرانی کنونی، نیاز به ابزاری دارید که به سرعت روند بهبود شما را تسریع بخشیده و انگیزه و توان لازم برای مراقبت از خود را در شما ایجاد کند. ساده‌ترین راه حل چیست؟ مکمل‌ها. در اینجا پنج مکملی که طبق مطالعات و توصیه متخصصان مای ژن برای آغاز روند بهبود میل جنسی باید در دست داشته باشید آورده ایم:

  • ویتامین‌های گروه B: این ویتامین‌ها با جلوگیری از تجزیه بیش از حد دوپامین و سروتونین در زمان استرس، از غدد فوق کلیوی شما حمایت کرده و سطح کافی از این مواد شیمیایی را برای حفظ نشاط و انرژی در بدن تامین می‌کنند.
  • زینک: این ماده معدنی به افزایش تولید تستوسترون کمک کرده و  از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری می‌کند.
  • امگا-3: این اسیدهای چرب به برقراری تعادل بین سطوح پروژسترون و استروژن کمک می‌کنند که به نوبه خود منجر به افزایش دوپامین و در نتیجه، تولید بیشتر نیتریک اکسید می‌گردد. این ماده برای گشاد شدن عروق خونی و احتقان (تورم) بافت که منجر به ارگاسم‌های قوی‌تر و بهتری می‌شوند، ضروری است.
  • منیزیم: این ماده معدنی با کاهش اتصال تستوسترون به پروتئین‌ها، باعث می‌شود مقدار بیشتری از آن به طور «آزاد» در جریان خون باقی بماند – که دقیقا همان چیزی است که برای افزایش میل جنسی نیاز دارید. سطوح بالاتر تستوسترون آزاد منجر به تمایل جنسی بیشتر می‌شود. همچنین منیزیم با مقابله با اضطراب و جلوگیری از احساس افسردگی، به شما کمک می‌کند تا بیشتر از رابطه جنسی لذت ببرید.
  • پروبیوتیک‌ها: اگرچه این باکتری‌های مفید ممکن است مستقیما روی هورمون‌های جنسی شما تاثیر نگذارند، اما بر سلامت روان شما اثر می‌گذارند – که در نتیجه بر میل جنسی‌تان موثر خواهد بود. مطالعات نشان داده‌اند که اختلالات روانی مانند افسردگی با عدم تعادل باکتری‌های روده مرتبط است و پروبیوتیک‌ها توانایی بازگرداندن تعادل میکروبیوم (مجموعه باکتری‌های مفید در روده) را دارند.

کلام آخر

اگر با مشکل کاهش میل جنسی مواجه هستید، مهم است که بدانید تنها نیستید. بسیاری از خانم های جوان و میانسال با این مساله دست و پنجه نرم می کنند. برای شناخت نیازها و حساسیت های بدن خودتان و تعادل هورمونی بهتر، یک راه انجام آزمایش تغذیه و سلامتی مای ژن و شروع یک سبک زندگی جدید بر اساس بدن خاص خودتان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.02188920257

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر