10 راه عالی برای اینکه سریعتر باردار شوید

راه های سریع باردار شدن مای ژن
اگر مدتی است که برای باردار شدن تلاش می کنید، باید بدانید که این فرآیند می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اما راه های عالی وجود دارد

فهرست مطالب

چگونه سریعتر باردار شویم

اگر مدتی است که برای باردار شدن تلاش می کنید، باید بدانید که این فرآیند می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. شما احتمالاً سال ها را با دقت برای جلوگیری از بارداری گذرانده اید و اکنون که آماده اید، نمی توانید باور کنید که هنوز بارداری اتفاق نیفتاده است.

از این گذشته، می دانم که شما دقیقاً همان کارهایی را انجام می دهید که به شما گفته شده است. علائم تخمک گذاری خود را دنبال می کنید، از تمام ابزارهای موجود در اختیار خود (از کیت های پیش بینی تخمک گذاری تا برنامه ها و اپلیکیشن ها) استفاده می کنید، زمان رابطه جنسی را تا حد امکان تنظیم می کنید، اما هر ماه می گذرد و اتفاقی نمی افتد.

هنگامی که تصمیم به بارداری میگیریم ، اکثر ما می خواهیم سریع باردار شویم. اما این کار را مانند هر هدف دیگری در زندگی خود با پشتکار، عزم و تمرکز انجام می دهیم. اگرچه این مسئله، رویکردی منطقی و نظام‌مند ارائه می‌دهد، اما ممکن است ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های ذاتی “حوزه زنانه” را نادیده بگیرد.

تغییر رویکرد شما برای پذیرش انرژی و دیدگاه متفاوت و زنانه تر می تواند به شما کمک کند تا سریعتر باردار شوید. این فقط یک ایده زیبا نیست، بلکه از نظر علمی و بیوشیمیایی، کاهش سطح کورتیزول (استرس) قطعا باعث بهبود باروری می شود.

در این مقاله‌ی مای ژن، تجربه خانم Alisa Vitti، متخصص تغذیه و از فعالان سلامت زنان را باهم مرور میکنیم:

مهم ترین اقدامات قبل از بارداری برای همه خانم ها

  1. کنار گذاشتن سیگار، قلیان و الکل حداقل 6 ماه قبل از اقدام
  2. آزمایش خون چکاپ برای بررسی قندخون، تیروئید، آهن، ویتامین دی و ..
  3. مصرف مکمل های ضروری با توجه به آزمایش خون و صلاحدید پزشک، به خصوص فولیک اسید یا فولات فعال (بسته به وضعیت ژنتیکی)
  4. بررسی آنتی بادی های مربوط به ویروس ها مانند آبله مرغان، HPV، HIV و … در خون
  5. چکاپ دندان پزشکی و انجام اقدامات لازم برای دندان ها قبل از اقدام برای حاملگی
  6. رسیدن به وزن سالم و شروع ورزش منظم که هم برای باردار شدن و هم پیشگیری از سقط و مشکلات بارداری مهم است.شما میتوانید به مای ژن مراجعه کنید و با انجام آزمایش تغذیه و ورزش مای ژن ژریم اختصاصی و برنامه ورزشی اختصاصی خودتان را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188920257 تماس حاصل بفرمایید.

    اطلاعات تست تغذیه مای ژن
    اطلاعات تست ورزش مای ژن
 

7.ویزیت توسط متخصص زنان برای بررسی عفونت احتمالی در دستگاه تناسلی

8.اطمینان از سلامت روحی، به خصوص مشکلاتی مانند افسردگی، وسواس و یا اضطراب باید قبل از بارداری پیگیری شوند

9.کسانی که به دلیل شغلشان در تماس دائم با مواد شیمیایی مانند رنگ مو، کراتین، مواد کاشت ناخن، مواد آزمایشگاهی، کود و سموم کشاورزی در تماسند، باید با پزشک زنان مشورت کنند

  • در صورت مصرف هرگونه دارو، حتی داروهای جوش صورت باید به متخصص اطلاع داد

  • برای کسانی که سابقه بیماری های مادرزادی و ارثی در خانواده دارند، مراجعه به آزمایشگاه ژنتیک و انجام مشاوره ژنتیک لازم است

راه های سریع باردار شدن مای ژن

مهم ترین اقدامات قبل از بارداری برای آقایان

  1. کنار گذاشتن سیگار، قلیان و الکل حداقل 6 ماه قبل از اقدام
  2. آزمایش خون چکاپ برای بررسی قندخون، تیروئید، آهن، ویتامین دی و ..
  3. مصرف مکمل های ضروری با توجه به آزمایش خون و صلاحدید پزشک
  4. رسیدن به وزن سالم و شروع ورزش
  5. اطمینان از سلامت روحی، به خصوص مشکلاتی مانند افسردگی، وسواس و یا اضطراب باید قبل از بچه دار شدن پیگیری شوند.
  6. کسانی که به دلیل شغلشان در تماس دائم با مواد شیمیایی و سموم هستند، باید با پزشک مشورت کنند.

نکته مهمی درباره باردار شدن

بسیاری از خانم ها پریودهای منظم دارند. با این حال، باید بدانید لقاح فقط به تخمک گذاری و چرخه یا زمان بندی مناسب مربوط نمی شود. بسیاری از زنان ناباروری ایدیوپاتیک دارند، به این معنی که روی کاغذ، هیچ مشکلی ندارند و همه چیز درست به نظر می رسد، هورمون ها، تخمک ها و دستگاه تولید مثل سالم هستند اما همچنان لقاح اتفاق نمی افتد. از طرف دیگر، ممکن است بعضی خانم ها یک تشخیص شناخته شده که می تواند بر توانایی باروری تأثیر بگذارد (مانند تخمدان پلی کیستیک یا اندومتریوز). در هر دو سناریو، یعنی هم کسانی که هیچ مشکل مشخصی ندارند و هم کسانی که مشکلی مانند کیست دارند، مهم است که فراتر از “اعداد” یک دیدگاه کلی و جامع نسبت به باروری خود داشته باشید. با انجام این کار، می توانید تمام جنبه های باروری خود را بهینه کنید و شانس باردار شدن در زمان دلخواه را افزایش دهید.

مهم ترین اقدامات قبل از بارداری برای آقایان

  1. کنار گذاشتن سیگار، قلیان و الکل حداقل 6 ماه قبل از اقدام
  2. آزمایش خون چکاپ برای بررسی قندخون، تیروئید، آهن، ویتامین دی و ..
  3. مصرف مکمل های ضروری با توجه به آزمایش خون و صلاحدید پزشک
  4. رسیدن به وزن سالم و شروع ورزش
  5. اطمینان از سلامت روحی، به خصوص مشکلاتی مانند افسردگی، وسواس و یا اضطراب باید قبل از بچه دار شدن پیگیری شوند.
  6. کسانی که به دلیل شغلشان در تماس دائم با مواد شیمیایی و سموم هستند، باید با پزشک مشورت کنند

سن چه تاثیری بر احتمال بارداری دارد؟

در خانم‌ها بعد از 30 سالگی تعداد و کیفیت تخمک ها کاهش پیدا می‌کند. این مساله بعد از 35 سالگی شدت می‌گیرد. بین 40 تا 45 سالگی، بارداری بسیار سخت یا ناممکن می‌شود. از طرفی احتمال ابتلا به اندومتریوز، فیبروم و تخمدان پلی کیستیک با افزایش سن بالا می‌رود، اینها مشکلاتی هستند که می‌توانند روی باردار شدن اثر منفی داشته باشند.

البته باروری آقایان نیز با افزایش سن کمتر می‌شود، به ویژه بعد از 40 سالگی.

چقدر باید منتظر باردار شدن بمانیم؟ احتمال بارداری در هر ماه

در زوج های سالم بین 20 سالگی تا اوایل دهه 30 زندگی (یعنی حدود 33 سالگی)، از هر 4 خانمی که در ماه اقدام به بارداری می‌کند یک نفر باردار می‌شود. در 40 سالگی، از هر 10 خانمی که اقدام به بارداری می‌کند، فقط یک نفر باردار خواهد شد.

از 100 زوجی که برای بارداری اقدام می‌کنند، پس از ماه اول حدود 25 زوج، پس از 3 ماه حدود 55 زوج، پس از 6 ماه حدود 70 زوج و پس از یک سال 85 زوج باردار شده اند. این آمار برای خانم های زیر 35 سال است و برای سن بالاتر، کاهش می‌یابد.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد تخمدان پلی کیستیک:

راهنمای کامل سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): عوامل، درمان، مکمل‌ها

وزن در هنگام اقدام به بارداری باید چقدر باشد؟

هم اضافه وزن و هم کمبود وزن احتمال باردار شدن را کم می‌کنند. به طور کلی توده بدنی (BMI) بین 18 تا 25 نرمال در نظر گرفته می‌شود، اما این یک شاخص دقیق نیست. اگر چربی شکمی زیادی داشته باشید حتی با وجود BMI نرمال، موفقیت در حاملگی کم می‌شود.

بهترین متخصصان ناباروری در ایران مانند دکتر جلیل پاکروش، بسیار روی وزن سالم و کاهش چربی بدن تاکید دارند، هم برای بارداری طبیعی و هم در درمان IVF. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به بارداری با تغذیه صحیح و ورزش مناسب، چربی بدن خود را کاهش دهید. رژیم غذایی مای ژن به طور اختصاصی بر اساس ژنتیک شما توسط متخصصین تغذیه و ژنتیک تنظیم می‌شود، در کنار رسیدن به وزن مناسب، با مکمل های درست احتمال باروری را هم برایتان افزایش خواهد داد.

بهترین زمان در ماه برای اقدام به بارداری

چند روز قبل از تخمک گذاری و یک روز پس از آن، بیشترین احتمال بارداری وجود دارد و بهتر است در طی این چند روز، دو الی سه بار اقدام برای بارداری داشته باشید. این پنجره باروری معمولا بین روزهای 3 تا 9 بعد از پایان پریود شماست. نیازی نیست که دقیقا روز تخمک گذاری رابطه داشته باشید، این محاسبات ممکن است استرس ایجاد کند و احتمال بارداری موفق را کاهش دهد.

بهترین راه برای موفقیت در بارداری، اقدام بدون استرس و بدون محاسبه دقیق است. متخصصان آمریکایی توصیه می‌کنند پس از پایان پریود، هر هفته 2 الی 3 بار رابطه داشته باشید تا بیشترین شانس موفقیت در حاملگی برای شما وجود داشته باشد.

زمان تخمک گذاری را چطور بفهمیم؟ محاسبه تخمک گذاری

چند روش برای تعیین زمان تخمک گذاری وجود دارد:

  • یکی از اپلیکیشن هایی مانند لونا، ایمپو، پریود میت و .. که به زبان فارسی هستند را روی موبایل خودتان نصب کنید. با وارد کردن اطلاعات پریود اخیر، پنجره باروری و روز تخمک گذاری احتمالی شما مشخص می‌شود.
  • چند ماه زمان پریودهای خود را یادداشت کنید. مدت زمان سیکل قاعدگی خود را حساب کنید. حدود 14 روز قبل از زمان پریود بعد، روز تخمک گذاری شما خواهد بود. برای مثال خانمی که از روز اول پریود تا روز اول پریود بعدی اش 27 روز طول می‌کشد، در روز 13 ام از شروع پریود، تخمک گذاری خواهد داشت.
  • به ترشحات توجه کنید. فقط در روز تخمک گذاری، ترشحات واژن بی رنگ، شفاف و مانند سفیده خام تخم مرغ است.
  • کیت های تخمک گذاری که در داروخانه ها فروخته می‌شوند یک راه برای تعیید دقیق روز تخمک گذاری هستند اما دلیلی ندارد در حالت عادی از آن ها استفاده کنید.

راه های افزایش کیفیت اسپرم: مردان چه نقشی در سریعتر  باردار شدن دارند؟

طبق مطالعات ثابت شده، اقدامات زیر بیشترین تاثیر را در افزایش تحرک، مقدار و کیفیت و اسپرم دارند:

  1. ترک سیگار، قلیان و الکل (مهمترین کار)
  2. داشتن وزن سالم و کاهش چربی شکمی و داشتن رژیم غذایی سالم(می توانی به مای ژن مراجعه کنید و رژیم اختصاصی خودتان را داشته باشید)
  3. فعالیت ورزشی و بدنی منظم(می توانید به مای ژن مراجعه کنید و برنامه ورزشی اختصاصی خودتان را داشته باشید)
  4. مصرف یک مولتی ویتامین مخصوص آقایان که حاوی فولات، زینک، ویتامین دی و .. باشد
  5. مدیریت و کاهش استرس
  6. در صورت مصرف دارو، توسط متخصص داخلی یا اورولوژیست بررسی شود.

بهترین مکمل‌ها برای افزایش باروری و بارداری

راه های سریع باردار شدن مای ژن

به تبلیغات مکمل های عجیب و غریب توجهی نکنید. وقتی برای بارداری اقدام می‌کنید، فقط باید مکمل های اصلی را مصرف کنید. مکمل‌هایی که طبق مطالعات اثر بخشی آن ها ثابت شده است شامل موارد زیر هستند:

بهترین مکمل ها برای افزایش باروری خانم‌ها

  • فولیک اسید یا فولات: حداقل 400 تا 800 میکروگرم در روز، برای باردار شدن و سلامت جنین. بهتر است 3 ماه قبل از اقدام مصرف شود. اگر از وضعیت ژنتیکی خود مطلع نیستید، مکمل هایی مانند کوالی فول که فولات فعال دارند مصرف کنید.
  • ویتامین D: ویتامین دی در سلامت جنسی نقش مهمی دارد و دوز آن باید با توجه به ازمایش خون تعیین شود.
  • آهن: باید باید با توجه به ازمایش خون برای کسانی که فقر آهن یا کمخونی دارند تجویز شود
  • زینک: با کمک به تعادل هورمونی، احتمال باردار شدن را افزایش می‌دهد.
  • ید: روزانه 150 میکروگرم قبل از بارداری لازم است که می‌تواند از طریق مولتی ویتامین یا مکمل هایی مانند کوالی فول پلاس، یدوفولیک و روفولیک پریناتال که هم فولات (یا فولیک اسید) و هم ید دارند، تامین شود.
  • مایو اینوزیتول: در افرادی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند توصیه می شود.
  • مولتی ویتامین تقویت باروری خانم ها: مانند پرگناکر کانسپشن، فرتیل اید، اووژن و .. می‌توانند در بهبود باروری نقش داشته باشند، اما برای همه افراد لازم نیستند.

نکته: در مای ژن متخصص تغذیه هر مکملی که با توجه به شرایط خاص شما برایتان لازم باشد تجویز خواهد کرد.

بهترین مکمل ها برای افزایش باروری آقایان

  • رویال ژلی: این مکمل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که در بهبود کیفیت اسپرم موثر است
  • روی (زینک): به تولید تستوسترون، بهبود کیفیت اسپرم و محافظت از DNA اسپرم کمک می‌کند.
  • سلنیوم: به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از اسپرم در برابر آسیب محافظت می‌کند.
  • ویتامین D: نقش مهمی در تولید تستوسترون و سلامت اسپرم دارد.
  • اسید فولیک: برای تولید DNA و RNA ضروری است و به سلامت اسپرم کمک می‌کند.
  • ویتامین C: به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از اسپرم در برابر آسیب محافظت می‌کند.
  • کوآنزیم Q10: به تولید انرژی در سلول‌های اسپرم کمک می‌کند و از آن‌ها محافظت می‌کند.
  • مولتی ویتامین تقویت باروری آقایان: مانند ول من کانسپشن، فرتیل اید، فرتی پلاس ام و .. می‌توانند در بهبود باروری مردان نقش داشته باشند، اما برای همه افراد لازم نیستند. می‌توانید یک مولتی ویتامین ساده را شروع کنید که روی، سلنیوم، اسید فولیک و .. را با هم تامین کند.

آیا قهوه احتمال بارداری را کاهش می دهد؟

بله. مصرف زیاد قهوه درصورتی که متناسب با حساسیت ژنتیکی به کافئین نباشد، احتمال باردار شدن خانم ها را کم کرده و احتمال سقط را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد خانم هایی که کمتر از یک فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، دو برابر بیشتر نرخ بارداری موفق دارند. به همین دلیل اگر اهل مصرف قهوه زیاد هستید، توصیه میکنیم حساسیت ژنتیکی خود را با آزمایش تغذیه و سلامتی مای ژن بررسی کنید یا کافئین را کلا حذف کنید، یا مصرف خود را به کمتر از یک فنجان (یا یک شات اسپرسو) در روز برسانید.

اگر باردار نشدم چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر کمتر از 30 سال سن دارید، در صورتی که به مدت یک سال رابطه منظم و بدون جلوگیری داشتید و باردار نشدید، باید به متخصص مراجعه کنید.

در صورتی که بیشتر از 30 سال سن دارید، بعد از 6 ماه تلاش برای بارداری بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

AMH یا ذخیره تخمک من پایین است، آیا احتمال بارداری کم می‌شود؟

خیر. آخرین مطالعات نشان می‌دهد برای خانم های سالم بالای 30 سال، در طی یک دوره 6 ماهه تلاش برای باردار شدن، هیچ تفاوت معناداری بین خانم‌هایی با AMH پایین و بالا وجود ندارد و میزان باردار شدن یکسان است. البته میزان این هورمون برای کسانی که سابقه ناباروری دارند و برای IVF اقدام می‌کنند اهمیت دارد.

تنبلی تخمدان و اندومتریوز چه اثری روی بارداری دارد؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) و اندومتریوز هر دو می‌توانند بر شانس باروری اثر منفی بگذارند. به خصوص تخمدان پلی کیستیک، تا جایی که حدود 70% از خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در باردار شدن مشکل دارند. اما این مشکلات درمان دارند و باتغییرات سبک زندگی خوشبختانه تا حد زیادی بهبود می یابند. برای اطلاع دقیق از نحوه درمان تخمدان پلی کیستیک و اندومتریوز، حتما مطالب مربوطه را در بلاگ علمی مای ژن مطالعه کنید.

۳ کلید برای سریعتر باردار شدن

  1. تغییر سبک زندگی، تخمک گذاری خود را بهبود بخشید

یک نکته مهم برای به خاطر سپردن وجود دارد، این است که نزدیک شدن به بارداری با این دید که صرفاً یک معادله ریاضی یا آزمایش علمی است کافی نیست. وقتی برای مدت طولانی تلاش برای بارداری داشته اید، به راحتی می توانید برای حل راز ماجرا به این نکته توجه کنید: فکر کردن بیش از حد، روش ها و زمان بندی مورد نیاز، همه اینها می توانند استرس زا باشند، و همه ما می دانیم که استرس برای تخمک گذاری بسیار مضر است. شما ممکن است همه کارها را به صورت “فنی” درست و دقیق انجام دهید، اما به احتمال زیاد یک جزء مهم را از دست داده اید، و آن ارتباط عاطفی و درونی است که با چرخه قاعدگی، بدن و باروری خود دارید.

از نظر عملی، این به معنای اطمینان از برنامه غذا خوردن سالم و منظم، عدم مصرف سیگار و الکل، خواب کافی و ورزش به شیوه ای است که باروری کلی شما را بهبود بخشد، نه اینکه آن را تحلیل ببرد (کم تحرکی و ورزش شدید که در اکثر موارد انجام می دهیم هر دو برای باروری بد است).

برای داشتن سبک زندگی سالم و اختصاصی خودتان می توانید از تست های ژنتیکی مای ژن استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

۲. برای بهینه سازی کیفیت تخمک، سطح ریزمغذی ها را در بدن تقویت کنید

قبل از اینکه بخواهم باردار شوم، یک سال کامل قبل از بارداری اقداماتی انجام دادم تا مطمئن شوم عوامل باروری من تا حد ممکن بهینه هستند. اگر در حال حاضر برای بارداری تلاش می کنید یا می دانید که می خواهید تا سال آینده یا سال بعد باردار شوید، شما هم می توانید از همین حالا برای بارداری آماده شوید.

*نکته: بعد از آزمایش تغذیه و سلامتی، متخصصان مای ژن تمام این موارد را برای برنامه غذایی پیش از بارداری یا طی اقدام برای بارداری در نظر میگیرند.

مکمل های مولتی ویتامین، فولیک اسید یا فولات فعال (بسته به ژنتیک فرد)، ویتامین دی، امگا3، اینوزیتول (مانند اینوفولیک) و .. مکمل هایی هستند که با توجه به شرایط هر فرد بهتر است مصرف شوند تا هورمون ها، تخمک گذاری، میکروبیوم و موارد دیگر همه در جایگاه مناسب خود باشند.

۳. اکنون انرژی مادری خود را برای آماده سازی بدن برای بارداری به کار بگیرید

من خیلی زودتر از مادر شدن، برخی از مسئولیت های مادری را پذیرفتم. اولویت ها و اهدافم را تغییر دادم. به کارهایی که باعث تخلیه انرژی و نیروی بدنم می شدند نه گفتم و به برنامه های مراقبت از خودم متعهد شدم. انجام این کار به معنای رسیدن به سالم ترین، بارورترین و آماده ترین حالت برای بارداری بود .

حالا که مادر هستم، همه کارهای بالا را حتی با شدت بیشتری انجام می دهم. البته این کار ساده ای نیست. چند ماه قبل از اینکه باردار شوم، یک سفر کاری را لغو کردم. تغییر برنامه در آخرین لحظه کار بزرگی بود، اما احساس درونی ای داشتم که این سفر باعث فشار روی غدد فوق کلیه ام می شود و زحماتم را برای آماده سازی بدنم هدر می دهد. می دانستم که اگر می خواهم باردار شوم، نمی توانم اجازه دهم به این شکل استرس داشته باشم. مجبور بودم آن هدف را بر سایر تعهداتم اولویت دهم. همانطور که “لانه سازی” و اماده شدن برای تعهدات مادری، در پرندگان قبل از تخم گذاری شروع می شود، آمادگی ما برای مادری هم باید بسیار زودتر از خرید وسایل نوزاد شروع شود.

احساس باروری بهینه چگونه است؟

در آن سالی که هنوز نمی دانستم دقیقاً چه زمانی می خواهم باردار شوم، از نظر جسمی از طریق رژیم غذایی و سبک زندگیم و از نظر ذهنی و احساسی کاملاً برای بارداری آماده بودم ،  به گونه ای که دوستانم در مورد من نظر مثبت می دادند و حتی قبل از اینکه واقعاً باردار شوم، می پرسیدند که آیا باردار هستم!؟ بسیاری از زنانی که خود مراقبتی و کاهش استرس را انجام داده اند و باردار شده اند، گزارش می دهند که همان احساس را تجربه کرده‌اند. همچنین احساس می کردند جوان تر، پرانرژی تر، شادتر و سرزنده تر هستند.

البته، باروری یعنی همین، اینکه از نظر سلامتی و نشاط در تمام سطوح چنان سرشار باشید که کل بدن شما برای پذیرش و پرورش یک فرد جدید و معجزه بارداری آماده باشد. فرایند بارداری را برای خودتان دوباره تعریف کنید تا ذهن، قلب و رحم‌تان را در بر بگیرد.

می‌دانم که در فرهنگی زندگی می‌کنیم که به ما القا می‌کند بچه‌ها نباید ذره‌ای زندگی ما را تغییر دهند، چه برسد به اینکه یک سال قبل از اینکه به دنیا بیایند، آن را عوض کنند! اما اگر برای باردار شدن مشکل دارید یا به دلیل یک مساله مانند کیست فکر می‌کنید که ممکن است در آینده برای باردار شدن با مشکل مواجه شوید، پس باید از امروز به بعد طرز فکر متفاوتی در مورد زندگی خود داشته باشید. آماده شدن برای مادر شدن، به معنای “از دست دادن” نیست، بلکه نزدیک شدن به خود و با تمام وجود احساس کردن طبیعت زنانه خود است.

سخن پایانی

اگر مدتی است که برای باردار شدن از همه ابزار و معادلات استفاده می کنید ولی برای شما کار نمی کند، شاید لازم باشد به این فکر کنید که چگونه با چرخه قاعدگی و تغییرات بزرگی که مادری به همراه می آورد، ارتباط احساسی برقرار می کنید. همچنین مای ژن در کنار شماست تا با برنامه غذایی، ورزشی و مکمل های اختصاصی به شما احساس سرزندگی، باروری و آمادگی برای آفرینش بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.02188920257

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر