پروفایل قدرتی/ استقامتی بینش عمیقی به شما می‌دهد تا بهترین راه برای کسب بهترین نتایج از تمرینات خود را بیابید.

وقتی برای اولین بار پروفایل قدرتی/استقامتی خود را می‌بینید مهم است این نکته را بدانید که این طیف نمی‌خواهد به شما بگوید که ورزش قدرتی برایتان بهتر از ورزش استقامتی است و یا برعکس! بلکه این طیف به ما نشان می‌دهد که بدن شما با کدام شرایط راحت تر خود را تطبیق می‌دهد و موجب کاهش درصد چربی بدن و افزایش حجم عضلانی می‌‍شود.

پتانسیل قدرتی

اطلاعاتی که از تست ژنتیکی دریافت می‌کنید به لحاظ سلامتی، فیتنس و برنامه تمرینی ارزشمند است. شما قادر خواهید بود با دریافت این اطلاعات ژنتیکی تمرینات خود را بهینه و هدفمند ساخته و به راحتی عملکرد ورزشی خود را بهبود دهید و به اندام مدنظر خود نزدیک تر شوید.

پاسخ به تمارین قدرتی در مورد من به چه معناست؟

در اینجا چند تمرین قدرتی عالی برای افرادی که بدنشان به تمرینات قدرتی پاسخ بهتری می‌دهد معرفی می‌کنیم. اما ابتدا باید بدانیم این پاسخ به تمرینات قدرتی دقیقا به چه معناست؟

وقتی می‌گوییم بدن به تمرینات قدرتی پاسخ می‌دهد، به طور طبیعی به این معناست که بدن به تمرینات با شدت بالا و مدت زمان اندک مثل پرس‌های سریع و کار با وزنه های سنگین بهتر پاسخ می‌دهد. با وجود همه این ها، این تست نمی‌خواهد شما را از انجام تمریناتی که دوست دارید باز دارد، بلکه پاسخ بدن به ورزش های قدرتی به این معنی است که با انجام این ورزش ها نتایج بهتری می‌گیرید و با احتساب این می‌توانید ترکیب تمرینات خود در باشگاه را تغییر دهید.

تمرینات مناسب:

تمرینات وزنه برداری به سبک المپیکی: به سطح بالایی از تکنیک و مهارت نیاز دارد و میتواند باعث پیشرفت سیستم قلبی- عروقی و استحکام و هماهنگی عضلات شما شود.

مثال‌ها:

وزنه برداری قدرتی، هوازی
اسکوات ها
وزنه های کششی (حرکات پارویی)
پرس سینه
بالا بردن وزنه به صورت دو ضرب

تمرینات پلی متریک:برای تمرین تولید بیشترین نیرو در  کمترین زمان از عضلات،طراحی شده اند. شدت تمرینات زیاد و  تعداد تکرار ها کم است. به منظور افزایش قدرت عضله و نرخ تولید نیرو.

مثال‌ها:

شنای پرشی
برپی (Burpees)
پرش روی جعبه
اسکوات پرشی

دو سرعتی: برای این کار، می‌توانید به مدت ۲۰ ثانیه با حداکثر توان و سرعت خود بدوید و سپس ۲۰ ثانیه استراحت کنید. این تمرین را به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدهید!

تمرینات چرخه‌ای: این تمرینات در صورتی که با حداکثر توان شما انجام شوند، امکان چربی‌سوزی، تقویت عضلات و افزایش سرعت را بدون نیاز به هیچ وسیله خاصی فراهم می‌کنند. افرادی با پتانسیل قدرتی بالا، بهترین پاسخ را به این تمرینات خواهند داشت.

مثال‌ها:

شنا (push-up)
لانج (lunges)
اسکوات

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش