قند! حقیقت تلخ

اشتراک گذاری این مطلب:

[et_pb_section bb_built=”1″ _builder_version=”3.0.84″ custom_padding=”0px|0px|54px|0px”][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که معتاد شکر هستید؟ قند می تواند برای ما بسیار مفید باشد یا در صورت مصرف بیش از حد بسیار بد – آیا حتی نوع قندهایی که باید مصرف کنیم را می دانیم و اینکه کدام یک جزو موارد ممنوعه هستند؟ بیایید متوجه شویم!

آیا اعتیاد به شکر یک اعتیاد واقعی است؟

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/08/sugar-cravings.jpg” _builder_version=”3.21.1″]

[/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

اعتیاد به مواد غذایی (FA) به عنوان رفتار هیدونیک (لذت خوردن غذا) شامل مصرف غذاهای بسیار لذت بخش (یعنی غذاهای پر نمک ، چربی و قند) در مقادیر فراتر از نیازهای انرژی هموستاتیک (زندگی) تعریف می شود. FA برخی از علائم رایج مانند خوردن را، با سایر اختلالات پاتولوژیکی خوردن به اشتراک دارد.
به خصوص برای شکر به دلیل اینکه اعتیادآوراست، به هنگام قطع مصرفش یکسری علائم و عوارض ایجاد میکند، پس برای این که انسان علائم ترک اعتیاد ناشی از قند را احساس کند ، باید مقدار خاصی از قند در طی دوره های معینی مصرف شود و باعث ایجاد تغییرات عصبی شیمیایی در مغز شود.

به طور خلاصه اینکه ، شواهد کافی وجود ندارد که ثابت کند قند اعتیاد آور است اما مطمئناً مضر است، بنابراین بسیارمهم است که با دقت، خوراکتان را زیر نظر داشته باشید و برای مهار آن هوس های شیرین، نیاز دارید که خودداری بیشتری به خرج دهید.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

 

و حالا ورود به مسائل مهم

 

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/08/download.jpg” _builder_version=”3.21.1″]

[/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

گوش دادن به صدای بدن تان بسیار مهم است ، بیشتر اوقات بدن ما به ما اطلاع می دهد که چه زمان کافی است. فقط به این دلیل که در آنجا و پس از آن احساس بیماری نمی کنید، لزوماً به معنای این نیست که شما به مرور زمان به خودتان آسیب وارد نمی کنید. بیایید واقعیت ها و آمارهای واقعی در مورد مصرف قند را بدست آوریم و درک کنیم که چه مقدار قند باید مصرف کنیم و چه مقدار قند بیش ازاندازه، در نظر گرفته می شود.

چه مقدار قند استاندارد است؟

تاکنون دریافتید که در رژیم غذایی خود به قند احتیاج دارید ، اما مصرف بیش از حد آن برای سلامتی  وتندرستی شما نگران کننده است. آمار اخیر پیرامون مصرف قند چیست؟
دستورالعمل های غذایی 2015 برای آمریکایی ها ، مصرف روزانه قندهای اضافه را توصیه می کند تا بیش از 10٪ از کل کالری روزانه را تشکیل ندهد. از رژیم غذایی 2000 کیلوکالری در روز ، به 50 گرم شکرافزوده شده روزانه تفسیر می شود. توصیه روزانه برای بهبود سلامتی در رابطه با مصرف روزانه قند آن ها طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، حدود 5٪ از کالری دریافتی روزانه یک نفر است که معادل 11 گرم شکر است و این میزان هرگز نباید از 25 گرم تجاوز کند. یک آمریکایی متوسط روزانه 17 قاشق چایخوری (71،14 گرم) مصرف می کند.
و فقط آمریكا نیست كه بیش از حد قند مصرف می كند ، گرچه آمریکایی ها جزو بالاترین مصرف كنندگان قند در این سیاره هستند.
توصیه رسمی قند رژیم غذایی در انگلیس، محدود کردن قند حداکثر 5٪ کل کالری روزانه آنها ، معادل 25 گرم شکر در روز است. طبق آمار ملی رژیم غذایی و تغذیه ای (NDNS) قندها 14.7 درصد از رژیمهای غذایی نوجوانان ، از 11 تا 18 سالگی را تشکیل می دهند.
با رژیم غذایی متناسب با نیازهای غذایی خاص خود آشنا شوید. طرحی ساخته شده برای کسانی که سعی در بهبود تغذیه خود دارند.

رژیم غذایی متناسب را کشف کنید

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/08/eating-sugar.jpg” _builder_version=”3.21.1″]

[/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

توصیه روزانه قند مطابق انجمن قلب آمریکا که برحسب جنسیت متفاوت است.
– حداکثر 6 قاشق چایخوری / 100 کیلو کالری در روز / 25 گرم قند اضافه شده برای خانم ها
– حداکثر 9 قاشق چایخوری / 150 کیلو کالری در روز / 38 گرم قند اضافه شده برای آقایان
چگونه تشخیص دهم که قند موجود در مواد غذایی یا نوشیدنی های من چقدر است؟
غذاهای پر قند حاوی بیش از 22.5 گرم شکر در 100 گرم و غذاهای کم قند حاوی کمتر از 5 گرم شکر در 100 گرم هستند. یک نوشیدنی حاوی قند حاوی بیش از 11.25 گرم شکر در 100 میلی لیتر و یک نوشیدنی کم قند حاوی کمتر از 2.5 گرم شکر در 100 میلی لیتر است.
مصرف زیاد شکر افزوده شده می تواند منجر به افزایش خطر اضافه وزن و چاقی، کاهش ریز مغذی های کلیدی ، افزایش سطح تری گلیسیرید و افزایش خطر ابتلا به فشار خون و پف کردگی شود. قندهای اضافی در حالی که فضای بسیار کمی برای غذاهای سرشار از مواد مغذی باقی می گذارند، در کمک به بسیاری از کالری های روزانه شخص مشارکت می کنند. در این صورت ، بیشتر کالری های روزانه فرد از طریق دریافت شکر های افزوده شده تأمین می شود ، بنابراین فضای کمی برای غذاهای مغذی مانند میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات و پروتئین های بدون چربی فراهم می شود.

انواع مختلف قند را از کجا دریافت می کنیم؟

فروکتوز: که در میوه ها و عسل یافت می شود.
گالاکتوز: که در شیر و فراورده های لبنی یافت می شود.
گلوکز: که در عسل ، میوه و سبزیجات یافت می شود.
لاکتوز: که در شیر یافت می شود و از گلوکز و گالاکتوز ساخته شده است.
مالتوز: موجود در جو.
ساکارز: از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده و در گیاهان یافت می شود.
میوه ها منابع غذایی خوبی از فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مقداری قند هستند. این خوراکی های جذاب جایگزین های  سالم تری برای شکرهای افزوده شده هستند. نکته اصلی این است که میوه های تازه را با آب میوه ها ، اسموتی ها و پوره ها اشتباه نگیرید ، حتی اگر به طور طبیعی از میوه ها به دست آمده باشند، هنوز از شکر افزوده شده تهیه شده اند. آب میوه ها در مقایسه با میوه های تازه از منابع فقیر فیبر به حساب می آیند. یک لیوان آب میوه 125 میلی لیتری (نصف لیوان) یک نوبت در روز قابل قبول است.
شمانیاز دارید که این موضوع را درک کنید هرچند که عمل به آن برای همه ما تا حدی سخت باشد… شما احتمالا در مسیر ترک عادات بدی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن هستید و برای کاهش وزن تان به طور جدی تلاش می کنید و این  درحالیست که هیچ سرنخی برای شما وجود ندارد، اما شاید یک چیز را فراموش کرده اید؛ شکر.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”8px|0px|43px|0px” _builder_version=”3.0.84″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_duration=”500ms” animation_intensity_slide=”10%”]

اصلاح سبک زندگی و تغذیه با تست تغذیه مای ژن!

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://www.mygene.ir/m/shop/” button_text=”فروشگاه” button_alignment=”center” _builder_version=”3.16″ button_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover_enabled=”off”]

[/et_pb_button][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه