راه‌های زیادی برای کم کردن وزن و لاغری وجود دارد. بیشتر این راه‌ها موجب نارضایتی و گرسنگی شما خواهد شد. اگر اراده‌ی آهنی نداشته باشید، گرسنگی باعث می‌شود تا سریع این برنامه‌ها را رها کنید.

در این مطلب رویکرد ما دست‌یابی به سه هدف زیر است:

  • کاهش چشمگیر اشتها
  • کم کردن وزن بدون احساس گرسنگی
  • بهبود سلامت متابولیک

سه راه ساده و علمی برای کاهش وزن و لاغری شما:

  •  متناسب با بدن خود رژیم بگیرید! کلی ترین قدم و شاید رایج ترین پیشنهاد در دنیای کم کردن وزن، کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها است. این کار می‌تواند میزان گرسنگی شما را کمتر کند و شما کالری کمتری مصرف خواهید کرد. در این زمان بدن شما به جای سوزاندن کربوهیدرات، برای دریافت انرژی از چربی های ذخیره شده استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات‌ها این است که میزان انسولین را کاهش می‌دهد. این کار موجب می‌شود تا کلیه‌ی شما از مقدار سدیم و آب اضافی خالی گردد و در نهایت موجب لاغری شما شود. اما نکته ی مهم اینجاست که برای همه‌ی افراد این کاهش کربوهیدرات تاثیر یکسان ندارد و چه بسا نتایج مطالعات پژوهشی که نشان می‌دهند برخی افراد حساسیت بیشتری به چربی ها نشان می دهند.
    همانطور که چهره ی شما با دیگر افراد متفاوت است، تنوعات و پاسخ دهی متفاوتی نیز در برابر مواد غذایی بین افراد مختلف وجود دارد که این مهم به ژنتیک افراد باز می‌گردد.
    تا کنون در مورد ژن چاقی شنیده‌اید؟ آیا واقعا ژنی به نام ژن چاقی وجود دارد؟ عملا ژنی بنام ژن چاقی وجود ندارد اما برخی تنوعات ژنتیکی موجب می‌شود تا حساسیت بدن به چربی، کربوهیدرات‌ها و یا هر دو زیاد باشد. این افراد پتانسیل چاقی بیشتری را در صورت عدم آگاهی از این موضوع و عدم رعایت خوراک خود تجربه خواهند کرد.
  • چربی، پروتئین و سبزیجات بخورید. هر یک از وعده‌های غذایی شما باید شامل منبع پروتئین، چربی و سبزیجات کم کالری باشد. پیروی از این دستور غذایی به طور خودکار موجب تنظیم مصرف کربوهیدرات در بازه‌ی ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می شود.
    منابع پروتئین
    ۱- گوشت: گوشت گاو، مرغ، بره و …..
    ۲- ماهی و غذا های دریایی: ماهی قزل آلا، میگو و ….
    ۳- تخم مرغ: تخم مرغ کامل با زرده

    این برنامه ی غذایی مبتنی بر پروتئین، می تواند میل شما را تا ۶۰ درصد به غذا و هم چنین وعده‌های غذایی شبانه کاهش دهد و به  شما این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار ۴۴۱ کالری در روز کمتر مصرف کنید.(فقط با اضافه کردن پروتیین ها) زمانی که سخن از لاغری می شود، پروتئین ها پادشاه مواد غذایی خواهند بود.
    ۴- سبزیجات کم کربوهیدرات: کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، جوانه های بروکسل، کلم، کاهو، خیار. اصلا نگران نباشید، بشقاب خود را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید!
  • وزنه برداری ۳ بار در هفته برای لاغری و کاهش وزن لازم نیست حتما مانند این برنامه ورزش کنید ولی به یاد داشته باشید که این برنامه یک پیشنهاد است. بهترین کار برای کاهش وزن این است که ۳ الی ۴ بار در هفته به باشگاه ورزشی بروید. ابتدا گرم کنید و مطابق با شرایط بدنیتان ورزش کنید. با بلند کردن وزنه، کالری زیادی را می‌سوزانید و از متوقف شدن متابولیسم‌ بدنتان جلوگیری می‌شود.

 

لازم به ذکر است که مطابق با ژنتیک خاص شما، پاسخ بدن شما به ورزش های قدرتی و استقامتی و میزان نیاز شما به استراحت بین جلسات ورزشی قابل تعیین کردن است. اگر مطابق با ژنتیک خود ورزش کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.    

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما