بررسی DNA شما می تواند به شما در یافتن برنامه رژیم غذایی مناسب برای ساختار ژنتیکی فردی شما کمک کند. در مطالعات انجام شده، نشان داده‌اند که این رویکرد شخصی نسبت به تغذیه  از روشهای معمول رژیم غذایی موثرتر است. رژیم مدیترانه ای برای سلامتی بسیار عالی است و تحقیقات ثابت می‌کنند که افرادی که این نوع غذا را مصرف می کنند نه تنها وزن کمتری دارند بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افسردگی و زوال عقل کمتری دارند و اکنون دانشمندان معتقدند که رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است مردم را جوان تر نگه دارد.

رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر روی سبزیجات تازه و غیر نشاسته‌ای، و میوه، دانه های کامل و حبوبات استوار است. چربی های سالم شامل روغن زیتون، آووکادو و آجیل می باشد که می تواند چربی های ناسالم خون را کاهش دهد. رژیم مدیترانه‌ای یک غذای خوشمزه و سالم برای خوردن است.

  • چه باید بکنم؟ به طور عمده مواد غذایی گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، دانه های جامد، حبوبات و آجیل را انتخاب کنید. از چربی های سالم مانند روغن زیتون استفاده کنید. ماهی ها، غذاهای دریایی و مرغ های تازه را حداقل دو بار در هفته بخورید و همچنین از تخم مرغ استفاده کنید. گیاهان و ادویه جات و ترشی جات میتوانند عطر و طعم غذا را اضافه کنند و دارای عناصر غذایی با اثرات ضد التهابی باشند. لبنیات به شکل فرآوری شده (کفیر، ماست، ریکوتا) تولید می شوند و علاوه بر هضم راحت، حاوی باکتری های مفید برای روده می‌باشند.
  • چه چیزی نباید بخورم؟ مصرف غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز را به چند بار در ماه محدود کنید. از مصرف نمک، چربی های اشباع شده مانند کره و نیز کربوهیدرات‌های تصفیه شده که فاقد مواد مغذی هستند و تنها قند خون شما را بالا می‌برند، پرهیز کنید.‌

 این روش غذا خوردن برای مجازات یا محرومیت بدن شما نیست بلکه در مورد تغذیه آن و لذت بردن از چیزهای خوب در زندگی است. بسیاری از مواد تشکیل دهنده می‌تواند گران باشد.
یک روز نمونه صبحانه: ماست یونانی با انواع توت ها و بادام زمینی تند. ناهار: سینه مرغ کبابی با سالسا گوجه فرنگی، سالاد آووکادو و اسفناج و با روغن زیتون و لیمو. شام: فلفل قرمز پر شده با سیر، ریحان، زیتون و پنیر فتا

View this post on Instagram

@drmehdibehrozi

A post shared by ژنتیک آینده تو را رقم میزند (@mygene.official) on

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما