پیشگیری از هزینه های سنگین درمان

اشتراک گذاری این مطلب:

[et_pb_section bb_built=”1″ _builder_version=”3.0.84″ custom_padding=”0px|0px|54px|0px”][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

هر روز شاهد عواقب بیماری های مزمن هستیم؛ که جان بسیاری افراد هم میگیرند.سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، دیابت و  بیماری هایی که دانش روز می‌گوید باید با رویکرد پیشگیری به مبارزه آن‌ها رفت.

وقتی فشار خون بالا برایمان تشخیص داده می شود، قرص هایی را که تجویز کرده اند، مصرف می کنیم.  وقتی به کلسترول بالای خون دچار می شویم، سعی میکنیم رژیم غذایی بگیریم.اما متاسفانه بعد از ابتلا به بیماری، کنترل و درمان آن سخت و در بعضی موارد غیر ممکن است. اکثر اوقات نمی‌دانیم چگونه به این مشکلات دچار شده ایم و  در مورد آنچه می توان برای جلوگیری از آنها انجام داد فکر نمی کنیم.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2020/04/4483.jpg” _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″ /][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

بیماریهای مزمن: نتیجه ای از  یک سبک زندگی ناسالم

کشورها در سرتاسر جهان با فراوانی بیماری های مزمن روبرو هستند. این بیماری ها همچنین سالانه هزینه های سنگینی را به دوش مردم و دولت ها قرار می دهد. علیرغم آمار مرگ و میر بالا و ناتوانی درمان حتی در کشورهای توسعه یافته ، نکته مهمی وجود دارد:

 با داشتن یک سبک زندگی سالم ، آگاهی و اقدامات پیشگیرانه می توان از بیماری‌های مزمن جلوگیری کرد یا به حداقل رساند.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است كه در صورت حذف فاكتورهای اصلی بیماریهای مزمن ، حداقل 80٪ از بیماری های قلبی، سكته های مغزی و دیابت نوع 2 و بیش از 40٪ از موارد سرطان جلوگیری می شود.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2020/04/55.jpg” _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″ /][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

این اثبات غیرقابل انکار قدرت پیشگیری است.

مراقبت های سلامتی پیشگیرانه مبتنی بر ژن ها

تصور کنید که  لباسی خریده اید که اصلا سایز شما نیست. آستین ها خیلی کوتاه است. کمر آن برای شما تنگ است. اما چاره چیست؟ یک لباس سفارش دهید!  از آنجا که خیاط اندازه گیری های شخصی شما را انجام داده و آنها را در برش لباس استفاده کرده است، سایز اختصاصی خودتان را دارید که اندازه آن S یا M نیست ، بلکه دقیاقاً اندازه “شما”  است.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2020/04/OGA5I60.jpg” _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″ /][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

آیا می توانید باور کنید که بتوان همین رویکرد را می توان در مورد مراقبت های سلامتی شما نیز اعمال کرد؟ بله می شود ، و این کار در دنیا انجام می شود.

یکی از مواردی که اساساً پزشکی مدرن را تغییر داده ، پروژه ژنوم انسان است. اطلاعات ژنتیکی باعث ایجاد سیلاب تحقیقات در زمینه فن آوری ژنتیک شده است. این زمینه به سرعت پیشرفت کرده و به مرحله ای رسیده است که امروزه ما را قادر می سازد آزمایش های سریع ، دقیق و مقرون به صرفه روی DNA انجام دهیم.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

برای مثال در آزمایش تغذیه و سلامتی مای‌ژن، با دانشتن وضعیت حساسیت‌های غذایی، از احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، چربی خون و بیماری های قلبی آگاه می شوید. نیازهای بدن خود را درک می کنید تا با تامین این نیازها، از پوکی استخوان، آرتروز، سرطان ها و سایر بیماری های مرتبط پیشگیری کنید. یا در آزمایش آلزایمر مای ژن، به صورت ژنتیکی از خطر ابتلا به آلزایمر خود آگاه می شوید و اقدامات پیشگیرانه مناسب را پیدا می کنید.

از آنجا که ژنتیک ما چیزی است که هر یک از ما را منحصر به فرد می کند، از نتیجه تست های ژنتیکی می توان برای ارزیابی و پیش بینی وضعیت سلامتی فرد و ایجاد توصیه های کاملاً شخصی استفاده کرد.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mygene.ir/wp-content/uploads/2019/07/27-min.jpeg” _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″ /][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

حالا چه کاری انجام دهیم؟

اقدامات بسیاری وجود دارد که می توانید در زندگی روزمره خود بکار بگیرید تا از مزایای مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه استفاده کنید.

  • به تشخیص و غربالگری زود هنگام بپیوندید:

 آزمایشات خون خود را هر سال یکبار انجام دهید تا پارامترهای مهم خون مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را بررسی کنید.  به تشخیص پزشک خود ، اقدامات غربالگری موجود برای سرطان روده بزرگ ، سینه و دهانه رحم را انجام دهید.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

  • ژنتیک خود را بشناسید و زندگی خود را متناسب با آن تطبیق دهید:

تغییرات ژنتیکی نقش مهمی در تعیین میزان حساسیت شما به بیماری های خاص از جمله بسیاری از بیماری های مزمن دارند.  آزمایش DNA مای ژن را انجام دهید.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

  • فعالیت بدنی: فعالیت بدنی کافی به کنترل وزن ، کاهش خطرات بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 و برخی سرطانها کمک می کند. ورزش منظم همچنین باعث تقویت استخوان ها و ماهیچه ها می شود. ، سلامت روحی را بهبود می بخشد.

 

  • تغذیه: رژیم غذایی نامناسبی را که می تواند به افزایش اضافه وزن و چاقی منجر شود ، به عنوان اصلی ترین عامل مؤثر در بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ، دو عامل اصلی مرگ در اروپا، یاد میکند.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

  • سیگار: سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیش از 50 بیماری جدی را افزایش می دهد و عواقب آن از آسیب های طولانی مدت سلامتی است تا مرگ. این موارد شامل سکته مغزی ، سکته قلبی ، آسیب رساندن به رگ های خونی و سایر شرایط قلبی عروقی ، سرطان ها (ریه ، گلو ، معده و …) ، اختلال در عملکرد ریه ها (COPD ، آسم ، ذات الریه) ، ناتوانی جنسی و ناباروری است.

 

  • الکل: استفاده مضر از الکل به مرگ زودرس مربوط می شود. و یک عامل خطرناک قابل پیشگیری برای اختلالات عصبی روانی ، بیماری های قلبی عروقی ، سیروز کبد و سرطان است.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ z_index_tablet=”500″]

همین امروز برای پیشگیری از بیماری ها برنامه ریزی کنید. هر هزار تومانی که امروز برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها هزینه کنید، میلیون ها تومان و هر یک ساعت وقتی که به مراقبت از خود اختصاص دهید، سال ها عمر سالم را به شما هدیه می دهد.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”8px|0px|43px|0px” _builder_version=”3.0.84″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″ animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_duration=”500ms” animation_intensity_slide=”10%” background_layout=”light”]

همین امروز تست خودت رو سفارش بده!

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://www.mygene.ir/m/shop/” button_text=”فروشگاه” button_alignment=”center” _builder_version=”3.21.1″ button_text_size__hover_enabled=”off” button_text_size__hover=”null” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover=”null” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover=”null” button_text_color__hover_enabled=”off” button_text_color__hover=”null” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover=”null” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover=”null” button_border_width__hover_enabled=”off” button_border_width__hover=”null” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover=”null” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover=”null” button_border_color__hover_enabled=”off” button_border_color__hover=”null” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover=”null” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover=”null” button_border_radius__hover_enabled=”off” button_border_radius__hover=”null” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover=”null” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover=”null” button_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_letter_spacing__hover=”null” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover=”null” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover=”null” button_bg_color__hover_enabled=”off” button_bg_color__hover=”null” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover=”null” button_two_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover=”null” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه