۱٫ ابتدا از ضرورت مصرف مکمل آگاه شوید.

در ابتدا باید با شناخت دقیق بدن خود بوسیله آزمایش ژنتیکی تغذیه و سلامتی و آزمایش خون و پس از آن مشورت با متخصص مربوطه به اهمیت مصرف مکمل مورد نیاز خود پی ببرید. چرا که اگر پای جان شما در میان باشد، منظم تر خواهید شد. 

به عنوان مثال، در صورت وجود کمبود  ویتامین د (D) در بدن، احتمال ابتلا به سرطان و یا افسردگی بسیار افزایش می یابد . همچنین کمبود کلسیوم باعث بروز پوکی استخوان حتی در سنین جوانی می شود. بنابراین مراقب سلامت خود باشید. 

۲٫ مکمل های خود را دم دست بگذارید:

 قراردادن مکمل های خود در جایی که همیشه در معرض دید شماست، بهترین راه مصرف منظم آن هاست. سرویس بهداشتی، کنار تخت خواب و یا آشپزخانه بهترین مکان برای قراردادن مکمل هاست.

۳٫ کمک خواستن از اعضای خانواده:

از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که مصرف روزانه مکمل های مورد نیاز تان را به شما یادآوری کند. معمولا مادر ها از هر هشداری بهتر کمک میکنند.

۴٫ ساعت کوک کنید:

با کوک کردن ساعت موبایل خود و قراردادن هشدار ساعتی برای مصرف مکمل ها ، منظم تر شوید.