اگر فکر می کنید به طور ژنتیکی پوست خوبی ندارید، بخوانید

اشتراک گذاری این مطلب:

“ضد پیری” کلمه ای است که مدام می‌شنویم و و هر ساله میلیون‌ها دلار برای خرید محصولات مراقبت از پوست برای تأخیر در علائم پیری هزینه می شود. اما در واقع این محصولات چقدر خوب کار می کنند؟ژن ها چه نقشی در این میان دارند؟

 

ژن ها مدافعان پوست شما

به طور خلاصه ، ممکن است DNA شما بیشتر از هر محصول موجود در قفسه ها روی پوست شما تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داد که از 25000 ژن یا تقریبا ژن متفاوت، حدود 1500 عدد از این ژن ها مستقیماً بر سلامت پوست ما تأثیر می گذارند.حدود 200 ژن وجود دارد که بر چگونگی دفاع از پوست در برابر رادیکال های آزاد که می توانند پوست را پیر کنند، تأثیر می گذارد.

 

همه چیز از علائم سلولیت و واریس گرفته تا تغییر رنگ و لکه‌های روی پوست به آرایش ژنتیکی ما مربوط می شود. این مطلب توضیح می دهد که چرا بعضی از افراد در دهه 20 خود شروع به دیدن چین و چروک، آکنه و تغییر رنگ پوست می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا مدت ها دچار مشکلات پوستی نشوند.

اختلالات ژن ها برای پوست:

 

اگرچه آرایش ژن های شما می تواند بر سرعت چین و چروک پوست شما تأثیر بگذارد، اما چندین بیماری پوستی نیز وجود دارد که ژنتیکی هستند. از جمله بیماری پروانه‌ای (EB) و زالی (Albinism).
بسیاری از اختلالات پوستی در اثر ترکیب ژنتیک و محیط ایجاد می شود، مانند سرطان پوست. در حالی که سابقه خانوادگی سرطان پوست می تواند خطر ابتلا به آن را افزایش دهد، عوامل دیگر مانند قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب این خطر را تشدید می‌کند.

 

گام هایی که شما می توانید بردارید

اگرچه ژن ها نقش زیادی در سلامتی پوست شما دارد، به این معنی نیست که شما قطعا مبتلا به سرطان پوست ، چروک زودرس یا تجربه لک پوستی در بزرگسالی می شوید. انتخاب سبک زندگی نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که می توانید برای بهبود سلامت پوست خود اقدامات بسیاری انجام دهید.

 

به عنوان مثال پیری می تواند توانایی پوست در دفاع در برابر رادیکال های آزاد را تضعیف کند ، اما خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها و چای سبز می تواند به بدن ما کمک کند تا رادیکال های آزاد را بهتر جذب کند.

 

نوشیدن مقدار زیادی آب: این رایج ترین توصیه ای است که داده می شود ، اما برای سلامتی شما ضروری است. هیدراته ماندن، پوست شما را هیدراته نگه می دارد و به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک می کند. هرچه پوست شما کم آب‌تر شود، لکه دار و چروکتر جلوه می کند.
استفاده هرروزه از ضد آفتاب: صرف نظر از اینکه سرطان پوست در خانواده شما وجود دارد یا خیر ، هر زمان که در خارج از خورشید هستید از ضد آفتاب استفاده کنید. خورشید با آسیب رساندن به DNA و سلولهای پوستی پوست شما را پیری می کند. در کنار تجربه بالقوه سرطان پوست ، آسیب آفتاب می تواند باعث تغییر رنگ و چروک پوست شود.

 

انجام آزمایش DNA: آزمایش DNA مخصوص سلامت پوست. می تواند با تعیین وضعیت ژنتیکی در برابر چین و چروک، آسیب آفتاب، سلولیت، التهاب و سایر شرایط پوستی، به شما کمک کند به طور اختصاصی تغییرات مثبتی را برای از بین بردن ، کاهش یا به تأخیر انداختن علائم پیری را انجام دهید. یک نسخه یکسان برای همه وجود ندارد، بنابراین برنامه مراقبت از پوست اختصاصی برای شما ضروری است.

در تست مای ژن، ما روی ژن‌هایی از DNA شما متمرکز شده ایم. که می توانید با توجه به نتیجه بررسی آن‌ها، تغییرات قدرتمندی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید و برنامه ای شخصی برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. با این تست، مشخصات ژنتیکی شخصی خود را کشف خواهید کرد، از جمله تجزیه و تحلیل 9 دسته از سلامت پوست و چگونگی رسیدگی به سلامت پوست شما از طریق بهبود شیوه زندگی. شما همچنین می بینید که کدام مواد مغذی و موضعی پوست بیشترین سود را برای پوست شما دارند و کدام روش ها برای شما توصیه می شود.

بنابراین با شناخت بدن خاص خود توسط تست مای ژن راه خود را برای پوستی زیبا تر و سالم تر هموار کنید.

 

سیگار نکشید: در کنار آفتاب ، سیگار کشیدن یکی از بدترین موارد برای پوست شما است. مواد شیمیایی سمی موجود در سیگار می توانند در منافذ منبسط شوند و باعث افزایش آسیب رادیکال آزاد شوند.
رژیم سالم و متعادل داشته باشید: خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها ، از ماهی های چرب گرفته تا سبزیجات و میوه ها، می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد که می تواند باعث تغییر رنگ پوست و چین و چروک شود، کمک کند.

 

 تست ژنتیکی سلامت و زیبایی پوست

 مای ژن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه