علائم کرونا خفیف چیست؟

اشتراک گذاری این مطلب:

 

حتما تابحال شنیده اید که ممکن است به کرونا خفیف مبتلا شده باشید اما متوجه آن نشدید. همزمان با شیوع ویروس کرونا ، در مورد چگونگی تجربه بیماری کرونا ( COVID-19 ) در افراد مختلف بیشتر می آموزیم.

در حال حاضر چهار نوع ابتلا به کرونا وجود دارد:

  1. ابتلا به کرونا بدون علامت
  2. ابتلا به کرونا خفیف
  3. ابتلا به کرونا جدی
  4. ابتلا به کرونا حاد

 

 معمولا همه در مورد علائم شدید کرونا صحبت می کنند و کمتر در مورد علائم کرونا خفیف بحث شده است. بنابراین به مطلب زیر توجه کنید:

شما احتمالا در کدام گروه قرار می گیرید؟

اکثر کودکان و جوانان سالم احتمالاً در گروه یک یا دو (کرونا بدون علامت یا کرونا خفیف) قرار دارند. با این حال گزارشاتی نشان داده است که برخی از جوانان سالم به نوع حاد آن مبتلا شده اند و چندین مورد فوتی گزارش شده است. البته درصد این موارد بسیار پایین است اما صفر نیست.

 

کرونا بدون علامت :

این احتمال وجود دارد که بخش بزرگی از افراد مبتلا به COVID-19 شده باشند اما هیچ علائمی نداشته اند. اما ما هنوز این را به دقت نمی دانیم. به نظر می رسد این اتفاق بیشتر در گروه های سنی سالم و جوانتر از جمله بیشتر کودکان رخ می دهد.

برای کشف این موضوع دولت ها اقدام به انجام آزمایش های آنتی بادی گسترده کرده اند تا مشخص شود که تا چه اندازه این ویروس شیوع داشته است.

بدون علامت بودن به این معنی نیست که هیچ علائمی ندارید. از دست دادن حس بویایی در افراد بدون علامت ممکن است وجود داشته باشد که این مساله از نظر فنی یک علامت  کرونا است.

اگر در خانه ای با افراد مبتلا به آلودگی کرونا ویروس زندگی می کنید و هیچ علائمی ندارید ، ممکن است یک مورد بدون علامت باشید. البته دقیقا نمی دانید تا زمانی که آزمایش آنتی بادی انجام دهید.

حتما توجه کنید که ، تمام این بیماری همه گیر احتمالاً با یک مورد بدون علامت شروع شده است. بنابراین باز هم بهداشت را رعایت کنید.

 

علائم کرونا خفیف :

  1. این ویروس به طور عمده دستگاه تنفسی فوقانی شما ، مانند گلو را تحت تأثیر قرار می دهد. علائم اصلی تب، همراه یا بدون سرفه است.
  2. بیماران مبتلا به کرونا خفیف علائمی شبیه به آنفولانزا دارند. شامل سرفه خشک و تب خفیف. اما تب ممکن است به 37.8 درجه سانتیگراد نرسد.
  3. بیماران ممکن است در حین ورزش احساس کنند که کمی بیشتر از حد طبیعی نفس می کشند ، اما در اثر فعالیت های عادی از نفس نمی افتند.
  4. ممکن است حس بویایی خود را از دست بدهید.
  5. ممکن است احساس خستگی ، درد در عضلات یا سردرد داشته باشید.
  6. به احتمال زیاد گلودرد یا آبریزش بینی ندارید ، اما در بعضی موارد بروز می کند.
  7. تنگی نفس خاصی ندارید
  8. اشتهای شما طبیعی یا نسبتاً طبیعی است.
  9. ممکن است احساس غم یا گریه کنید.

این علائم به طور معمول حدود 7-10 روز طول می کشند. بنابراین صبور باشید.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی جهت پیشگیری از کرونا

 

بیشتر موارد (81٪) علائم کرونا خفیف است و از نظر شدت خفیف باقی می ماند. با این حال ، بیماران مبتلا به بیماری کرونا خفیف می توانند گاهی اوقات به سرعت بد حال شوند و این احتمال بیشتر در گروه های در معرض خطر دیده شده است.

اگر علائم کرونا شما رو به وخامت است ، به متخصصین مراجعه کنید. افراد مبتلا به کرونا ، به ویژه در گروه های خطر ، می توانند از خفیف به متوسط تا شدید بدتر شوند. بنابراین ، اگر بیش از حد نگران هستید، حتما  به دنبال متخصصین  باشید.

مطالعه بیشتر

سرطان تخمدان زنان جوان
تست ژنتیکی سرطان سینه

سرطان تخمدان در زنان جوان

فهرست مطالب اگرچه ابتلا به سرطان تخمدان در زنان بین سنین ۵۵ تا ۶۳ سال شایع‌تر است، اما این بیماری در زنان جوان‌تر نیز ممکن