سدیم جزء کلیدی بیشتر غذاهایی است که به صورت روزانه و بر اساس توصیه های سلامتی، توسط افراد مصرف می شود اما از طرف دیگر هنوز اقدامات و آموزش های کافی برای اینکه مردم را از اضافه کردن مقدار بیش از اندازه  نمک به غذای خود بازدارد، انجام نشده است. اگرچه که ما به طور منظم هر روز مقداری سدیم مصرف می کنیم اما سوال این جاست که آیا رژیم کم سدیم برای همه افراد مناسب و سالم است؟ محققان نشان داده اند که ۱٫۶۵ میلیون نفر از سال ۲۰۱۰ تاکنون به علت مشکلات قلبی عروقی ناشی از مصرف بالای سدیم (بیشتر از ۲گرم در روز) جان خود را ازدست داده اند.

همچنین بر اساس مطالعات دقیق پزشکی در این زمینه، مشخص شده است که مصرف مقادیر کمتر ۱٫۵ میلیگرم سدیم در هر روز بر افزایش فشارخون تاثیری ندارد و یا تاثیرش بسیار ناچیز است. پس ثابت کردیم که کاهش مقادیر بالای مصرف روزانه سدیم تاثیرات مثبتی بر سلامتی ما خواهد داشت، مخصوصا بر سلامت قلبی. اما هنوز روشن نیست که آیا کاهش چشمگیر مصرف سدیم به طور کلی و همه جانبه، ایده خوب و کاربردی خواهد بود یا نه؟

مطالعه ای در مورد تاثیر رژیم کم سدیم و رژیم با مقدار متعادل سدیم بر بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو انجام شده است که نتایج آزمایش نشان می‌دهد حذف سدیم تاثیرات مخرب کلیوی و هورمونی-عصبی و نتایج بدتر کلینیکی در بیماران ایجاد می‌کند. این به معنی این نیست که رژیم کم سدیم فشار خون را کم نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد که این نوع رژیم غذایی بر جنبه های دیگر سلامتی انسان تاثیر منفی دارد.

مطالعه دیگری در این زمینه انجام شده است که نتایج بالینی دریافت مقادیر متوسط سدیم را در مقایسه با رژیم غذایی با سدیم بالا بررسی کرده و بیان می‌کند مصرف مقادیر بالا از سدیم در افراد مبتلا به فشار خون به معنی افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا و درنتیجه مرگ خواهد بود. پس بهترین راه برای حفظ سلامتی افرادی که رژیم با سدیم زیاد مصرف می‌کنند و مبتلا به فشار خون هستند، کاهش سطح سدیم مصرفی می‌باشد. از منظر ژنتیک، دو ژن AGT و ACE دو عامل تعیین کننده میزان حساسیت فرد به نمک است. این حساسیت می‌تواند نرمال یا بالا باشد. افراد دارای حساسیت بالا نسبت به نمک باید برای اطمینان از سلامت قلبی، مصرف نمک خود را فورا کاهش دهند و افراد دارای حساسیت نرمال نیز باید از نمک اضافه پرهیز کند اما این گروه نیازی به کاهش چشمگیر مصرف نمک خود ندارند.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما