آیا تا کنون فکر کرده اید که چگونه می‌توانید رژیم کم چربی را در سبک زندگی خود اجرا کنید؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. از آنجا که سایز واحدی متناسب با همه رویکرد ها وجود ندارد، ابتدا لازم است حساسیت بدن شما به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها بررسی شود. تست ژنتیکی مای‌ژن در تشخیص بهترین نوع رژیم و سبک زندگی به شما کمک می‌کند. پس بهتر است ابتدا ببینیم که یک رژیم کم چرب واقعا برای بدن فرد مناسب هست یا نه؟

منظور از رژیم کم چربی چیست؟

 به طور معمول، رژیم کم چرب شما را به سمت یک برنامه غذایی شامل کربوهیدرات بالا، چربی کم و مقدار متوسط از پروتئین سوق می‌دهد. تست مای‌ژن در صورتی رژیم کم چربی پیشنهاد می‌دهد که فرد در آنالیز ژن هایش حساسیت بالا به چربی های اشباع و در مقابل حساسیت کمی به کربوهیدرات نشان دهد.‌ به عبارت دیگر، هنگامی سطح دریافت کلسترول شما به طور مداوم بالا باشد، شما مستعد اضافه وزن و ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و بالا رفتن میزان کلسترول خون خواهید بود. در این شرایط بهتر است ۶۰-۵۵ کالری مورد نیاز بدن از کربوهیدرات مشتق شود، ۲۰درصد از پروتئین و ۲۵-۲۰درصد باقی مانده از چربی ها به دست می آیند.

اهمیت رژیم کم چرب در ایجاد تمایز بین انواع چربی هاست چرا که حساسیت، به طور اختصاصی به چربی های اشباع مربوط است. وقتی شما حساسیت بالایی به چربی دارید، بیشتر مستعد افزایش وزن و بالا رفتن میزان کلسترول خون هستید. حساسیت بالا به چربی هنگامی که چربی اشباع بیشتر از ۶ درصد میزان کالری دریافتی شما را در شبانه روز تشکیل دهد، بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

چربی ها(اسید های چرب) می‌توانند به سه شکل اشباع(سیرشده)، غیر اشباع(سیر نشده)و ترانس باشند. بر خلاف امگا-۳ که تاثیر بسزایی در کاهش التهاب دارد، امگا-۶ یکی از عوامل ایجاد کننده التهاب است که نباید بیش از حد مصرف شود. امگا-۶ در منابع بسیارمتنوعی یافت می‌شود بنابراین باید برای افزایش مصرف امگا-۳ تلاش ویژه ای داشته باشیم. میزان نیاز شما به امگا-۳ که توسط تست مای‌ژن نشان داده می‌شود،‌‌‌ بین ۳-۱٫۶ گرم در هر روز محاسبه شده است.

چربی های اشباع جز چربی های غیر ضروری هستند. چربی های حیوانی (گوشت قرمز، پوست مرغ، محصولات لبنی پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و گوشت خوک)، روغن های گرمسیری(محصولات نارگیل، روغن نارگیل، روغن هسته خرما) و چربی های سیر شده نهان(پودر شیر، چای و قهوه کرم دار، بستنی)تمام این ها جز منابع هستند و باید تا حد امکان کم مصرف شوند.

چربی های ترانس در فرآیند هیدروژنه شدن و حرارت دادن روغن ها به وجود می آیند و از چربی های غیر ضروری هستند. بدون در نظر گرفتن حساسیت افراد به چربی، این چربی ها باید تا زیر یک درصد (از کل مقدار کالری دریافتی) محدود شوند. چربی های هیدروژنه و هر غذایی که با آن ها تهیه شود نمونه ای از این چربی ها هستند. 

شخصی سازی تصمیمات رژیمی بر اساس ژنتیک خود، نه تنها به شما اجازه می‌دهد منابع سالم و مورد نیازتان را پیدا کنید بلکه کمک می‌کند زندگی سالم تری داشته باشید و اندام ایده آل خود را داشته باشید. 

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما