آیا به خوردن گوشت علاقه دارید؟ در پاسخ به این سوال ممکن است شما هم تحت تاثیر عادات و رژیم‌های غذایی زودگذر امروزه، دچارنوسان باشید. از آنجا که امروزه همه چیز به سمت گیاه‌خواری و افزایش روزافزون رژیم‌های گیاهی می‌رود، شاهد حمایت بسیار کمی از رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین‌های حیوانی (غیر از امگا۳) هستیم.

پروتئین از مواد ضروری برای بدن می‌باشد. زیرا جزء کاربردی وساختاری ماهیچه‌ها و هورمون‌های بدن است. تا زمانی که رژیم غذایی شما منابع متنوع پروتئینی را دربر گیرد، انرژی کافی را از رژیم غذایی خود دریافت خواهید ‌کرد و تاثیر آن‌ را در طول روز مشاهده می‌کنید. هنگامی که درحال تمرین هستید نیاز بدن شما به پروتئین می‌تواند افزایش یابد و مقدارآن (۲٫۲ – ۱٫۶ گرم در روز) بستگی به هدف شما دارد.

به همین دلیل است که پروتئین برای همه افراد حیاتی است و کمبود پروتئین می‌تواند منجربه بیماری‌های مختلفی شود. بله، این درست است که پروتئین در نخود ها هم وجود دارد همچنین دربعضی منابع گیاهی دیگر. اما اصلی ترین منابع دریافت پروتئین، منابع حیوانی هستند، مثل گوشت بدون چربی، گوشت گاو، مرغ وماهی. کیفیت پروتئین‌های دریافتی از این منابع متفاوت است. پروتئین حیوانی، منابع ضروری و غیرضروری را برایتان فراهم می‌کند اما منابع گیاهی فقط مقداری پروتئین (به صورت ناقص) در اختیار شما می‌گذارد.

پس چرا بسیاری از گیاه‌خواران بر این باور هستند که ما هرگز نباید گوشت بخوریم؟

خب، تکامل موضوع جالب و با مزه ای است؛ ۶ میلیون سال قبل اجداد ما قادر به راه‌رفتن بودند، اما هنوز از میوه ها و سبزیجات و شاید بعضی دانه ها (یا آجیل ها) تغذیه می‌کردند. بعد ازمدتی (۲٫۵میلیون سال قبل) تکامل یافته تر شدند و به همه چیز خواری رو آوردند و هم از گوشت، هم از میوه‌ها و سبزیجات و یا هر چیز دیگری که بود تغذیه می کردند. به طور کلی انسان همواره رفتارهایی از گیاه خواری و گوشت خواری را هم زمان دارد. مثلا ما به ویتامین B12 نیازمندیم و دارای دندان نیش هستیم که ناشی از منابع حیوانی هستند. از طرف دیگر دارای آنزیمی به نام سوکراز هستیم که مسئول هضم و گوارش میوه است. بسته به توانایی ما در تکمیل وفراهم‌ کردن نیازهای خود برای زندگی دو نوع رژیم غذایی با پروتئین بالا و رژیم گیاهی،امروزه امکان‌پذیر است.

همان‌طورکه مقالات بسیاری در مورد نیاز ما به پروتئین‌های حیوانی و فواید گوشت خواری وجود دارد، بسیاری از پژوهش‌ها نیز به ارتباط بین گوشت خواری و انواع بیماری‌ها مثل بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان، چاقی و مرگ و میر بالا اشاره کرده‌اند اما در این میان، نباید ازنقش عوامل محیطی غافل شد.

بسیاری ازمردم سراسر دنیا بیمار می‌شوند، به این دلیل که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فراواری شده و نوشیدنی‌های با شکر بالا مصرف می‌کنند. همچنین سیگار کشیدن و سبک زندگی کم تحرک از جمله رفتارهای پرخطر و بیماری‌زا محسوب می‌شوند.  این مقاله توضیحی ساده در مورد علت همه ‌چیزخوار بودن انسان است و هدف از نگارش آن، این نیست که شما را به بحث درمورد خلق‌ و خوی‌تان وا دارد. این که شما تصمیم به خوردن یا نخوردن گوشت بگیرید، امری شخصی است و به خودتان بستگی دارد. انسان ها آزادند که خود، سبک زندگی دلخواه‌شان را برگزینند. اما نکته مهم این است که گوشت سرشار از ویتامین‌ها ومواد معدنی بوده و برای ما حیاتی می‌باشد.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما