آیا ایستاده آب خوردن برای سلامتی ضرر دارد؟

ایستاده آب خوردن

اشتراک گذاری این مطلب:

یک بار در خانه‌ای که مهمان بودم، یک لیوان آب به من دادند. همین که می‌خواستم یک جرعه بنوشم یک صدای بلند از آن طرف اتاق شنیدم. «نه! وقتی ایستاده‌ای آب نخور!» خانم صاحبخانه با نیت خیر گفت و تقریبا قلبم را متوقف کرد. «این برای سلامتی‌ات خوب نیست»، گفت و چهره‌اش نشان از نگرانی داشت. سایر اعضای خانواده هم با سر تکان دادن حرفش را تایید کردند.او شانه‌های من را گرفت و به آرامی من را به سمت یک صندلی هدایت کرد و تا زمانی که آب را تمام کردم، کنارم نشست. «تو دختر تحصیل کرده‌ای. باید این حرف‌ها را بشنوی»، گفت و لحنش را تغییر نداد.

هیچ کس در خانواده دلیل اینکه چرا آب خوردن در حال ایستادن برای سلامت من بد است را نمی‌دانست.

این یک مورد جدا نیست. بسیاری از افراد باور دارند که آب خوردن ایستاده می تواند برخی مدارهای مرموز را در سیستم شما منفجر کند و به سلامتی شما آسیب برساند. باور شایع تر این است که این کار هضم و جذب مواد مغذی را مختل می کند.این موضوع سالها در ذهن من ماند. هر بار که می خواستم یک قطره آب بخورم، میخواستم نشسته باشم. در نهایت، با گذشت زمان، متوجه شدم که چقدر احمقانه بود، هر بار که تشنه می شدم به دنبال یک صندلی بگردم.

اینترنت در مورد ایستاده آب خوردن چه میگوید؟

من همیشه برای پیدا کردن جواب سوالاتم به اینترنت مراجعه می کنم. برایم باور نکردنی بود که تعداد زیادی از مقالات آنلاین را دیدم که می‌گویند آب خوردن ایستاده برای سلامتی بد است. تازه متوجه شدم که دلیل این باور بسیاری از مردم چیست: مطالب بدون استناد و اشتباه در اینترنت، مثلا در مورد نرسیدن آب به اعضا بدن بود: «وقتی شما آب را ایستاده می نوشید، آبی که می رود با یک جریان مستقیم از سیستم عبور می کند، واقعا به اعضایی که قرار است کار را انجام دهند نمی رسد. بنابراین، آلودگی هایی که قرار است خارج شوند در کلیه ها و مثانه رسوب می کنند.»

ایستاده آب خوردن

نظر پزشکان در مورد ایستاده آب خوردن چیست؟

من فهمیدم که اینترنت مکان مناسبی برای پیدا کردن جواب نیست. ما نیاز داریم که یک متخصص گوارش به ما بگوید حقیقت چیست. برای همین با یک متخصص گوارش صحبت کردم. او بلافاصله گفت که این فقط یک افسانه است.او با قاطعیت می گوید: «آب خوردن ایستاده هیچ تاثیر منفی ای بر هضم ندارد و همچنین جریان خون به مغز را کم نمی کند. هر چیزی که می خورید یا می نوشید از طریق لوله غذا به معده و سپس روده می رود و در آنجا جذب می شود. هیچ چیزی نمی تواند مستقیماً به کلیه ها یا مفاصل برود. آب با خون جاری می شود و به تمام قسمت های بدن می رسد.»

پس از آن، من سوال دیگری را هم پرسیدم: «آیا حالت بهتری برای آب خوردن وجود دارد؟»

او به من جواب قاطعی داد: «بهترین حالت برای آب خوردن ایستاده بودن است. آب با جاذبه از مری به معده می رود و کمتر ممکن است به مری برگردد.»ولی او همچنین توصیه کرد که آب خوردن در حالت درازکش را اجتناب کنید: «چون ممکن است آب و ترشحات معده به مری یا ریه ها برگشته و سبب سرفه یا عفونت شوند.»

البته سرعت خوردن آب ممکن است مهم باشد. نوشیدن آب زیاد و سریع می تواند منجر به تجمع آب یا نفخ در معده شود. اما حتی در اینجا، هیچ مطالعه مدرنی برای تأیید آن وجود ندارد.

پس حالا مطمئن شدید: آب خوردن ایستاده هیچ اشکالی ندارد. سعی کنید در طی روز آب کافی بنوشید و به شایعات توجه نکنید و نسخه اختصاصی غذایی خودتان را پیدا کنید مای ژن در این راه در کنار شماست.با انجام تست تغذیه مای ژن میتوانید رژیم اختصاصی از سبک زندگی خودتان را دریافت کنید.

منبع

https://www.thequint.com/fit/drinking-water-while-standing-harmful-fact-check#read-more

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

خواب آلودگی در محل کار
اخبار علمی

راه های کاهش خواب آلودگی در محل کار

فهرست مطالب همیشه از متخصصین مجموعه مای ژن سوال می شود که : سرکار همش خوابم میگیره چیکار کنم؟سرکار همش خوابم میاد. چیکار کنم اگر