نوشیدنی های انرژی زا سرشار از کافئین و محرک هاست. از این مطلب بیاموزید که چطور به روش های طبیعی انرژی بیشتری دریافت کنید.

دانشجویان و دانش آموزان خسته و استرسی، ورزشکاران و کارگر ها معمولا به نوشیدنی های انرژی زا پناه می برند.
که به سرعت انرژی را افزایش می دهند. اما نتایج کوتاه مدت هستند و بعد از اینکه اثر محرک ها از بین می روند، احساس بدتری حتی خواهید داشت.

این استراتژی هارا به صورت مداوم رعایت کنید تا به صورت طبیعی انرژی خود را افزایش دهید:

  • ۱- به جای خوردن  ۳ وعده بزرگ، با کوچک کردن وعده ها تعداد آن ها را افزایش دهید:

این کار به شما کمک می کند که قند خونتان متعادل بماند. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده را به جای کربوهیدرات های تصفیه
شده مانند برنج سفید، نوشابه ها و شیرینی جات 
مصرف کنید. همچنین از شکلات ها و بقیه اسنک های مضر دوری کنید.

کربوهیدرات های پیچیده مثل نخود فرنگی، لوبیا ها، غلات کامل و سبزیجات، زمان بیشتری برای هضم شدن می برند و انرژی را بیشتر در
بدن نگه میدارند. از مقدار زیاد قند و چربی پرهیز کنید.

  • ۲- حفظ آب بدن:

کم آبی بدن انرژی را از بین میبرد و فعالیت های فیزیکی را مختل می کند. آیا برایتان سوال است که شما نیاز به آب بیشتری در طول
روز دارید؟ کافیست به رنگ ادرار خود توجه کنید. اگر تیره شده است نیاز به آب
دارید.

  • ۳- ورزش منظم:

اخرین چیزی که حوصله انجام آن را دارید وقتی که خسته هستید، ورزش کردن است. اما مطالعات بسیاری نشان داده اند که فعالیت های
فیزیکی انرژی شما را افزایش می دهند. اگر مقدار کمی انگیزه برای حرکت کردن برای
ورزش نیاز دارید، سعی کنید به حس خیلی خوبی که بعد از یک جلسه تمرینی دارید فکر
کنید. اما نیازی نیست که شدت تمرینات را زیاد کنید. اگر زمان شما محدود است، پیاده
روی، طبیعت گردی ، پله نوردی و یا تمرینات کششی می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

  • ۴- چند نفس عمیق بکشید: تپش قلب شما را بهبود می بخشد و آرامش پیدا میکنید.

دم عمیق از طریق بینی و بازدم از طریق دهان.

  • ۵- چند قدم برای کاهش استرس روزانه خود بردارید:

اگرچه حذف استرس از زندگی می تواند گاهی بسیار سخت باشد اما شما با چند گام ساده 
میتوانید سطح استرس خود را کاهش دهید. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، شوخ
طبع بودن خود را حتی در شرایط سخت حفظ کنید، از طبیعت لذت ببرید و لحظاتی رو در
سکوت برای خود مدیتیشن کنید. تمرینات منظم هم می تواند در کاهش استرس بسیار موثر
باشد.

  • ۶- خواب خود را منظم کنید:

سعی کنید حتی در تعطیلات هم ساعت خوابیدن و بیدار شدن خود را تغییر ندهید. محیط خواب شما باید تاریک و سرد و ساکت باشد. افراد
بالغ باید بین ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشند.