مصرف سرکه برای کنترل قند خون

سرکه قند خون
این یک راهنمای کامل برای یادگیری چگونگی استفاده از سرکه جهت تثبیت سطح قند خون و بهبود حس عمومی شما است.

فهرست مطالب

سرکه: راهنمای کامل برای کنترل قند خون با سرکه

این یک راهنمای کامل برای یادگیری چگونگی استفاده از سرکه جهت تثبیت سطح قند خون و بهبود حس عمومی شما است. بنابراین اگر به دنبال کنترل قند خون، کاهش هوس، کاهش اشتها وبهبود حس عمومی خود هستید به این راهنما نیاز خواهید داشت.

تأثیر سرکه بر قند خون

اضافه کردن سرکه به رژیم غذایی، یک روش عالی برای کنترل کردن نمودار قند خون ما است. اما این روش چگونه عمل می‌کند؟ سرکه سرعت تجزیه نشاسته‌ها به گلوکز را کاهش می‌دهد و به عضلات ما می‌گوید که گلوکز را به محض ورود به جریان خون جذب کنند. این کار باعث کاهش اوج قند خون بعد از غذا خوردن می‌شود.

مقالات در مورد اثر سرکه بر قند خون چه می گویند؟

در دهه‌های اخیر، تیم‌های تحقیقاتی مختلف اثرات سرکه بر بدن ما را مطالعه کرده‌اند و تحقیقات آن‌ها نشان داده است که تنها با اضافه کردن سرکه قبل از غذا، می‌توان به کاهش وزن، ثبات قند خون، کاهش چربی احشایی و کاهش سطح تری‌گلیسرید دست یافت. همچنین یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف سرکه می‌تواند به بازگشت علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) کمک کند. دانشمندان کشف کردند که اسید استیک موجود در سرکه به طور موقت آنزیم آلفا-آمیلاز (آنزیم گوارشی موجود در بزاق که نشاسته را تجزیه می‌کند) را غیرفعال می‌کند. در نتیجه، قند و نشاسته به آهستگی به گلوکز تبدیل می‌شوند و گلوکز با شدت کمتری به سیستم ما وارد می‌شود. سپس، پس از ورود اسید استیک به جریان خون، به عضلات نفوذ می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند که سریع‌تر از حد معمول گلیکوژن بسازند، که منجر به جذب گلوکز کارآمدتر می‌شود. سرکه قند خون این دو عامل، یعنی آزاد شدن تدریجی گلوکز و جذب سریع‌تر آن توسط عضلات، باعث می‌شوند که مقدار کمتری از گلوکز در جریان خون باقی بماند و در نتیجه اوج قند خون کاهش یابد. دراینجا، ممکن است عوامل ژنتیکی نیز تأثیرگذار باشند.تست‌های ژنتیکی می‌توانند به شما در درک بهتر واکنش‌های بدنی نسبت به مواد غذایی کمک کنند و بهینه‌سازی رژیم شما را تسهیل کنند. یک جنبه مهم دیگر این است که اسید استیک میزان انسولین آزاد شده را تا حدود 20 درصد کاهش می‌دهد، که به ما کمک می‌کند به حالت چربی‌سوزی برگردیم. یک قاشق غذاخوری سرکه رقیق شده در آب قبل از وعده‌های غذایی یک تغییر بزرگ به همراه دارد.

بهترین زمان برای مصرف سرکه؟ قبل یا بعد از غذا؟

بهترین زمان برای نوشیدن سرکه چند دقیقه قبل از غذا است. اگر فراموش کردید، می‌توانید آن را بلافاصله بعد از غذا یا کمتر از 20 دقیقه پس از اتمام غذا بنوشید. برخی افراد قبل از هر وعده غذایی سرکه می‌نوشند و برخی فقط قبل از خوردن چیزی شیرین یا پرکربوهیدرات. این یک انتخاب شخصی است.

چقدر سرکه می‌توانم در روز بنوشم؟

محدودیت خاصی وجود ندارد. اکثر افراد با نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه رقیق شده در یک لیوان بزرگ آب در روز کاملاً مشکلی ندارند. استفاده بیش از حد از سرکه می‌تواند مضر باشد، اما نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه در روز (به عنوان مثال قبل از ناهار و شام) کاملاً خوب است. 

ازکدام نوع سرکه بهتر است استفاده کنیم؟

خبر خوب این است که می‌توانید سرکه‌ای راکه بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. اگرچه سرکه سیب از محبوب‌ترین‌هاست، اما همه انواع سرکه حاوی اسید استیک هستند و همه آن‌ها به صاف کردن نمودار قند خون ما کمک می‌کنند. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که از سرکه بالزامیک پرهیز کنید زیرا کمی بیشتر از سایر سرکه‌ها قند دارد، بنابراین برای کسانی که قصد دارند با سرکه قند خون خود را کنترل کنند، گزینه مناسبی نیست.

آیا لیمو می‌تواند قند خون را به اندازه سرکه تثبیت کند؟

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که کاهش pH یک وعده غذایی می‌تواند هضم نشاسته را کندتر کند. به نظر می‌رسد لیمو می‌تواند تأثیری مشابه با سرکه در تثبیت قند خون داشته باشد. اگرچه لیمو می‌تواند تأثیری مشابه با سرکه داشته باشد، اما به اندازه اسید استیک مؤثر نیست. اما اگر طعم سرکه را دوست ندارید، آب لیمو می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. بهتر است نصف یک لیمو را در یک لیوان بریزید و میل کنید.

چگونه سرکه سیب را بنوشیم بدون آسیب به دندان ها؟

سرکه سیب اسیدی است و مصرف آن بدون اقدامات احتیاطی مناسب می‌تواند به مرور زمان به مینای دندان آسیب برساند. در اینجا چند راهکار برای نوشیدن سرکه سیب بدون آسیب به دندان‌ها آورده شده است:
  • رقیق کردن: مهم‌ترین قدم، رقیق کردن سرکه سیب با آب است. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان بزرگ آب (حدود 250 سی‌سی) مخلوط کنید. هرچه بیشتر رقیق کنید، اسیدیته آن کمتر می‌شود.
  • استفاده از نی: سرکه رقیق شده را از طریق نی بنوشید تا تماس سرکه با دندان‌هایتان کمتر شود.
  • شست‌وشوی فوری: بعد از نوشیدن، دهان خود را با آب معمولی کاملاً بشویید تا باقی‌مانده اسید از دندان‌هایتان پاک شود.
  • از نگه داشتن در دهان اجتناب کنید: از شست‌وشو یا نگه داشتن سرکه در دهان خود پرهیز کنید.
  • اجتناب از مسواک زدن بلافاصله بعد از نوشیدن: اسید می‌تواند مینای دندان را موقتاً آسیب پذیر کند. بهتر است حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن سرکه مسواک نزنید.
  • محدود کردن مصرف: سرکه را در حد اعتدال مصرف کنید تا از آسیب اسیدی به دندان‌ها جلوگیری شود.
  • اقدامات محافظتی: استفاده از خمیردندان یا دهانشویه حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت و محافظت از مینای دندان کمک کند.
  • چکاپ‌های دندانپزشکی منظم: به طور منظم به دندانپزشک خود برای بررسی دندان‌ها مراجعه کنید.
  • آدامس بدون قند بجوید: جویدن آدامس بدون قند بعد از مصرف غذاها یا نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند تولید بزاق را تحریک کند که به خنثی کردن اسیدها و محافظت از دندان‌ها کمک می‌کند.

چه کسانی نباید سرکه مصرف کنند؟

  • افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده یا زخم معده
  • افراد دیابتی که از داروهای ضد دیابت استفاده می‌کنند(باید با احتیاط سرکه مصرف کنند زیرا می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد، در صورت ابتلا به دیابت، با پزشک خود مشورت کنید.)
  • افراد با دندان‌های حساس
  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که داروهای مؤثر بر پتاسیم یا انسولین مصرف می‌کنند
کلام آخر: سرکه یک راه ساده و طبیعی برای کنترل قند خون وبهبود سلامت عمومی است. با افزودن آن به رژیم غذایی خود، می‌توانید انرژی بیشتری داشته باشید و از اوج‌های ناگهانی قند خون جلوگیری کنید. علاوه بر این، تست‌های ژنتیکی که “مای ژن” ارائه می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تغییرات سبک زندگی را بر اساس ویژگی‌های ژنتیکی خود انتخاب کنید. تماس با ما و دریافت مشاوره رایگان 02188920257

منابع

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ https://www.sciencedirect.com/ https://www.jstage.jst.go.jp/

مای ژن برای تنظیم بهترین برنامه غذایی و ورزشی بعد از انجام آزمایش ژنتیک در کنار شماست . اطلاعات بیشتر:

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

سرکه قند خون
تغذیه

مصرف سرکه برای کنترل قند خون

این یک راهنمای کامل برای یادگیری چگونگی استفاده از سرکه جهت تثبیت سطح قند خون و بهبود حس عمومی شما است.