آزمایش DNA تغذیه و پاسخ ۵ سوال

تست ژنتیکی تغذیه و سلامتی مای ژن

اشتراک گذاری این مطلب:

 

5 سوال مهم که با آزمایش DNA تغذیه به پاسخی برای آنها خواهید رسید!

مدت مطالعه: 4 دقیقه!

 

ویژگی های ژنتیکی مانند سوئیچ هایی هستند که انتخاب شیوه زندگی و محیط شما آنها را در جهت مثبت یا منفی روشن و خاموش می کند. اما چگونه می توانید بدون نگاه کردن به داخل بدن خود بدانید چه چیزی برای بدن شما مناسب است؟

 

به لطف پیشرفت های باورنکردنی که متخصصان ژنتیک در چند سال گذشته انجام داده اند، آزمایش DNA می تواند مشخص کننده ی رژیم غذایی، ورزش و شیوه زندگی مناسب بدن شما باشد. مثلا:

  • بهترین رژیم غذایی برای من چه رژیمی است؟

پالئو، کم چرب، مدیترانه ای؟ ژن های شما مشخص می کند که تا چه حد قادر به استفاده از چربی رژیم غذایی هستید و به شما نشان می دهد که آیا چربی بیشتر منبع سوخت مورد علاقه بدن شما است یا بدنتان ذخیره کننده ی آن است.

  • واقعا چقدر قهوه میتوانم بنوشم؟

فکر می کنید تحمل بالایی به کافئین دارید؟ فقط به این دلیل که می توانید در طول روز چای و قهوه بنوشید، بدان معنا نیست که این بهترین کار برای سلامتی شما است. حتی افرادی که از نظر ژنتیکی، متابولیسم کافئین آهسته ای دارند هم یک آستانه و مرز مشخص برای مصرف کافئین دارند (در مورد مصرف الکل نیز همین مساله صدق می کند). از طرف دیگر افراد با ژنتیک متابولیسم سریع کافئین می توانند کافئین را همراه با ورزش برای افزایش اثر تمرین در نظر بگیرند. اما چه ورزشی؟

بیشتر بخوانید:
آیا کافئین عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد؟

تست-ورزش-مای-ژن-ژنتیکی-آزمایشگاه-دکتر-زینلی.jpg

 

  • واقعاً چگونه باید ورزش کنم؟

هر هفته کیلومترها می دوید ولی تفاوت قابل توجهی در تناسب اندام خود نمی بینید؟ شاید بدن شما برای دویدن ساخته نشده است و با تمرینات مقاومتی نتایج سریع تری به دست می آورید. ژن های شما می توانند به شما بگویند بهترین ورزش برای بدن شما کدام است. بنابراین، قبل از شروع مجدد هر نوع ورزشی، بهتر است بدانید آیا این یک ورزش مناسب برای شماست یا تنها عذابی برای بدن و سلامت درونی شما!

  • چه ویتامین و ریزمغذی هایی نیاز دارم؟

بله درست است، ژن های شما به این سوال هم می توانند جواب بدهند. ژن های شما می توانند به شما بگویند که بدن شما هر روز تا چه حد می تواند مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین D، ویتامین B12، B9، B6، ویتامین A، ویتامین C، امگا 3 و آهن را جذب کند.

  • شاید با توجه به ژن های شما، آهن را به طور موثرتری جذب کنید. این می تواند یک خبر عالی باشد! یا نه؟

بسیاری از مولتی ویتامین های موجود در بازار حاوی آهن نیز هستند، اما آیا می دانستید که مصرف بیش از حد آهن می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد؟ تا زمانی که گیاه خوار نیستید به احتمال زیاد از رژیم غذایی خود به اندازه کافی آهن دریافت می کنید. مردان به ویژه در معرض مصرف بیش از حد آهن هستند و این موضوع می تواند منجر به درد مفاصل، خستگی، کاهش وزن، کمبود انرژی، درد شکم، از دست دادن میل جنسی، ریزش مو و مشکلات قلبی شود. این در حالی است که زنان به واسطه ی دوره ی قاعدگی معمولا کمبود آهن دارند. بنابراین تعیین اینکه چقدر به آهن نیازمند هستید در انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب ضروری است.

 

                                            مای ژن اضافه وزن BMI                  روزانه چه مقدار کالری می سوزانم محاسبه آنلاین کالری

 

با استفاده از یک آزمایش ساده بزاق، نحوه غذا خوردن، ورزش کردن و کمبودهایی که با توجه به DNA خود در معرض آن ها هستید را کشف کنید. همچنین از متخصصین تغذیه ما در مای ژن نیز می‌توانید مشاوره تخصصی بگیرید.

 

 

 

مشاوره رایگان

مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب پکیج مناسب شما

 

[quform id=”1″ name=”فرم فروش شب عید”]

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه