حتی افراد سیگاری هم می دانند که سیگار کشیدن  انسان را می کشد. هر سال سیگار کشیدن منجر به مرگ ۸  میلیون  نفر در دنیا می شود و می تواند تعداد زیادی از مشکلات سلامتی دیگر از جمله سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی ، بیماری‌های ریه، فشار خون بالا ، ۱۷ نوع سرطان و لخته خون ایجاد کند.

اما تحقیقات در یک سال گذشته نشان می دهد که خسارات می تواند بسیار فراتر از چند سال گسترش یابد. سیگار کشیدن می‌تواند یک میراث ۳۰ ساله بر روی DNA شما بگذارد. یک مطالعه نشان می دهد که یک بسته سیگار در هر روز به مدت یک سال می تواند باعث ایجاد صدها جهش در سلول ها در قسمت های مختلف بدن شود.

سلولهایی که مستقیماً در معرض دود قرار دارند بیشتر آسیب می بینند. طی یک سال ، ۱۵۰ جهش در سلولهای ریه ، ۹۷ جهش در حنجره و ۳۹ جهش در دهان فرد سیگاری رخ می دهد و در هر سال کسی که روزی یک بسته سیگار می کشد ، در روده خود ۱۵۰ جهش بیشتر ایجاد می کند.

خطرات ناشی از سیگار در افرادی که جهش‌های ژنتیکی خاصی دارند می‌تواند تا ۱۸ برابر بیشتر باشد. حداقل یک سوم از جمعیت ما چنین جهش‌هایی را در ژن‌های سم‌زدایی کبد خود دارند، در نتیجه خطرات برای آن‌ها بسیار بالاتر است. با انجام تست تغذیه و سلامتی مای‌ژن می‌توانید میزان خطر را برای خود یا افرادی که دوستشان دارید محاسبه کنید.

 

تحولی در سلامت با رمز گشایی

از کد های ژنتیکی 

تست ژنتیکی تغذیه و تناسب اندام مای ژن!

تأثیرات طولانی مدت سیگار بر روی DNA شما

علاوه بر این ، استعمال دخانیات نه تنها باعث جهش ژنتیکی می شود بلکه باعث تغییر در ساختار DNA  نیز می شود. محققان با تجزیه و تحلیل ۱۵۹۰۷ نمونه خون از گروههای مختلف مشارکت کنندگان سیگاری و غیر سیگاری ، بیش از ۲۶۰۰ محل  را یافتند که بین افراد سیگاری و افراد غیر سیگاری تفاوت دارند. این جهش‌ها ممکن است در سلول‌های جنسی هم ایجاد شوند و در نتیجه منجر به ناباروری یا تولد نوزادانی با نقص‌های ژنتیکی و یا سقط جنین شوند.

در بین کسانی که مدت ۵ سال است سیگار را ترک کرده‌اند بهبودهای بسیار مشاهده می‌شود و اثرات مفید ترک سیگار در اکثر اندام‌ها قابل مشاهده است.

نکاتی برای ترک سیگار

در حالی که بهتر است هرگز سیگار نکشید، ترک آن می تواند بعد از پنج سال به طور قابل توجهی به سلامت شما کمک کند. با این حال، فقط گفتن این حرف ساده است. استعمال سیگار فقط یک اعتیاد جسمی نیست بلکه یک عادت روانی است. نیکوتین فوق العاده قدرتمند است و افراد سیگاری اغلب برای مقابله با استرس یا اضطراب به آن اعتماد می کنند. و بعد از چند سال استعمال سیگار ، معمولاً به عنوان یک عادت معمولی مانند مسواک زدن دندانهایتان یا نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی ، عادی می شود. در نتیجه مراجعه به مراکز تخصصی برای ترک سیگار ضروری است.

فراتر از درمان و داروهای جایگزینی نیکوتین ، روش های بسیاری برای کمک به خودتان وجود دارد که سیگار را ترک کنید:

۱-     با خودت در مورد آن صحبت کنید: وقتی برای اولین بار ترک کردید ، به این فکر کنید که چرا سیگار می کشید و چه موقع. روزانه چند سیگار مصرف می کنید؟ آیا به تنهایی سیگار می کشید یا با افراد دیگر؟ آیا فعالیت یا مکانهایی را با استعمال دخانیات ، مانند خوردن شام یا ایوان جلوی خود مرتبط می کنید؟ آیا وقتی احساسات خاصی مانند استرس یا عصبانیت را تجربه می کنید ، سیگار می کشید؟ دانستن این مؤلفه ها می تواند در جلوگیری از محرک ها به شما کمک کند.

۲-     تاریخ ترک را تنظیم کنید: وقتی تصمیم گرفتید که سیگار را ترک کنید ، طی دو هفته آینده تاریخی را انتخاب کنید تا بتوانید خود را آماده کنید اما انگیزه خود را از دست ندهید.

۳-     برنامه های خود را به اشتراک بگذارید: داشتن یک سیستم پشتیبانی که بتواند به شما انگیزه دهد و شما را پاسخگو کند مفید است. هنگام ترک، به دوستان و خانواده خود بگویید تا آنها بتوانند تشویق خود را ارائه دهند. همچنین پیدا کردن یک سیگاری که آماده ترک کردن باشد برای شما می تواند مفید باشد تا بتوانید در طی دوره سخت با هم کار کنید.

۴-     برای اوقات سخت آماده شوید: رها کردن نیکوتین کار سختی است. این یک اعتیاد قدرتمند است و ترک آن می تواند دردناک باشد. روزهای اول می تواند سخت تر باشد و ممکن است احساس تحریک ، افسردگی یا خستگی کنید. با این حال ، این احساسات از بین می روند.

۵-     از محرک ها یا الگوهای سیگار کشیدن خودداری کنید: در حالی که شما نمی توانید از همه محرک ها، مانند استرس محل کار جلوگیری کنید، می توانید برخی از عادت های کنار سیگار کشیدن را از بین ببرید. نوشیدن الکل یا قهوه از عادت های رایج است که با سیگار کشیدن همراه است.

۶-     فعال شدن: سرگرمی جدیدی پیدا کنید ، به سالن ورزشی بروید ، یا در اطراف محوطه پیاده روی کنید. هرچه را ترجیح می دهید ، انتخاب یک سرگرمی یا فعالیت جدید برای جایگزینی سیگار مفید است. هنگامی که احساس چاقی یا بی حوصلگی می کنید ، به جای رسیدن به یک سیگار ، فعال شوید.

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما