بسیاری از ما روزانه وقت زیادی را نشسته پشت میز کار می گذرانیم. شما می‌توانید از تکنیک هایی استفاده کنید و فعالیت خود را حتی در زمانی که پشت میز کار خود نشسته‌اید بالا ببرید.

امروزه بیشتر ما شغلی نداریم که لازم باشد تمام روز را فعال باشیم، در عوض محدود شده‌ایم به میز ها و بیشتر روز را نشسته پشت آن ها می‌گذرانیم چیزی که به آن کم‌تحرکی می‌گویند. آنچه که این بی‌فعالیتی را تشکیل می‌دهد این است که بیشتر ما پس از یک روز کاری با تمام مشغله‌ها و استرس‌هایش خسته به خانه برمی‌گردیم و شب را نیز نشسته و یا دراز کشیده مشغول تلویزیون نگاه‌کردن و استراحت بدون هیچ فعالیت ورزشی می‌شویم که این وضعیت می‌تواند منجر به عوارض خطرناکی برای سلامتی ما شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را افزایش دهد.

شواهد علمی زیادی وجود دارد که این سبک زندگی را مضر و خطرناک برای سلامتی می‌دانند. پژوهشی در این زمینه انجام‌شده‌است که ارتباط اوقات بی‌فعالیتی با افزایش ریسک دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی و به طور کلی همه بیماری‌هایی که می‌توانند موجب مرگ انسان شوند را توضیح می‌دهد. این ارتباط درمورد دیابت ازبقیه قوی‌تر است. هم‌چنین پژوهشی دیگر ارتباط بین داشتن شغل‌های پشت میزی و ابتلا به چاقی را بررسی می‌کند. وجود ارتباط بین چاقی و داشتن شغل‌های پشت میزی نشان می‌دهد باید ازهر فرصتی استفاده کرد.

در ادامه توجه شما را به چند توصیه ساده در این زمینه جلب می‌کنیم: 

  1. اگر با خودرو شخصی به محل کار می‌روید،سعی کنید کمی دور تر پارک کنید تا به این بهانه چند قدمی پیاده روی کنید.
  2. به جای استفاده از فست فود‌ها و غذاهای آماده، سعی کنید ناهار خود را ازخانه همراهتان بیاورید.
  3. انجام چند حرکت کششی ساده در پشت میز هم از خستگی شما می‌کاهد و هم از گرفتگی عضلات مخصوصا درناحیه گردن جلوگیری می‌کند. به اقتضای شرایط کاری خود می‌توانید فعالیت‌های دیگری مثل تمرینات یوگا، حرکات مربوط به عضلات پا و زانوها مانند اسکات و…را نیز انجام دهید. ما می‌توانیم با انجام این تکنیک‌ها و نرمش‌های ساده اثرات منفی بی فعالیتی را بر سلامت خود خنثی کنیم و در دام آن‌ها نیفتیم.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما