پودر پروتئین آیا مفید است؟

تست ژنتیکی مای ژن پودر پروتیین

اشتراک گذاری این مطلب:

 

آیا پودر پروتئین مفید است؟

مدت مطالعه: ۳ دقیقه!

 

پروتئین یک ماده مغذی است که بدن برای ترمیم سلول‌ها و رشد سالم به آن احتیاج دارد و در تخم مرغ، کینوا، مرغ و ماهی به وفور دیده می‌شود.

 

در حال حاضر، غذاها تنها موادی نیستند که می‌توانید در آن پروتئین پیدا کنید. انواع زیادی پودر پروتئینآب پنیر، کنف، سویا، نخود و … – نیز وجود دارد که می توانید به غذاهایی که مقادیر زیادی از این ماده غذایی را ندارند همچون اسموتی و شیک اضافه کنید و درصد پروتئین آنها را افزایش دهید.

اما آیا دریافت پروتئین از یک پودر به اندازه دریافت آن از غذاهای مفید است؟

در اکثر موارد جواب این سوالنه” می‌باشد. نانسی رودریگز، استاد علوم تغذیه در دانشگاهی در آمریکا می‌گوید: مواد مغذی ای در غذاها وجود دارد که در پودر پروتئین نیست، اما به هر حالت میدانیم که مفید هستند.

 

رودریگز می‌گوید خوردن غذایی که به طور طبیعی پروتئین بالایی دارد و سایر مواد مغذی مورد نیاز فرد را نیز تأمین می‌کند به مراتب بهتر است. پس به طور کلی، می‌توان اینگونه جمع بندی کرد که: وقتی پروتئین را از غذا دریافت می‌کنید، ریز مغذی‌ها و فیبر اضافی نیز دریافت می‌کنید که به رژیم غذایی سالم کمک می‌کند. صرف نظر از وجود مواد مغذی اضافه، کیفیت پروتئین ماده غذایی و پودر پروتئین گرفته شده از همان ماده یکسان نیست. پروتئین 9 اسید آمینه ضروری را برای بدن فراهم می‌کند که بدن انسان قادر به تولید آن نیست. در حالی که برخی از پودرهای پروتئینی حاوی تمام آمینو اسیدها هستند، اما همه‌ی انواع پودر ها این ویژگی را ندارند. به‌طورکلی، پودرهای پروتئینی حیوانیمانند آب پنیر، کازئین یا پروتئین سفیده تخم مرغکاملتر از پودرهای غیر حیوانی هستند.

 

                                            مای ژن اضافه وزن BMI                  روزانه چه مقدار کالری می سوزانم محاسبه آنلاین کالری

 

 

مکمل پروتئین برای افراد بالغ که %15 از کل کالری خود را از پروتئین دریافت می‌کنند، ضروری نیست. این به خوبی با توصیه‌های عمومی جهت دریافت 10% تا 35% درصد از کالری روزانه از پروتئین مطابقت دارد، بنابراین بیشتر مردم نیازی به مصرف پودر پروتئین ندارند. پروتئین های پودری یک مزیت اصلی دارند و آن سهولت استفاده است. این مساله می‌تواند برای ورزشکاران و افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، مفید باشد، زیرا خوردن پروتئین و کربوهیدرات برای ریکاوری بدن پس از تمرین بسیار مهم است. پروتئین به ساخت و ترمیم ماهیچه ها کمک می‌کند.

پودر پروتئین بیشتر از پروتئین طبیعی به عضله سازی شما کمک نمی‌کند، اما می تواند صرف زمان در آشپزخانه را کاهش دهد، به علاوه اینکه نوشیدن اسموتی سرشار از پروتئین در باشگاه بسیار راحت‌تر از همراه بردن سالاد یا ساندویچ است.

تنها با افزودن پروتئین، نباید انتظار بدن عضلانی یا بهبود یک روزه‌ی سلامتی را داشته باشید. رودریگز می‌گوید که مردم اغلب پروتئین را به شکل مکمل‌ها و پودرها به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند و انتظار یک تغییر جادویی را دارند. پروتئین، کالری اضافه وارد بدن می‌کند و فقط خوردن آن به این معنی نیست که بدن شما عضله ای خواهد شد،  این مصرف پروتئین باید با یک برنامه تمرینی همراه شود.

 

 

 

مشاوره رایگان

مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب پکیج مناسب شما

 

 

 

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه