تاکنون قهرمان‌ها و مدل های ورزشی زیادی را در صفحات مجازی مثل اینستاگرام دیدیده‌اید. اگر بگوییم این مدل ها دقیقا از تمارینی آسیب می‌بینند که شما نیز آن تمرین‌ها را انجام می‌دهید، باور می‌کنید؟
التهاب برای هر فردی اتفاق می افتد و در اصل قسمتی از پاسخ طبیعی بدن در برابر بافت آسیب دیده است و نقش مهمی در پاسخ سیستم ایمنی بازی می‌کند. با پیشرفت های مدرن امروزی ما می‌توانیم احتمال التهاب بدن، ناشی از فعالیت های شدید بررسی کنیم. مای ژن ۴ مارکر ژنتیکی موثر در التهاب را بررسی می‌کند. بر اساس تفاوت های موجود در این ژن ها، استعداد شما برای التهاب بررسی می‌شود. دانستن استعداد در این پدیده ی بیولوژیک می‌تواند در نحوه ی تمرین و همچنین استراتژی بازیابی(recovery strategy) که  نقش مهمی در برنامه ی تمرین و اهداف ورزشی شما دارد، بسیار تاثیر گذار باشد. در این مقاله به بررسی مواد غذایی موثر در کاهش التهاب در بدن شما می‌پردازیم:

امگا-۳

امگا-۳ یک منبع غذایی واجب برای بدن است که نوعی اسید چرب به حساب می آید. این ماده ی غذایی برای عملکرد بدن ضروری است و نکته ی مهم این است که بدن توانایی ساخت آن را ندارد. امگا ۳ نوعی چربی سیرنشده است. فواید مصرف صحیح امگا ۳:

  • کاهش رماتیسم مفصلی
  • تاثیر ضد التهابی در بدن

مواد غذایی که دارای امگا ۳ هستند: ماهی روغنی مانند ماهی سالمون، خشکبار مانند گردو.

ویتامین D

این ویتامین محلول در چربی در تنظیم سلول های ضد التهاب و هم چنین رشد ماهیچه ها موثر است. ویتامین D با جذب کلسیم برای سلامتی استخوان بسیار پر اهمیت است. سطح پایین ویتامین D با برخی از بیماری های مرتبط با التهاب مانند آرتروز همراه است.  منابع ویتامین D عبارت اند از: ماهی روغنی، شیر، قارچ و غلات غنی شده صبحانه.

آنتی اکسیدان ها

این ماده ی غذایی در میوه و سبزیجات وجود دارند و نقش مهمی در خارج کردن ترکیبات مضر از بدن دارد. ویتامین های A,C و E نمونه هایی از آنتی اکسیدان به حساب می آیند. میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته حاومی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان است. مصرف آنتی اکسیدان علاوه بر دفع رادیکال های آزاد از بدن در کاهش التهاب بازیابی بعد از تمرین نیز موثر است.
تمرین شدید رابطه ی مستقیمی با افزایش التهاب دارد و تغذیه مناسب در کاهش التهاب و در نتیجه فعالیت بیشتر و  و همچنین سرعت بازابی بیشتر موثر است. ما در تست ژنتیکی تغذیه و ورزش مای ژن، ژن های زیر را بررسی کرده و استعداد التهاب شما را مشخص می کنیم. 

  • IL-6
  • TNF
  • IL6R
  • CRP

گوناگونی در ژن های ذکر شده، استعداد افراد به التهاب بعد از تمرین شدید را مشخص می کند. بعی از افراد به خاطر ژنوتیپشان دارای حد بالایی از التهاب بعد از تمرین هستند و در نتیجه زمان بیشتری برای بازایبی و برگشت به حالت اولیه دارند در حالی که در بعضی افراد دیگر یازیابی، زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد. تعادل بین استراتژی های درست مانند تمرین، استراحت، جلسات بازیابی فعال و همچنین تغذیه می‌تواند رویکرد بهینه ای را برای بازیابی بدن شما مشخص کند.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

اطلاعات کامل تغذیه، سلامتی و ورزشی‌ام را می‌خواهم

 myGene Fitness & Diet Pro

 

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان

۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

فقط اطلاعات تغذیه و سلامتی‌ام را می‌خواهم

myGene Diet

 

۸۵۵,۰۰۰ تومان

 . 
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما