آنجلینا جولی، تاریخ سازی با شناخت ژن‌ها

اشتراک گذاری این مطلب:

 

پیشگیری از سرطان سینه

در این مطلب می‌توانید ریسک ابتلا به سرطان سینه را برای خود محاسبه کنید!

 

آنجلینا جولی، بازیگر و برنده جایزه اسکار، نزدیک به دو دهه است که به واسطه ی تلاش های بشردوستانه اش در سطح بین المللی خبرساز شده است. وی تلاش جسورانه برای افزایش آگاهی از سرطان ژنتیکی پستان و ارتقاء آموزش سلامت پستان را نیز آغاز کرد و در سرمقاله ای در نیویورک تایمز از تجربیات خود در مورد مثبت بودن آزمایش جهش ژنتیکی BRCA1 ،ژن سرطان پستانپرده برداشت.

 

از آنجایی که جهش ژنتیکی آنجلینا خبر از احتمال 87 درصدی ابتلا به سرطان پستان و 50 درصدی ابتلا به سرطان تخمدان می داد، او جهت پیشگیری از بروز سرطان در سال 2013 ماستکتومی پیشگیرانه مضاعف و در سال 2015 اووفورکتومی پیشگیرانه (برداشتن تخمدان ها و لوله های فالوپ) را انجام داد. با این حال او اشاره می کند که روش انتخابی او ممکن است برای هر زنی ایده آل نباشد: بیش از یک راه برای مقابله با هرگونه مشکل سلامتی وجود دارد. مهمترین چیز این است که در مورد گزینه های موجود بیاموزید و آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.”

شروع این شناخت می تواند محاسبه ی ریسک سرطان پستان برای شما باشد. با استفاده از محاسبه گر در لینک زیر می تواند احتمال بروز سرطان در شما را تخمین بزند.

 

تست ژنتیکی سرطان سینه مای ژن

 

 

انجام آزمایش ژنتیکی غربالگری سرطان پستان و تخمدان ارثی به زنانی که سابقه بروز سرطان پستان در بیش از یک فرد در خانواده های آنها وجود دارد، توصیه می شود.

چطور بفهمید که سابقهی خانوادگی سرطان دارید و احتمال بروز سرطان ارثی در شما وجود دارد یا خیر؟

برای جواب به این سوال بهتر است با متخصصین ژنتیک ما صحبت کنید یا مطلب “5 نشانه ارثی بودن سرطان” را مطالعه نمایید. در این لینک چند مورد از مهمترین علائم نشان دهنده ی سرطان ارثی آورده شده است. ابتلای یکی از افراد خانواده به سرطان پستان در سنین جوانی می تواند از جمله عواملی باشد که احتمال ارثی بودن سرطان را تقویت می کند، به علاوه ابتلای بیش از یک نفر از اقوام به سرطان پستان، تخمدان یا رحم نیز می تواند نشان دهنده ی وجود سابقه ی خانوادگی باشد، سابقه ی بروز سرطان در هر دو پستان و بروز سرطان پستان در یک از مردان خانواده هم علامت مهمی است. این را بدانید که حدود 5٪ تا 10٪ سرطان های پستان ارثی است و ناشی از ژن های غیرطبیعی است که از والدین به کودک منتقل می شود. انجام آزمایش ژنتیک نیز راهکار قابل اطمینانی جهت اطمینان از وجود ژن های تغییر یافته مرتبط با سرطان پستان است.

 

تست ژنتیکی سرطان سینه مای ژن

 

در حالی که اکثر زنان مبتلا به سرطان پستان سابقه خانوادگی این بیماری را ندارند، اما با توجه به تاثیر بسیار بالای وجود جهش های بیماری زا در بروز سرطان، تحقیقات سرطان پستان و انواع مراقبت های فردی سرطان همچنان در حال پیشرفت و بهبود می باشد. تعداد بیشماری از جوانان، از جمله سه فرزند بیولوژیکی آنجلینا، اکنون گزینه های بیشتری در اختیار دارند که در دسترس نسل های قبل از آنها نبود و این گزینه ها آنها را قادر می سازد تا تاریخ ساز شوند و زندگی خود را آگاهانه تر پیش برند.

 

مشاوره رایگان

  • برای مشاوره کامل و اطلاع از هزینه‌ها و شرایط، اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.
  • هم‌چنین می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 02188920257 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه