بهترین ساعت برای خوابیدن چه زمانی است؟

بهترین زمان خواب

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب

بنجامین فرانکلین گفته است: “زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن موجب سلامتی، ثروت و خردمندی می‌شود.”

بنجامین فرانکلین

اما چقدر زود؟

تحقیقات جدید

تحقیقات جدید به بازه‌ای از زمان برای خوابیدن رسیده است. مطالعه‌ای که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، می‌گوید که بهترین زمان برای رفتن به رختخواب بین ساعت ۱۰ و ۱۱ شب است. اگر شما به طور منظم در این ساعات به رختخواب بروید، در زندگی پیروز هستید، چون با سلامت قلبی شما در ارتباط است.

خطرات خواب زود

اما خواب‌آلودگان زودهنگام مراقب باشید. حتی اگر قبل از ساعت ۱۰ شب بخوابید، ممکن است به قلب خود آسیب بزنید.

خواب برای سلامت قلب چقدر مهم است؟

بسیاری از شواهد نشان می دهد که سلامت خواب کمتر ممکن است با سلامت قلب ضعیف مرتبط باشد. در روزگار ما مردم خواب را فدای تفریح و کار کرده اند. خواب کافی و با کیفیت می تواند به بدن شما کمک کند تا استرس، التهاب و فشار خون را کنترل کند. این عوامل همگی در افزایش خطر بیماری های قلبی نقش دارند.

برخی از تحقیقات نشان داده اند که خواب ناکافی یا نامنظم ممکن است باعث افزایش وزن، دیابت، کلسترول بالا و سکته قلبی شود .بنیاد ملی خواب می‌گوید که بزرگسالان باید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند. اما این مدت زمان خواب برای بسیاری از ما یک آرزوست، چون سبک زندگی ما اجازه نمی‌دهد. خواب کافی نه تنها برای سلامت جسمی، بلکه برای سلامت روانی هم ضروری است.

مطالعات چه می گویند؟

مطالعه اخیری که بیش از 100 هزار نفر را بررسی کرده، نشان می‌دهد که زمان شروع خواب برای سلامت قلب تاثیر گذار است. پژوهشگران بررسی کرده‌اند که آیا افرادی که قبل از ساعت 10 شب یا بعد از ساعت 11 شب می خوابند، بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند یا نه. نتایج نشان داد که هر دو گروه (هم خیلی زود خوابیدن و هم خیلی دیر) با خطر بالاتری روبرو هستند و این خطر در زنان بیشتر از مردان است.

چقدر می خوابیم؟

بی‌خوابی یک مشکل بزرگ است که نسل ما را تحت تاثیر قرار داده است. از یک طرف، کار ما را در روزهای هفته بیدار نگه می‌دارد و از طرف دیگر، اعتیاد به اینترنت و سایت‌های پخش زنده در آخر هفته باعث می‌شود که خوابمان به تعویق بیفتد. هشت ساعت خواب در شب برای بسیاری از ما یک رویای دور به نظر می‌رسد.

پیشنهاد می شود مقاله زیر که در مورد کاهش وزن در خواب هست را نیز مطاله کنید.

کلام آخر

از فضای مجازی دور شوید و به اندازه از آن استفاده کنید و به جای آن به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهید.بهتر است به منظور جلوگیری از بیماری های قلبی و در جهت داشتن زندگی شاد با داشتن قلبی سالم 7 الی 8 ساعت خواب را در شبانه روز داشته باشید. ساعت 10 تا 11 شب بهترین زمان برای به رخت‌خواب رفتن است.همچنین اگر سابقه تکرار بیماری قلبی در خانواده دارید میتوانید تست پیشگیری از بیماری های قلبی مای ژن را انجام دهید.

منبع: https://academic.oup.com/ehjdh/article/2/4/658/6423198?login=false

اگر هنوز سوالی دارید به راحتی آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

خواب آلودگی در محل کار
اخبار علمی

راه های کاهش خواب آلودگی در محل کار

فهرست مطالب همیشه از متخصصین مجموعه مای ژن سوال می شود که : سرکار همش خوابم میگیره چیکار کنم؟سرکار همش خوابم میاد. چیکار کنم اگر