وقتی به کالری شماری فکر می کنیم ، فکر می کنیم که مقدار هر غذایی را که می خوریم را  کاهش دهیم. آن را با دقت در مقیاس ذهنی اندازه گیری میکنیم و هر روز وقت زیادی را صرف تجزیه و تحلیل این می کنیم که چند کالری در هر وعده خورده و چقدر می توانیم بخوریم.

 وقتی به این روش نگاه کنید ، متوجه می شوید که یک تجربه بسیار استرس زا است.  همچنین متخصصان می گویند که کالری های یکسان از خوردنی های متفاوت، باهم یکسان نیستند! پس بهتر است به دنبال راه های بهتری برای خوشتیپ شدن باشیم.

درنهایت باید اعتراف کنیم که همه ما در ریاضیات مربوط به شمارش کالری غذا ها دقیق نیستیم. تمرکز کامل بر محتوای کالری وعده های غذایی باعث می شود که  غذا را با استرس میل کنید و لذت خوردن را به طور کامل از بین ببرید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ راه کم کردن ۵۰۰ کالری مصرفی

آیا به خاطر رژیم لاغری در حال خودکشی هستید؟

ما هر روز در بین مراجعان مای ژن، افرادی را می بینیم که مدت ها رژیم لاغری با کالری پایین دارند و با وجود فرسودگی و خستگی در این راه، به نتیجه دلخواه نرسیده اند. یا مدتی بعد از کاهش وزن، به وزن سابق یا حتی بیشتر از آن برگشته اند.

کاهش کالری دریافتی نباید بیش از اندازه باشد. همچنین نمی توانید همیشه اعتماد داشته باشید که محاسبات کالری تان دقیق باشند.

نکته مهم: شما باید غذا ها را از منظر شخصی بررسی کنید و ببینید که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد. یا به چه غذاهایی پاسخ مناسب نمی دهد. هر بدنی به روشی منحصر به فرد کار می کند و این مسئله بسیار برای تنظیم رژیم غذایی اساسی است. انجام دادن آزمایش ژنتیک تغذیه راه شناخت این نیازها و حساسیت هاست.

وسواسی به نام کالری!

نکته مهم دیگر در مورد شمارش کالری این است که وقتی وسواس خود را نسبت به مقدار، زیاد می کنید ،  از چه چیزی غافل می  شوید. اگر در رژیم غذایی کالری شماری هستید ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که غذاهایی را که برای نیازهای بدن ضروری هستند ، مصرف می کنید.

 برای حفظ سلامتی،  رژیم ما باید ترکیبی از پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات ها باشد. کنار گذاشتن همه خوراکی هایی با کالری بالا، راه درستی نیست، زیرا ممکن است بسیار مغذی باشند.

شمارش کالری اهمیت دارد. اما بهتر است به آنچه می خورید هم فکر کنید. به یاد داشته باشید که برای سلامتی ، دریافت مقدار مناسب مواد مغذی ضروری از مواد غذایی به اندازه کالری مصرفی شما  مهم است. همه کالری ها به طور یکسان عمل نمی کنند و به عنوان مثال برخی افراد باید چربی های سالم بیشتری استفاده کنند، در حالی که افراد دیگر باید رژیم کم چربی داشته باشند.

 

آنچه میخورید را شخصی سازی کنید

هر رژیم غذایی باید شخصی باشد و متناسب با نیاز بدن و حساسیت های شما تنظیم شود. ژنتیک نقش مهمی در این بین بازی می کند. رژیم غذایی نباید آزار دهنده باشد.

رژیم لاغری مای ژن به گونه ای تنظیم می شود که ویژگی های ژنتیکی، نیازهای خاص بدن شما و نیز شرایط زندگی و علایق تان همه با هم در نظر گرفته شود و به جای رعایت یک رژیم لاغری کوتاه مدت، سبک غذایی لذت بخش خاص خود را برای همیشه داشته باشید.

همین امروز تست خودت رو سفارش بده!