آیا تست ژنتیک برای لاغری مفید است؟

تست ژنتیکی تغذیه و سلامتی مای ژن

اشتراک گذاری این مطلب:

 

آیا تست ژنتیک برای لاغری مفید است؟

مدت مطالعه: 5 دقیقه!

 

وقتی بحث به لاغری و کم کردن وزن می‌­رسد، همه­‌ی ما شایعات و حرف‌­های بی‌­اساس زیادی از قرص­‌های “جادویی” و رژیم‌­هایی که ادعا می‌­کنند مشکل چاقی را به سرعت و به آسانی حل می‌­کنند، شنیده‌­ایم!

 

ثابت شده که اکثر این ادعاها هیچ پایه‌ی علمی ندارند و باعث سردرگمی و درک اشتباه می‌شوند. این ادعا‌ها از یک طرف موجب سردرگمی افرادی که برای وزن کم کردن حاضرند هر کاری انجام دهند، می‌شود و از طرف دیگر موجب به اشتباه افتادن متخصصانی می‌شود که قرار است به این افراد کمک کنند. در دوران پسا ژنومی، ما در معرض ایجاد نوع جدید، بسیار جذاب و خلاقانه‌ای از “شایعه” و “روش‌های ساده و فوری” هستیم. برای جلوگیری از این گونه سوءاستفاده‌ها، لازم می‌دانیم که از ابتدا، درباره‌ی آزمایش ژنتیکی تغذیه و سلامتی شفاف‌سازی کنیم.

 

نوتریژنتیک چیست و چه نقشی در کاهش وزن دارد؟

نوتریژنتیک شاخه‌ی بسیار هیجان‌انگیز و جدیدی از علم است که تازه نتایج خود را نشان داده است. این شاخه توجه زیادی به خود جلب کرده است و نقش پیشگیرانه‌ای بازی می‌کند. هر چند نقش پیشگیرانه‌ی آن بدون وجود انگیزه و پشتکار، عملی نمی‌شود. کاری که نوتریژنتیک می‌تواند انجام دهد این است که پاسخ بدن شما به غذاهای مختلف را مشخص کند و این همان آگاهی است که درباره‌اش بالاتر سخن گفتیم. بعد از مشخص شدن نتایج تست ژنتیک شما، یک رژیم غذایی شخصی به شما کمک می‌کند غذاها و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که با بدن و ژن‌های شما سازگارتر و هم‌راستاترند. بعد از کشف کردن ویژگی‌های خاص بدن شما در هضم و جذب مواد غذایی مختلف، این شما هستید که با اراده و تصمیم‌های درستی که به کمک مشاوران می‌گیرید، کاهش وزن خودتان را تضمین می‌کنید. خوش­بختانه، مای‌­ژن این خدمات مشاوره را به شما ارائه می‌­کند تا بتوانید بعد از مشخص شدن نتیجه­‌ی تست‌تان، آن را تحلیل کنید و بهترین تصمیم را برای سبک زندگی­ خود بگیرید.

تست-ژنتیکی-مای-ژن-تغذیه-و-سلامتی.png

 

تست تغذیه و سلامت مای‌ژن چطور انجام می‌شود؟

بعد از این که تست تغذیه‌ی مای‌ژن را سفارش دهید، کیت نمونه‌گیری بزاق برایتان فرستاده می‌شود و تمام کاری که شما باید انجام دهید، گرفتن یک نمونه‌ی بزاق است. بعد از این که نمونه‌تان را برای ما بفرستید ما در آزمایشگاه معتبر و مجهز ژنتیک پزشکی دکتر زینلی دی‌ان‌ای (DNA) شما را برای یک سری ژن‌های خاص بررسی می‌کنیم که این ژن‌ها با وزن، متابولیسم و فرم بدن شما ارتباط دارند. بعد از بررسی ژن‌های گفته شده، ما یک گزارش شخصی برای شما می‌فرستیم که به شما ویژگی‌ها و توصیه‌های مختص بدنتان برای داشتن زندگی سالم‌تر و کم کردن وزن را می‌دهد. نتایج تست 20 روز کاری بعد از دریافت نمونه به دست شما خواهد رسید و اطلاعات زیر را می‌توانید در آن پیدا کنید:

  • تحلیل دقیق ژن­‌هایی که روی وزن شما تاثیر می‌­گذارند.
  • توصیه­‌های شخصی و مخصوص بدن شما برای:غذاهایی که باید بخورید – بهترین غذاها برای تامین کالری مورد نیاز بدن
    غذاهایی که نباید بخورید – عدم تحمل و حساسیت­های غذایی بدن شما
    مواد مغذی – مهم­ترین نیازهای شما و بهترین مکمل­ها برای ژنتیک­ شما
    بهترین روش وزن کم کردن – رژیم مناسب، ورزش، ….
    مناسب­ترین ورزش­‌ها – ورزش­‌هایی که به صورت موثر به شما کمک می‌­کند به بهترین وزن خود برسید و آن را حفظ کنید.

بیشتر مطالعه کنید:

آزمایش تغذیه مای ژن چه کمکی به شما می‌کند؟

 

مای ژن اضافه وزن BMI                  روزانه چه مقدار کالری می سوزانم محاسبه آنلاین کالری

 

 

بعد از دریافت نتایج تست، می‌­توانید با مشاوران تغذیه‌­ی مای ­ژن صحبت کنید. آن­ها به شما کمک خواهند کرد تا بهترین استفاده را از نتایج به دست آمده ببرید.

برای تکمیل کردن اطلاعات موردنیازتان، شاید لازم باشد پاسخ بدنتان به ورزش­‌های مختلف را هم بسنجید. شاید دیده باشید که بعضی افراد به سادگی عضله­‌سازی می‌­کنند درحالی که برخی دیگر در دوچرخه‌­سواری یا دوی استقامت بهتر هستند. علاوه بر تمرین و شرایط محیطی، ژن­‌ها هم تاثیر زیادی روی بافت­‌ها و عضلات بدن شما دارند و روی توانایی شما در انجام ورزش­‌های مختلف تاثیر می‌­گذارند. این توانایی فیزیکی ذاتی را تست ژنتیک ورزش مای­ ژن می­تواند برای شما مشخص کند. پس کافی است برای تغییر تصمیم بگیرید، خودتان را خوب بشناسید و بعد از آن با اراده و انگیزه در مسیر درست پیش بروید… سبک زندگی سالم همین است!

یک نکته مهم:

تغییر سبک زندگی و داشتن آگاهی از  تغذیه برای کاهش وزن لازم است…

عکس مراجعان مای ژن

کاهش وزن نیازمند تغییر رفتار و اراده برای تغذیه‌ی مناسب است. وزن کم کردن شامل پیچیدگی‌­های مختلفی است که فقط با یک تست ژنتیک نمی­‌توان تمام آن­ها را فهمید. با شناخت ژنتیک، تغذیه‌­ی مناسب، کنترل استرس، خواب مناسب، داشتن فعالیت فیزیکی منظم، باانگیزه بودن و  داشتن سبک زندگی سالم می­‌توان وزن کم کرد و به وزن ایده‌­آل نزدیک شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه