مقابله با افتادگی پوست

اشتراک گذاری این مطلب:

 

دانشمندان دلیل اینکه چرا پوست صورت به سرعت شروع به افتادگی کرده و چگونگی مقابله با آنرا اینگونه توضیح می دهند

پوست ما خاصیت ارتجاعی خودش را با افزایش سن از دست داده، ماهیچه های ما ضعیف و لاغر شده و در نتیجه ما نشانه های برجسته سالخوردگی از قبیل گونه ها و چانه های آویزان را مشاهده می کنیم. این نتیجه خوشایند نیست زیرا چهره گرفته نمایانگر همه سالهایی است که زندگی کرده ایم. بنظر می رسد که یک راه وجود دارد و آن هم اینکه به یک جراح پلاستیک حمله کنید، اما در حقیقت اینها آنقدرها که فکر می کنید ناامید کننده نیستند. شما می توانید در خانه از این نشانه های پیری بدون اینکه از روش های گران قیمت مانند facelift  استفاده کنید، خلاص شوید.

 

امروز، ما قصد داریم بهترین روش هایی را  که می توانند به اصلاح گونه های افتاده کمک کنند را به شما معرفی کنیم. در انتهای مقاله هدیه ویژه ای وجود دارد که برخی از تمرینات تقویت عضلات، که در عین سادگی بسیار موثر هستند را توضیح خواهد داد.

دلایل پدیدار شدن گونه های افتاده:

  1. دائما در حال استفاده از تلفن همراه خود هستید.

 

اگر شما اغلب از تلفن همراه یا تبلت استفاده، اخبار را در اینستاگرام دنبال کرده و با دوستانتان به صورت آنلاین گپ بزنید؛ شانس زیادی وجود دارد که چهره یک گوشی هوشمند که در آینه به شما نگاه می کند را ببینید. استفاده بیش از حد از ابزارهای الکترونیکی می تواند منجر به نگاهداشتن سر کاربر به سمت پایین و صفحه ابزار به شکل ثابت و بی حرکت شود. بر اساس گفته های یک جراح زیبایی به نام دکتر ماروین پترسون، استفاده مداوم گوشی های هوشمند منجر به عواقب وحشتناکی از جمله چهره گرفته، چین وچروک و افتادگی چانه (غبغب) شود.

  1. 2. مصرف چربی های سالم را به طور کامل متوقف کرده اید.

 

افرادی که  سلامت خود را زیر نظر دارند اغلب از خوردن غذاهای چرب یا سرخ شده خودداری می کنند و این فوق العاده است. با وجود این، امتناع کامل از مصرف محصولات حاوی چربی می تواند بر وضعیت پوست آنها تاثیر منفی داشته باشد. برخی از اسیدهای چرب از قبیل امگا-3 و امگا-6 با حفظ خاصیت ارتجاعی غشاء سلولی، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بر اساس برخی از تحقیقات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

  1. توازن هورمونهای بدن شما به هم خورده است.

یکی از دلایل اصلی از دست دادن انعطاف پذیری پوست کمبود هورمون استروژن است. این هورمون زنانه فیبروبلاستهای پوستی را برای ساخت الاستین و کلاژن تحریک می کنند. در نتیجه آن دسته از بانوان که دارای سطوح پایینی از هورمون استروژن هستند، شاهد پوست آویزان و چین وچروکهای زودرس در خود خواهند بود.

  1. مصرف شیرینیجات شما بیش از اندازه است.

کتابهای زیادی وجود دارند که آثار مخرب شکر را توضیح می دهند و بنظر می رسد قند مصرفی، بیش از حد بر کشندگی پوست اثر می گذارد که همین موضوع می تواند فرآیند پیری را حتی زودتر آغاز کند. بر اساس یک نظریه شناخته شده مولکول های گوارش نیافته قند قادر به مهار کلاژن و الاستین در پوست هستند. بنابراین، هر چه شکر بیشتری مصرف کنید، پوست افتاده تری خواهید داشت.

 

5. آفتاب گرفتن را دوست داشته و زمان زیادی را در معرض خورشید می گذرانید.

اشعه های ماورای بنفش برای پوست خطرناک هستند، به ویژه بخشی از این اشعات بنام UVA. این تابش به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند و در غیر این صورت با نام لاپوست شناخته می شود. پس چرا تا این حد خطرناک است؟ لاپوست شامل 70% کلاژنی است که زیربنای طبیعی صورت شماست. اشعه ماورای بنفش به معنای واقعی کلمه این لایه را نابود می کند.

6. وزن خود را به شدت کاهش داده اید.

کاهش وزن ناگهانی یا شدید بر روی ظاهر شما تاثیر نامطلوبی می گذارد. شما ممکن است از چربی های مازاد خلاص شوید اما پوست اضافی همچنان وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که اگر شما در حال برنامه ریزی برای شروع یک  رژیم غذایی و کاهش وزن هستید باید این روند را به تدریج انجام دهید. کارشناسان در همین باره توجه به پوست صورت هنگام کاهش وزن، استفاده از کرم های سفت کننده و ورزشهای مخصوص را توصیه می کنند.

 

 

  1. احتمالا با دندانهایتان دچار مشکل هستید.

دندان عقل دچار مشکل یا یک دندان نیش ایراد دار می تواتند به طور مستقیم از ایستایی عضلات صورت شما بکاهد. کارشناسان دانشگاه میشیگان در پی تحقیقات ویژه ای نشان دادند که داشتن دندان نیش نادرست جذابیت چهره را به طور منفی کاهش می دهد. عضلات بیش از اندازه کشیده شده که به علت موقعیت نادرست دندانها ظاهر می شوند، می توانند منجر به پدیداری  گونه های افتاده شوند.                                                                                                       

8.دیر به رختخواب می روید.

کمبود خواب ممکن است علاوه بر ایجاد صورت افتاده باعث ایجاد چین و چروکهای عمیق شوند. همه اینها به  این دلیل است که پوست ما خود را در شب اصلاح می کند و مواد تشکلیل دهنده کرم شب به دلیل گردش خون بهتر هنگام خواب به طور موثرتری عمل می کنند. به خاطر داشته باشید که بدن شما هنگام خواب رطوبت زیادی را ز دست می دهد و به همین دلیل نیاز دارید که از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از کم آبی بدن استفاده کنید.

  1. از دویدن لذت می برید.

بر طبق گفته های یک جراح زیبایی به نام جرالد ایمبر، دویدن نمی تواند بهترین ایده برای ورزشکاران سالخورده باشد. ترکیبی از عوامل نامطلوب آب و هوایی (خورشید،باد) همچنین تکان دادن مداوم منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه پوستی سست و آویزان خواهد شد. بدون شک دویدن یک از بهترین راه های کاهش وزن است اما این قادر است همراه شود با ازدست دادن شدید چربی همراه با فعالیتهای ورزشی که می توانند باعث تغیر شکل پوست شوند و همین موضوع ممکن است منجر به ظاهر شدن “گونه های بولداگ” شود.

  1. اغلب درباره چیزهای کوچک نگران هستید.

نگرانی های درونی ما اغلب در چهره ما نشان داده می شود. گوشه های لب پایین افتاده و پیشانی چروکیده قطعا بر چهره شما تاثیر می گذارد. بعد از مدتی این حالت  در صورت تثبیت شده وخلاصی  از آن بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، چنین شرایط آزاردهنده ای منجر به افزایش سطح هورمون کورتیزول که به طور مستقیم بر وضعیت پوست و مو تاثیرمی گذارد، خواهد شد.

  1. سن شما بالا می رود.

عضلات صورت که مسئول پشتیبانی اسکلت صورت هستند تنها به یک طرف استخوان جمجمه متصل شده اند. این فوق العاده است زیرا ما احساسات خود را با کمک این عضلات بیان می کنیم. اما آنها تمایل دارند که بعد از مدتی انعطاف پذیری خود را از دست داده و باعث شوند که گونه های آویزان و چهره ای گرفته، جای چهره ای درخشان و بادامی شکل را در فرد بگیرد.

چگونه می توانیم با گونه های آویزان مقابله کنیم؟

 

  1. لوازم آرایشی و بهداشتی
  • کرم ها و سرم هایی با محتوای بالا رتینول و ویتامین c به پوست کمک می کنند تا کلاژن طبیعی تولید کند.
  • ژل حاوی آلوئه ورا و عصاره نعناع باعث بهبود گردش خون و تحریک بازسازی سلول های پوست می شود.
  • کرم هایی با SPF بالا باعث کاهش اثرات منفی خورشید و کاهش سرعت روند پیری می شوند.

 

  1. کانتور کردن

لوازم آرایشی تزئینی به پنهان کردن یک چهره ی کرکدار و تاکید بر ویژگی های قوی چهره کمک می کنند. یک خط تیره که در امتداد خط چانه کشیده می شود این منطقه را زنده تر می کند. اصلی ترین چیزی که باید به یاد بیاورید این است که سایه صحیح را از بین آیتم های آرایشی انتخاب کنید، درغیر اینصورت دیگران متوجه تلاشهای شما نخواهند شد.

  1. یک رژیم سالم

این یک حقیقت شناخته شده است که هر چه که ما می خوریم بر چهره ما تاثیر می گذارد. محققین حوضه تغذیه برای داشتن پوستی محکم، مصرف محصولات تحریک کننده تولید کلاژن طبیعی مانند کاهو، آجیل، اوکادو، مارچوبه و ماهی را توصیه می کنند.

در عین حال مصرف محصولاتی که رطوبت را در بدن حفظ می کنند، به شدت ممنوع است زیرا باعث ایجاد تورم و پف کردگی می شوند که منجر به  ایجاد پتوسیس یا افتادگی پلک بالایی خواهد شد.

  1. ماساژ تخلیه لنفاوی

با وجود اسم پیچیده اش، ماساژ تخلیه لنفاوی را در خانه هم می توانید انجام دهید. توصیه می شود که قبل از شروع مراحل، لایه برداری پوست را با استفاده از آیتم های آرایشی حاوی اسیدهای میوه ای را انجام دهید و پس آن به کمک مقداری روغن ماساژ پوست خود را گرم کنید تا بتوانید عضلات خود را راحتتر تحت تاثیر قرار دهید.

ماساژ تخلیه لنفاوی باید در طول خطوط اصلی تخلیه لنفاوی که در تصویر مشاهده می کنید انجام شود. با این کار زدودن سم ها را  تحریک کرده، از پف کردگی خلاص شده و به استحکام پوست خود کمک خواهید کرد.

هدیه: ورزش هایی برای تقویت عضلات صورت

“لبخند مرموز”- سعی کنید تنها با لب هایتان و بدون استفاده از عضلات چشمهایتان لبخند بزنید.

“چهره ی بودا”- آرامش خودرا حفظ و تمرکزتان را بر روی نقطه بین دو ابرو بگذارید. این به شما کمک خواهد کرد تا عضلات خود را حس کرده و استرس تان را ازبین ببرید.

“گونه های چاق”-گونه های خود را با هوا پر کنید و آنرا از یک گونه به گونه ی دیگر بفرستید.

“بوسه دمیده”-لب های خود را بیرون برده، آنها را محکم در برابر انگشتان خود فشار داده و مقاومت ایجاد کنید.

“ماهی”-گونه های خود را در داخل دهان بین دندانهایتان قرار دهید تا چهره ی تان مانند ماهی شود.

همه این ورزش ها را حداقل 5 انجام دهید. تنها پایداری و استقامت شما باعث داشتن پوستی سالم و محکم برای شما خواهد شد.

آیا از اسرار دیگری که پوست صورت را محکم نگه می دارد اطمینان دارید؟ لطفا  نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

کالری شماری درست یا غلط
تغذیه

کالری شماری بکنیم یا نکنیم؟

فهرست مطالب در دنیای امروز، شمارش کالری به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود. با این حال، این روش به همان اندازه