فرقی نداره هدف شما از نوشیدنی چیه. حفظ سلامتی، زیبایی و پوست سالم، کاهش وزن یا عملکرد بهتر حین تمرینات ورزشی‌تون؟ این مقاله برگرفته از WebMD بهتون کمک می‌کنه بهترین انتخاب‌ها رو داشته باشید.

  1. بهترین انتخاب: آب

آب برای بدن شما ضروری است. نوشیدن آب از خشکی، یبوست و سنگ کلیه جلوگیری می‌کنه، در حالی که هیچ کالری هم به بدن وارد نمی‌کنه، پس برای دور کمرتون بهترین نوشیدنیه! اضافه کردن روزانه ۳ لیوان آب به رژیم غذایی‌تون باعث میشه قند، چربی و نمک کمتری مصرف کنید و شاداب‌تر باشید. اگر از بی‌مزگی آب خسته شدید، چند قطره آب لیمو، آب نارنج یا برگ‌های معطر مثل نعنا بهش اضافه کنید.

  1. انتخاب خوب: دمنوش

چای سبز، بابونه، نعنا، آویشن و بیشتر دمنوش‌های گیاهی، انتخاب‌های مناسبی هستند. آن‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و باعث آرامش هم می‌شوند. مصرف متعادل دمنوش‌های طبیعی در پیشگیری از حملات قلبی، سرطان و فشار خون بالا موثره. البته دمنوش‌های تجاری مانند دمنوش لاغری استثنا هستند! اون‌ها ممکنه حاوی گیاهان مسهل و یا مضر باشند و مصرف خودسرانه آنها توصیه نمی‌شود.

  1. خوب ولی به اندازه: چای سیاه و قهوه

این نوشیدنی‌های محبوب انرژی و هشیاری را افزایش می‌دهند و باعث کاهش احتمال برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲ می‌شوند. اما مقدار مصرف آن‌ها بسیار مهم است. به دلیل کافئین بالا، مصرف بیش از حد مجاز (که برای هرفرد با توجه به شرایط سن، ژنتیک و بیماری‌ها متفاوت است) می‌تونه خطرات مختلفی برای سلامتی داشته باشه.

  1. خوب ولی به اندازه: شیر

شیر به خصوص اگر با کلسیم و ویتامین D غنی شده باشه، برای سلامت استخوان‌ها، دندان و ماهیچه‌ها بسیار مفیده. شیر حاوی پروتئین بالایی هم هست. البته دقت کنید: اگر عدم تحمل لاکتوز دارید (این مورد در تست مای ‌ژن بررسی میشه) از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید. شیر سویا و بادام هم انتخاب‌های خوبی هستند.

  1. بدترین انتخاب: نوشیدنی‌ های گازدار

نوشابه‌ها و نوشیدنی‌ های گازدار هیچ ماده مغذی ندارند، و به علاوه مقدار زیادی شکر دارند. آن‌ها اشتهای شما رو افزایش می‌دند و باعث چاقی و ناراحتی‌های گوارشی هم می‌شوند.

  1. بدترین انتخاب: نوشابه رژیمی

بله، آن‌ها کالری کمی دارند ولی شیرین کننده اکثر آن‌ها آسپارتام است که اثراث زیان‌باری بر سلامتی دارد. به علاوه طعم شیرین آن‌ها علاقه مغز به شیرینیجات رو زیاد می‌کنه. اگر سعی در ترک عادت مصرف نوشابه معمولی دارید برای یک دوره کوتاه انتخاب بدی نیستند، اما در طولانی مدت اصلاً توصیه نمیشن.

  1. خوب برای چند جرعه: آبمیوه طبیعی

بهتره میوه‌ها رو به صورت کامل مصرف کنید تا همه فیبر موجود در اون رو هم وارد دستگاه گوارش کنید. آب میوه هرچند کاملاً طبیعی باشه تقریباً فیبری نداره ولی قند زیادی داره. پس اگر گاهی اوقات یهک لیوان آبمیوه طبیعی بخورید عالیه اما در برنامه روزانه میوه کامل اولویت داره.

  1. بدترین انتخاب: نوشیدنی انرژی‌زا

این نوشیدنی‌ های وسوسه کننده در حد یک بمب کافئین دارند! به علاوه مقدار خیلی زیادی قند رو در مدت کوتاهی وارد بدن می‌کنه و بعد از گذشت زمان کوتاهی، شما رو بی‌حال باقی می‌ذاره. مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در بلندمدت موجب بیماری قلبی، اضطراب، مشکلات گوارشی و مشکلات خواب میشه.

  1. انتخاب نه چندان بد: آب گازدار

آب گازدار اگر فاقد شیرین‌کننده و طعم‌دهنده باشه، در مقدار کم انتخاب بدی نیست. می‌تونید خودتون مقداری آب لیمو به اون اضافه کنید.

  1. انتخاب خوب: اسموتی

البته به شرط خونگی بودن، اسموتی انتخاب خوبی در برنامه روزانه است. ترکیب میوه‌ها، ماست و کمی آجیل بدون افزودن شکر یا استفاده از کمی عسل، هم بسیار سیرکننده و خوش طعم و هم سرشار از فیبر، ویتامین و پروتئین هست.

تست ژنتیکی تغذیه، سلامتی و تناسب اندام مای ژن

تحولی در تغذیه و ورزش

پس از سفارش و دریافت بسته، نمونه بزاق خود را در منزل جمع‌آوری می‌کنید

نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستید تا انواع آزمایشات ژنتیکی و آنالیزها روی آن انجام شود

نتایج را در ۲ دفترچه پرینت شده، همراه چند فایل برنامه‌غذایی دریافت می‌کنید

پکیج جامع تغذیه، سلامتی و تناسب اندام

myGene Fitness & Diet Pro

می‌خواهم تغذیه اصولی داشته باشم
و مانند قهرمان ها تمرین کنم

۱,۵۷۵,۰۰۰ تومان
تخفیف ۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-پاسخ به ورزش‌های استقامتی/ قدرتی

-سرعت ریکاوری پس از ورزش (فاصله مناسب بین تمرینات ورزشی)

-احتمال آسیب حین ورزش و پیشگیری از آن

-پتانسیل هوازی (Vo2 Max)

-نیازهای تغذیه‌ای پس از ورزش

تغذیه و سلامتی

myGene Diet & Health

می‌خواهم تغذیه و سلامتی‌ام را
به بهترین شکل تبدیل کنم 

۸۹۹,۰۰۰تومان
تخفیف ۸۵۵,۰۰۰تومان
ویژگی‌ها

-بهترین نوع رژیم غذایی (کم‌چربی، کم کربوهیدرات یا مدیترانه‌ای)

-پاسخ به چربی‌های اشباع و کربوهیدرات (احتمال ابتلا به دیابت)

-توانایی سم‌زدایی بدن جهت پیشگیری از سرطان‌ها

-نیاز به آنتی اکسیدان‌ها، امگا-۳، ویتامین B و ویتامین D

-حساسیت به نمک (احتمال ابتلا به فشار خون) و کافئین

-راهنمای غذایی و میان وعده‌ها (دستور پخت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) متناسب با ژنتیک شما

 -تنظیم رژیم غذایی اختصاصی توسط متخصص تغذیه بر اساس ژنتیک و اهداف شما