آیا تست ژنتیک برای لاغری مفید است؟

تست ژنتیکی تغذیه و سلامتی مای ژن

اشتراک گذاری این مطلب:

 

آیا تست ژنتیک برای لاغری مفید است؟

مدت مطالعه: 5 دقیقه!

 

وقتی بحث به لاغری و کم کردن وزن می‌­رسد، همه­‌ی ما شایعات و حرف‌­های بی‌­اساس زیادی از قرص­‌های “جادویی” و رژیم‌­هایی که ادعا می‌­کنند مشکل چاقی را به سرعت و به آسانی حل می‌­کنند، شنیده‌­ایم!

 

ثابت شده که اکثر این ادعاها هیچ پایه‌ی علمی ندارند و باعث سردرگمی و درک اشتباه می‌شوند. این ادعا‌ها از یک طرف موجب سردرگمی افرادی که برای وزن کم کردن حاضرند هر کاری انجام دهند، می‌شود و از طرف دیگر موجب به اشتباه افتادن متخصصانی می‌شود که قرار است به این افراد کمک کنند. در دوران پسا ژنومی، ما در معرض ایجاد نوع جدید، بسیار جذاب و خلاقانه‌ای از “شایعه” و “روش‌های ساده و فوری” هستیم. برای جلوگیری از این گونه سوءاستفاده‌ها، لازم می‌دانیم که از ابتدا، درباره‌ی آزمایش ژنتیکی تغذیه و سلامتی شفاف‌سازی کنیم.

 

نوتریژنتیک چیست و چه نقشی در کاهش وزن دارد؟

نوتریژنتیک شاخه‌ی بسیار هیجان‌انگیز و جدیدی از علم است که تازه نتایج خود را نشان داده است. این شاخه توجه زیادی به خود جلب کرده است و نقش پیشگیرانه‌ای بازی می‌کند. هر چند نقش پیشگیرانه‌ی آن بدون وجود انگیزه و پشتکار، عملی نمی‌شود. کاری که نوتریژنتیک می‌تواند انجام دهد این است که پاسخ بدن شما به غذاهای مختلف را مشخص کند و این همان آگاهی است که درباره‌اش بالاتر سخن گفتیم. بعد از مشخص شدن نتایج تست ژنتیک شما، یک رژیم غذایی شخصی به شما کمک می‌کند غذاها و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که با بدن و ژن‌های شما سازگارتر و هم‌راستاترند. بعد از کشف کردن ویژگی‌های خاص بدن شما در هضم و جذب مواد غذایی مختلف، این شما هستید که با اراده و تصمیم‌های درستی که به کمک مشاوران می‌گیرید، کاهش وزن خودتان را تضمین می‌کنید. خوش­بختانه، مای‌­ژن این خدمات مشاوره را به شما ارائه می‌­کند تا بتوانید بعد از مشخص شدن نتیجه­‌ی تست‌تان، آن را تحلیل کنید و بهترین تصمیم را برای سبک زندگی­ خود بگیرید.

تست-ژنتیکی-مای-ژن-تغذیه-و-سلامتی.png

 

تست تغذیه و سلامت مای‌ژن چطور انجام می‌شود؟

بعد از این که تست تغذیه‌ی مای‌ژن را سفارش دهید، کیت نمونه‌گیری بزاق برایتان فرستاده می‌شود و تمام کاری که شما باید انجام دهید، گرفتن یک نمونه‌ی بزاق است. بعد از این که نمونه‌تان را برای ما بفرستید ما در آزمایشگاه معتبر و مجهز ژنتیک پزشکی دکتر زینلی دی‌ان‌ای (DNA) شما را برای یک سری ژن‌های خاص بررسی می‌کنیم که این ژن‌ها با وزن، متابولیسم و فرم بدن شما ارتباط دارند. بعد از بررسی ژن‌های گفته شده، ما یک گزارش شخصی برای شما می‌فرستیم که به شما ویژگی‌ها و توصیه‌های مختص بدنتان برای داشتن زندگی سالم‌تر و کم کردن وزن را می‌دهد. نتایج تست 20 روز کاری بعد از دریافت نمونه به دست شما خواهد رسید و اطلاعات زیر را می‌توانید در آن پیدا کنید:

  • تحلیل دقیق ژن­‌هایی که روی وزن شما تاثیر می‌­گذارند.
  • توصیه­‌های شخصی و مخصوص بدن شما برای:غذاهایی که باید بخورید – بهترین غذاها برای تامین کالری مورد نیاز بدن
    غذاهایی که نباید بخورید – عدم تحمل و حساسیت­های غذایی بدن شما
    مواد مغذی – مهم­ترین نیازهای شما و بهترین مکمل­ها برای ژنتیک­ شما
    بهترین روش وزن کم کردن – رژیم مناسب، ورزش، ….
    مناسب­ترین ورزش­‌ها – ورزش­‌هایی که به صورت موثر به شما کمک می‌­کند به بهترین وزن خود برسید و آن را حفظ کنید.

بیشتر مطالعه کنید:

آزمایش تغذیه مای ژن چه کمکی به شما می‌کند؟

 

مای ژن اضافه وزن BMI                  روزانه چه مقدار کالری می سوزانم محاسبه آنلاین کالری

 

 

بعد از دریافت نتایج تست، می‌­توانید با مشاوران تغذیه‌­ی مای ­ژن صحبت کنید. آن­ها به شما کمک خواهند کرد تا بهترین استفاده را از نتایج به دست آمده ببرید.

برای تکمیل کردن اطلاعات موردنیازتان، شاید لازم باشد پاسخ بدنتان به ورزش­‌های مختلف را هم بسنجید. شاید دیده باشید که بعضی افراد به سادگی عضله­‌سازی می‌­کنند درحالی که برخی دیگر در دوچرخه‌­سواری یا دوی استقامت بهتر هستند. علاوه بر تمرین و شرایط محیطی، ژن­‌ها هم تاثیر زیادی روی بافت­‌ها و عضلات بدن شما دارند و روی توانایی شما در انجام ورزش­‌های مختلف تاثیر می‌­گذارند. این توانایی فیزیکی ذاتی را تست ژنتیک ورزش مای­ ژن می­تواند برای شما مشخص کند. پس کافی است برای تغییر تصمیم بگیرید، خودتان را خوب بشناسید و بعد از آن با اراده و انگیزه در مسیر درست پیش بروید… سبک زندگی سالم همین است!

یک نکته مهم:

تغییر سبک زندگی و داشتن آگاهی از  تغذیه برای کاهش وزن لازم است…

عکس مراجعان مای ژن

کاهش وزن نیازمند تغییر رفتار و اراده برای تغذیه‌ی مناسب است. وزن کم کردن شامل پیچیدگی‌­های مختلفی است که فقط با یک تست ژنتیک نمی­‌توان تمام آن­ها را فهمید. با شناخت ژنتیک، تغذیه‌­ی مناسب، کنترل استرس، خواب مناسب، داشتن فعالیت فیزیکی منظم، باانگیزه بودن و  داشتن سبک زندگی سالم می­‌توان وزن کم کرد و به وزن ایده‌­آل نزدیک شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر

خواب آلودگی در محل کار
اخبار علمی

راه های کاهش خواب آلودگی در محل کار

فهرست مطالب همیشه از متخصصین مجموعه مای ژن سوال می شود که : سرکار همش خوابم میگیره چیکار کنم؟سرکار همش خوابم میاد. چیکار کنم اگر